Iiiih, dumme størrelser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Sitrani

Godaften!

Har lige været nede i en genbrugsbutik og købe en del nyt tøj til min datter.

Hun er snart 4 mdr. og kan ikke passe str. 62 mere - hun er ca. 64 cm lang nu!

Jeg købte derfor str. 68 cm. Men der er faktisk en del af de ting jeg har købt til hende, som hun kun liiiige kan være i, dvs. at inden længe, så kan hun ikke passe det mere

Er det virkelig sådan, at man skal købe en str. større, end pigen egentlig bruger..? Jeg mener, hvis hun er 64 cm så burde hun da kunne være i en str. 68..?

Hvordan gør I andre..? Køber en str. størr,e end hvad der står i tøjet, i forhold til hvor lange jeres børn er..? Godt jeg ikke havde købt tøjet fra nyt af.. Så havde det været for dyrt, når det snart er for småt til hende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Isabella_mor

STN skriver:

Godaften!

Jeg købte derfor str. 68 cm. Men der er faktisk en del af de ting jeg har købt til hende, som hun kun liiiige kan være i, dvs. at inden længe, så kan hun ikke passe det mere

Er det virkelig sådan, at man skal købe en str. større, end pigen egentlig bruger..? Jeg mener, hvis hun er 64 cm så burde hun da kunne være i en str. 68..?

Hvordan gør I andre..? Køber en str. størr,e end hvad der står i tøjet, i forhold til hvor lange jeres børn er..? Godt jeg ikke havde købt tøjet fra nyt af.. Så havde det været for dyrt, når det snart er for småt til hende...

nu har du jo købt det brugt. og så kan du jo ikke vide om det er krympet lidt... 

men nogle størrelser er mindre og større end andre... 

Anmeld

21. oktober 2011

Sitrani

isabellamor skriver:

nu har du jo købt det brugt. og så kan du jo ikke vide om det er krympet lidt... 

men nogle størrelser er mindre og større end andre... 

Jo, det er selvfølgelig krympet, eftersom det er brugt før, men jeg tænker bare - tøjet må da kunne tåle, at man vasker det? Haha Altså, så man stadig kan regne med størrelsen, sådan nogenlunde... Men jeg blev klogere - det virkede bare helt underligt, at skulle til at købe str. 74 cm til hende, når det er 10 cm længere end hun egentlig er...

Anmeld

21. oktober 2011

roenlund

Jeg tænker også at lige med brugt ved man ikke rigtig for det kan jo være tumblet og dermed krymper...

der er så også enkelte mærker der er små i st.

Anmeld

21. oktober 2011

muzen

når man køber brugt, kan man ikek vide om hvordan andre har vasket tøjet, og MANGE bruger tørretrumbler og så krymper tøjet altså. så hvis hun bruger 68 skal du købe 74. for meget af tøjet er faktisk kun en str 68 fordi det er krympet.

Anmeld

21. oktober 2011

mth1987

Med de fleste mærker kan du godt men som der nævnes oppe over så har det brugte måske krympet ved vask og tumbling. Men det et møg svært med de mellem str. Vi har et problem selv og det er også med det nye tøj men det kun fordi min datter er så slank

Anmeld

21. oktober 2011

Mka

Ja det er virkelig svært med de størrelser. Min datter er ca 68 cm ( mener jeg ) Hun bruger 74 i body og bluser men 68 i bukser og kjoler. Men 74 body er for lange på armene men ikke rigtitg i bluser. Vi har bøbt nogle billige kort ærmet bodyer og de krymper noget.

Anmeld

21. oktober 2011

Mette 28

Skriver lige fra min Tlf derfor så kort. Men begge mine har stort set sprunget 68 over, ved ikke hvorfor men det har de, min datter er nu 6 mdr og i en 74 ;0) Ellers så har de bege fulgt størrelserne ret godt med deres længde..

Anmeld

21. oktober 2011

Sitrani

Mette 28 skriver:

Skriver lige fra min Tlf derfor så kort. Men begge mine har stort set sprunget 68 over, ved ikke hvorfor men det har de, min datter er nu 6 mdr og i en 74 ;0) Ellers så har de bege fulgt størrelserne ret godt med deres længde..

Nå for søren... Ja det kan da være at min pige også har gjort det så Skørt, når hun slet ikke er længere end 68 cm.. Priser mig bare lykkelig for, at jeg ikke har købt en masse nyt,f or vi tørretumbler herhjemme, og vasler alt tøj inden hun bruger det første gang, så det ville have være penge ud af vinduet

Anmeld

21. oktober 2011

Plysbjørnen

STN skriver:

Godaften!

Det gør jeg somregel, nu er mine børn godt nok også 3 og 4 år, men af den simple årsag at meget af det krymper både i vask, men også hvis det har været i tørretumpler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.