spise 2 min - sove 2 min - spise 2 min - sove 2 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

ano14316

Hej

Vi er helt nye forældre, og jeg ved ikke om det er normalt, eller om der er noget vi kan gøre, eller om det bare er sådan det er.. 

Men lillemanden er 14 dage gammel. og de sidste par nætter og nu her til aften begynder han at klynke, så vi han spise i 2-5 min for så at falde i søvn ved brystet og så vågner han igen 2-5 min efter og vil have mere mad og det gentager sig i mange timer, og det er jo enormt udmattende for os alle sammen.. 

Nogen gode råd?
Eller skal vi bare vende os til livet som forældre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Levi&LilysMor

hmm.... det kan min også finde på nogle gange, men vi tager ham op så han kan få bøvset af nogle gange mellem maden, og så vågner han mere op, hvis jeg så røre hans mund med brystet og han ikke åbner op er han mæt og er enten falden i søvn eller er på vej til det

Anmeld

22. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ved ikke om I gør det allerede men prøv når han falder i søvn at få ham op og bøvse en gang...

det er ofte derfor at lillemanden her gør det... og så spiser han lidt mere bagefter og så når han har bøvset der så sover han bare..

Anmeld

22. oktober 2011

ano14316

LevisMor skriver:

hmm.... det kan min også finde på nogle gange, men vi tager ham op så han kan få bøvset af nogle gange mellem maden, og så vågner han mere op, hvis jeg så røre hans mund med brystet og han ikke åbner op er han mæt og er enten falden i søvn eller er på vej til det

nåh jeg bøvser ham af, falder han bare i søvn på skulderen eller han falder i søvn ved brystet.. altså han er fuldstændig væk.. men så går der 5 min så er han helt vågen igen og vil have mad igen... 

Anmeld

22. oktober 2011

Gaia

Tryk ham på kinden, det sætter sutterefleksen igang og ellers så forsøg at holde ham vågen måltidet igennem. Evt med bøvse pauser. Med prøv den med sutterefleksen detvirkede ved min pige, når hun faldt i søvn.

Anmeld

22. oktober 2011

Albert/Alberthe1

Jeg fik atvide den gang min lille pige gjorde det, at jeg skulle holde hende i hånden og så hver gang hun var ved at falde i søvn og stoppede med at spise, ja så skulle jeg ae den på overfladen, det skulle starte amningen igen!! Ellers skulle i måske prøve at give ham mad inden han bliver så træt at han falder i søvn! Og lad ham blive sulten, og er lidt hårdt måske, men mener altså virkelig sulten, træk den!! Jeg fik atvide der skulle gå ca. 2 timer fra start af første måltid til start af næste!! Er hårdt i starten, men de kommer altså til at spise mere jævnt, de kære små!!

knus

Anmeld

23. oktober 2011

Mig med maven

Man skal helt sikkert gøre hvad man selv synes er det rigtige, jeg ville ALDRIG trække den med mad, hvis baby er sulten skal baby have mad. (I mit univers).

Derfor ville jeg også prøve den med sutterefleksen, eller den med hånden. ellers kan du gøre som jeg. Jeg ammede, når baby faldt i søvn, skiftede jeg hende, og så ammede jeg igen.

Det virkede kun i en uge, da der så ikke kom mere mælk, men mere vand. Det kan være du skal prøve med en lille portion mme. det kan være det hjælper.

Min datter fik 40 ml, og sov i syv timer.

Held og lykke med jeres lille kærlighed! 

Anmeld

23. oktober 2011

modesty

Jeg ville bestemt heller ikke trække den. Man får jo netop det modsatte at vide - så snart baby er sulten, skal baby have mad. En hysterisk sulten baby er meget sværere at lægge til.

Jeg er endnu mere nybagt mor end dig (8 dage), men min dreng har lidt det samme problem, dog går der tit 10 minutter før han falder i søvn (og nogle gange er han helt umulig at vække, hvilket er vildt frustrerende, da han jo gerne skal have mindst 20 minutter). Men jeg holder ham vågen ved at aktivere hans krop. Kild ham under fødderne, hvor gribe-refleksen også er stærk, nus ham på ryggen, bag ørerne, på hovedet. Det tog lidt tid før jeg fandt ud af hvor min babys "aktiverings-punkter" sad - og det er sikkert forskelligt fra baby til baby.

Nogle gange virker det også her med at gå ud og skifte ham i pausen.

Anmeld

24. oktober 2011

Angelspot

Jeg har aldrig trukket min babys spisetider, hvis han var sulten fik han mad og sådan er det stadigvæk!

Men som andre skriver, prøv at holde ham lidt vågen og stimuler hans sutterefleks. Og så er det en god ide at lægge ham fra dig når han sover, så han ikke vågner op med maddepoterne lige foran sig, for så snart han kan lugte mælken, så søger han helt automatisk. Og med en stofble i vuggen eller en bluse der dufter af mor, så er baby som regel tryg til at sove.

Anmeld

24. oktober 2011

Sitrani

Sådan gjorde min datter også i starten - faldt i søvn, vågnede og spiste og så forfra igen.. Jeg holdt hende lidt vågen ved at massere hendes små hænder og fødder, så spiste hun i lidt længere tid, og ellers lod jeg hende bare styre det helt selv, det kan de nemlig godt Bare lad dem spise når de vil - det er det bedste, både for baby og din mælkeproduktion!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.