hjælp til at forstå barselsdagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Anonym trådstarter

ser gerne hjælp fra HK medlemmer.

hvis tilfælde er at man er på a-kasse under sin barsel.

så har man de første 14 uger med den fulde dagpenge ik? den man også fik før man gik på barsel.

men hvad så med de efterfølgene uger. hvad sats er det så?. altså ryger man betydningsfuldt meget ned i dagpenge eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Valle81

Anonym skriver:

så har man de første 14 uger med den fulde dagpenge ik? den man også fik før man gik på barsel.

men hvad så med de efterfølgene uger. hvad sats er det så?. altså ryger man betydningsfuldt meget ned i dagpenge eller hvad?

Barselsdagpenge er altid gennem kommunen også selvom du var på a kasse inden. Så får du barselsdagpenge gennem kommune gennem hele barsel, men om du får fuld sats ved jeg ikke. En lille opringning til kommunen mandag så har du svaret

Anmeld

21. oktober 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Er du i fast arbejde???
For jo så får du løn i 6 mdr fra din arbejdsplads og derfra på højeste dagpenge sats.

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Er du i fast arbejde???
For jo så får du løn i 6 mdr fra din arbejdsplads og derfra på højeste dagpenge sats.

nej jeg er ikke i arbejde..og er nyuddannet så har kun en sats på 13600..også tænker jeg hvor meget mindre bliver det

Anmeld

21. oktober 2011

L.J.L

Anonym skriver:

se her:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=134715

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

L.J.L skriver:

se her:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=134715

taak.

nu har jeg kigget.. er det så korrekt jeg får 3830  om ugen

nu får jeg 3100 om ugen..så jeg stiger simpelthen.

eller forstår du det anderledes? hvis du gad kigge vil være dejligt..

Anmeld

21. oktober 2011

2babygirls

Anonym skriver:

nej jeg er ikke i arbejde..og er nyuddannet så har kun en sats på 13600..også tænker jeg hvor meget mindre bliver det

ALtså jeg er nyuddannet og min sats hedder dimitens sats, altså lidt over 3000 om ugen før skat. og det er samme sats under og efter barsel

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

ALtså jeg er nyuddannet og min sats hedder dimitens sats, altså lidt over 3000 om ugen før skat. og det er samme sats under og efter barsel

er det hk? det fuldstændig samme situation som mig..jeg er også dimmentendt..for 3100 om ugen. men på det overnævnte link står der 3830 om ugen. fordi pengene så er fra kommunen eller sådan

Anmeld

21. oktober 2011

2babygirls

Anonym skriver:

er det hk? det fuldstændig samme situation som mig..jeg er også dimmentendt..for 3100 om ugen. men på det overnævnte link står der 3830 om ugen. fordi pengene så er fra kommunen eller sådan

Ja inden for HK.... men tror det er samme beløb for alle nyuddannede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.