Rose ser ud til at have tabt sig! For helvede da...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Frøken J.

Ja, hvad gør man så lige!? Jeg tænkte jeg lige ville veje hende for at checke, og hun vejer lidt mindre end ved SP-besøget for 4 dage siden. Og jeg vejede hende endda med ble og tøj, og hun blev vejet nøgen af SP. hvad gør man så?? Jeg forstår det ikke! Hun spiser så meget, tømmer ud i mine bryster.. Og jeg har så meget mælk. Hun ammes mindst 6 gange om dagen. Er der ikke nok næring i mælken, eller hvad sker der?? Ej hvor er det en ærgerlig tråd at oprette, nu gik det hele lige så godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

LISBETH:-)

Du kan ikke regne med det hvis det er på 2 forskellige vægte!

Så næste gang sp kommer vejer du Rose på din egen vægt inden sp vejer hende så ved du hvor meget der er i forskel og så kan du begynde og veje hende selv.

Er sikker på alt er som det skal være

Anmeld

21. oktober 2011

Mor Christa

Altså - hun skal selvfølgelig ikke tabe sig over en længere periode, men det kan nemlig godt svinge med baby'ers vægt.. Det er derfor man ikke skal veje dem for ofte, fordi så bliver man heltforvirret over hvordan de tager på og taber sig igen..
Jeg tror ikke du skal være så nervøs, med mindre hun har tabt sig meget?!
Jeg lavede samme nummer dengang min dreng var HELT lille, og ringede helt panisk til lægen og SP og forklarede, og så sagde de, at jeg ikke skulle veje ham så ofte. Men selvfølgelig - hvis Rose har tabt sig meget, er det måske en god ide lige at snakke med SP om det

Anmeld

21. oktober 2011

Isabella_mor

Søde søde søde janne... 

jeg siger det kærligt... tag det nu roligt.. 

vægte er forskellige... og der er MEGET stor forskel på din egen vægt og den vægt din sundhedsplejerske bruger... 

og de kan godt veje nogle hundrede gram forkert...  

jeg ved godt du er bekymret. men jeg er sikker på at hun er i fin stand og trives... 

Anmeld

21. oktober 2011

lycly

Frøken J. skriver:

Ja, hvad gør man så lige!? Jeg tænkte jeg lige ville veje hende for at checke, og hun vejer lidt mindre end ved SP-besøget for 4 dage siden. Og jeg vejede hende endda med ble og tøj, og hun blev vejet nøgen af SP. hvad gør man så?? Jeg forstår det ikke! Hun spiser så meget, tømmer ud i mine bryster.. Og jeg har så meget mælk. Hun ammes mindst 6 gange om dagen. Er der ikke nok næring i mælken, eller hvad sker der?? Ej hvor er det en ærgerlig tråd at oprette, nu gik det hele lige så godt!

Jeg oplevede det samme. Fører du ammedagbog ? Det er nemlig meget rart at have lidt styr på hvor tit og hvor meget hun spiser. Og så veje hende hver morgen og skriv det ned. Sådan gjorde jeg, og det gav et rigtig godt overblik.

Ville gerne give dig en smiley krammer , men er på mobilen, så kan ikke lave smileys. Men sender dig en tanke krammer

Anmeld

21. oktober 2011

Nessie

Ja, jeg vil sige det samme som Lisbeth2910.

Der er stor forskel på den vægt SP bruger, og den du har, så du kan ikke regne med at vægten passer i forhold til det SP vejede hende til sidst.

Hvordan synes du at hun ser ud? Ser hun ud som om hun har tabt sig? Hvis hun ikke vågner konstant, og ellers er glad og "aktiv" (er jo begrænset i den alder), så tror jeg ikke du skal bekymre dig

Anmeld

21. oktober 2011

Lotus86

Tror altså heller ikke du skal være nervøs, har hørt flere gange, at sundhedsplejerskenes måde at veje på, ikke altid er skide præcis, en fra min mødregruppe, hendes sundhedsplejerske vejede hendes datter, og fik vægten til at være 500 gram under det lægen lige havde fåert på en digitalvægt

Anmeld

21. oktober 2011

Sitrani

Frøken J. skriver:

Dit datter er ikke så gammel - så det er normalt, at hun kan tabe sig lidt den første tid Men selvfølgelig ikke over en længere periode, men det kan godt variere lidt... Og ja, man kan ikke regne med det, hvis det ikke er med den samme vægt heller!

Anmeld

21. oktober 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Gylper hun meget? det kan jo være det der gør at hun taber sig lidt... Hvis hun har tabt sig over 10% så der sp'en alvorligt på det...  Hvis det f.eks er 1,4% så er der ikke noget at komme efter... 

Jeg ved ikke lige hvordan det helt hænger sammen, hvordan man regner det ud osv... Det var til hørescreening der blev regnet på det med Lina og hun har havde tabt sig minimalt... har ikke selv vejet hende herhjemme endnu.... 

Anmeld

21. oktober 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Vil sige som de andre, at det er 2 forskellige vægte, og derfor kan du ikke regne med det

Og det er først nu her, hvor Cajsa vejer over 10 kg, og sp'en ikke kommer hele tiden længere, at vi selv er begyndt at veje hende herhjemme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.