Når man fælder mere end en kat der er ved at skifte pels.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

eElak

Godeftermiddag de damer... 

Ja jeg har lidt af et problem som overskriften indikerer... Før havde jeg ikke tænkt så meget over det, men blot tænkt at det var irriterende, men idet at folk kommenterer meget på det, så begynder jeg sgu at tænke om der er noget "galt med mig". 

Sagen er den at jeg fælder sindsygt meget. Hvis jeg stryger fingrene igennem året, så kan der indimellem ryge bittesmå "totter" af. Det er ikke unormalt at der er en plamage af hår på ryggen på mig - til stor "morskab" for andre som er forundret over at jeg fælder så meget (og stadig har hår på hovedet)..

Jeg har ikke en prangende hårpragt af natur. Jeg har altid haft fint, "tyndt" hår - men helvedes mange af dem (udtalt af flere frisører).

Det som jeg tænker på er - er det virkelig normalt at fælde SÅ meget?
Jeg har langt hår og har det altid i hestehale, netop af den årsag. Det er faktisk så problematisk at jeg snart skal stå med hætte når jeg laver med, fordi det er sket flere gange at der er røget hår i maden (og det er altså klamt!).

Nogen med råd, ideer eller som har samme problem som mig? Er lidt træt af at blive fremstillet som lidt af en freak, bare fordi jeg fælder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Georgia

KaLee skriver:

Ja jeg har lidt af et problem som overskriften indikerer... Før havde jeg ikke tænkt så meget over det, men blot tænkt at det var irriterende, men idet at folk kommenterer meget på det, så begynder jeg sgu at tænke om der er noget "galt med mig". 

Sagen er den at jeg fælder sindsygt meget. Hvis jeg stryger fingrene igennem året, så kan der indimellem ryge bittesmå "totter" af. Det er ikke unormalt at der er en plamage af hår på ryggen på mig - til stor "morskab" for andre som er forundret over at jeg fælder så meget (og stadig har hår på hovedet)..

Jeg har ikke en prangende hårpragt af natur. Jeg har altid haft fint, "tyndt" hår - men helvedes mange af dem (udtalt af flere frisører).

Jeg har langt hår og har det altid i hestehale, netop af den årsag. Det er faktisk så problematisk at jeg snart skal stå med hætte når jeg laver med, fordi det er sket flere gange at der er røget hår i maden (og det er altså klamt!).

Nogen med råd, ideer eller som har samme problem som mig? Er lidt træt af at blive fremstillet som lidt af en freak, bare fordi jeg fælder.

Ring til lægen og få taget en blodprøve, og ellers skal du igang med vitaminer til hår og nøgle. Bl.a. D-vit.
Min mor gør det samm pt

Anmeld

22. oktober 2011

Stjernestoev

Hej.
Nu ved jeg ikke, men jeg mener at have læst du prøver på at tabe dig? Jeg har desværre selv oplevet efter et kraftigt vægttab, at jeg også tabte en del af mit hår. Ellers kan du være stresset? Det kan være mange ting

Anmeld

22. oktober 2011

Tona

KaLee skriver:

Jeg har prøvet det samme som dig af to omgange. Første gang var da jeg tabte 45 kg. Anden gang var da jeg havde fået Amanda.

Kuren har været den samme for mig hver gang. Få taget blodprøve ved lægen og tjecket om der mangler vitaminer og så spise dem. Især d-vitamin har været god for mig. Desuden når det har fældet så vildt, så er det godt at få klippet spidser på håret for ellers kan det bare fortsætte med at fælde alligevel i lang tid...det er i alt fald min erfaring

Anmeld

22. oktober 2011

eElak

Mange tak for jeres svar - alle 3 :-D 

Det begyndte faktisk efter jeg havde født min knægt - det er så 2,5 år siden, men synes bare det er blevet værre og værre, så havde det lidt svært ved at forbinde det med fødslen...

Stress ved jeg ikke om man kan sige jeg har. Jeg har altid gang i 1000 ting på en gang, så er vant til at være travlt beskæftiget. Så selvom der er sket nogle ændringer i forhold til hvad jeg laver, så er aktivitets/stress niveauet det samme ;-)

Det er rigtigt at jeg er igang med vægttab - og har også nået 28 kg indtil videre. Men da det har været lige så slemt inden vægttabet, så forbinder jeg det ikke umiddelbart med det - men jeg har skam tænkt tanken.

Jeg var sidst til frisøren for ca 4 måneder siden - og det har været lige slemt, selvom jeg har fået klippet spidser... Men jeg overvejer at klippe et ordentligt stykke af om nogle måneder, hvor jeg skal give mig selv en totalt makeover ;-)

måske skulle jeg bare få ringet til den læge... hader bare at ringe for sådanne ting hvor jeg ikke er syg..... ;-)

Igen - mange tak for jeres input - tog mig lige friheden til at svare jer alle 3 på en gang - så håber jeg i ser det :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.