Psyken efter 1. barn kontra efter 2. barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. februar 2009

DK

Hej

Hvordan med psyken anden gang?

Altså, første gang jeg fødte ændrede hele min personlighed sig bare, altså jeg er et helt andet menneske nu, end før jeg blev gravid/fødte! Er der en lige så voldsom ændring rent personligt anden gang, som første gang?? Det var nemligt ret hårdt at finde sig selv på ny, synes jeg.

Knus
Ditte

p.s. Har spurgt under et andet spm før, men der kom ikke så mange svar, så prøver lige igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2009

Anja

Jeg synes ikke, jeg har oplevet nogen ændring.

Man har selvfølgelig pludselig dobbelt så meget kærlighed at give, men det kommer helt af sig selv

Anmeld

5. februar 2009

Honningblomst

Tror det bliver nemmere at være barn af en mor jo flere børn hun har....og det er jo en ændring fra moderens side...man tager det nok mere afslappet jo flere børn man får.
Nummer et er jo en prøveklud..
KNus..

Anmeld

5. februar 2009

DK

Jamen det er ikke så meget med om man kan klare 2 børn.

For mig er det nemt at være mor, så det er jeg ikke bekymret over.

Det er mere at før jeg fik barn var jeg en hård "hund". Nu tuder jeg når jeg ser det lille hus på prærien, bliver vildt ked af det over kritik og er MEGET MEGET mere fintfølende. Det har været super hårdt at vænne sig til dette nye jeg, især fordi jeg plejer at kunne tage en masse pis, og mine medmennesker har jo også lige skulle vænne sig til at jeg er blevet meget mere "følsom"

Og jeg tænker hvis det ændrer sig ligeså meget igen, så ved jeg sgu snart ikke...

Anmeld

5. februar 2009

Honningblomst

DK skriver:

Jamen det er ikke så meget med om man kan klare 2 børn.

For mig er det nemt at være mor, så det er jeg ikke bekymret over.

Det er mere at før jeg fik barn var jeg en hård "hund". Nu tuder jeg når jeg ser det lille hus på prærien, bliver vildt ked af det over kritik og er MEGET MEGET mere fintfølende. Det har været super hårdt at vænne sig til dette nye jeg, især fordi jeg plejer at kunne tage en masse pis, og mine medmennesker har jo også lige skulle vænne sig til at jeg er blevet meget mere "følsom"

Og jeg tænker hvis det ændrer sig ligeså meget igen, så ved jeg sgu snart ikke...

Det kan jo ikke blive værre, vel....nej, på det område der ændres man nok bare første gang og godt man gør det....

Anmeld

5. februar 2009

DK

Eva skriver:

Det kan jo ikke blive værre, vel....nej, på det område der ændres man nok bare første gang og godt man gør det....

He he he he... Nej det er lige det jeg tænker/frygter... Det kan vel ikke blive værre????.... Så er jeg bare en slimet klat tuderi tilbage!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.