er skruk - efter en HUND!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg savner at have en hund så forbandet meget..

Meeeeeen økonomien er ikke heeelt så god som man kunne håbe på og derfor ville det være så dumt og uansvarligt at anskaffe sig en hund på nuværende tidspunkt.

Hvorfor kan jeg ikke bare accepterer det og så vente??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Kloster

Du kan bruge din ventetid fornuftigt....

Nu ved jeg ikke, om du har haft hund før osv, men jeg drømmer også om min egen hund. Vi har 2 labber i forvejen, men den gamle tæve på 10½ år, holder jo ikke evigt.

Jeg bruger tiden på at sætte krav til den kommende hund og mig selv. Jeg sætter krav til udseendet, familien og steden den er opvokset. Sætter også krav til faren og moren og når jeg kigger på billeder af hvalpe, stiller jeg mig yderst kritisk overfor billederne, hvis jeg ikke kan se forældrene og stedet, de er vokset op.

Jeg laver planer om opdragelse, træningsklub og min kostbare tid, jeg skal bruge til det.

Mit råd... Brug din ventetid fornuftigt. Det betaler sig at være godt forberedt på en hund

Anmeld

21. oktober 2011

Rockertand

ÅÅÅÅHHHHH os' mig!!!

Jeg er superskruk - og har udset race, farver, navn osv., men har desværre været så tåbelig at lave en aftale med min mand om, at vi ikke skulle have en hund igen, mens børnene var helt små, så nu må det vente i hvert fald 2-3 år endnu, suk.

Vi har perfekte forhold til en hund (eller to), vi mangler nok desværre bare lidt tid til den, og det skal jo også tages med i overvejelserne.

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Du kan bruge din ventetid fornuftigt....

Nu ved jeg ikke, om du har haft hund før osv, men jeg drømmer også om min egen hund. Vi har 2 labber i forvejen, men den gamle tæve på 10½ år, holder jo ikke evigt.

Jeg bruger tiden på at sætte krav til den kommende hund og mig selv. Jeg sætter krav til udseendet, familien og steden den er opvokset. Sætter også krav til faren og moren og når jeg kigger på billeder af hvalpe, stiller jeg mig yderst kritisk overfor billederne, hvis jeg ikke kan se forældrene og stedet, de er vokset op.

Jeg laver planer om opdragelse, træningsklub og min kostbare tid, jeg skal bruge til det.

Mit råd... Brug din ventetid fornuftigt. Det betaler sig at være godt forberedt på en hund

Vi ved allerede hvilken slags vi vil have - eller dvs vi har 3 racer vi overvejer - en fransk bull, en engelsk bull eller en engelsk stafford.

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

ÅÅÅÅHHHHH os' mig!!!

Jeg er superskruk - og har udset race, farver, navn osv., men har desværre været så tåbelig at lave en aftale med min mand om, at vi ikke skulle have en hund igen, mens børnene var helt små, så nu må det vente i hvert fald 2-3 år endnu, suk.

Vi har perfekte forhold til en hund (eller to), vi mangler nok desværre bare lidt tid til den, og det skal jo også tages med i overvejelserne.

Ja det kræver voldsomt meget tid. Vi har haft hund før men da boede vi i lejlighed. Nu har vi en lille have og jeg tror det kommer til at gøre en stor forskel. Men den skal jo stadigvæk ud min. 3 gange om dagen osv. Bare det lige at kunne lukke den ud at tisse fremfor at skulle pakke ungerne og sig selv sammen for lige at komme ned at tisse osv.

Men økonomien rækker ikke til det pt, desværre.

Anmeld

21. oktober 2011

come2

Du må gerne låne min indimellem. griner.

ej. . 

Det er træls når man så gerne vil, men det betyder alt at være forberedt og at have økonomien til en vuf.

det koster jo det hele. foder, forsikringer osv

Anmeld

21. oktober 2011

SHERO

Ihh osse mig :-D Jeg er lige flyttet i rækkehus og må nu eeeendelig få en hund, men bliver nød til at vente til sommer så jeg har en lang ferie til at gøre den renlig osv, meeen nøøøøj hvor er der lang til til sommerferien... Men heldigvis skal min mors franske bulldog pares næste gang hun er i løbetid så det kommer nok til at passe, så det er bare dejligt.. :-)

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Du må gerne låne min indimellem. griner.

ej. . 

Det er træls når man så gerne vil, men det betyder alt at være forberedt og at have økonomien til en vuf.

det koster jo det hele. foder, forsikringer osv

Ja vi tænker at vi i hvert fald skal have 1000 kr om mdr "til overs" som går til foder og uventede ting som dyrelæge, vacciner osv. 1000 kr er ret for meget som det ser ud nu

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Ihh osse mig :-D Jeg er lige flyttet i rækkehus og må nu eeeendelig få en hund, men bliver nød til at vente til sommer så jeg har en lang ferie til at gøre den renlig osv, meeen nøøøøj hvor er der lang til til sommerferien... Men heldigvis skal min mors franske bulldog pares næste gang hun er i løbetid så det kommer nok til at passe, så det er bare dejligt.. :-)

Det ville da være smadder lækkert at få en fra det kuld

Anmeld

21. oktober 2011

come2

Vi giver pr måned:

forsikring (ansvar, udvidet ansvar og sygeforsikring) - 170,-

hundetræning - 140,-

foder - 200,-

dyrlæge vacc/sundhedseftersyn - 50,-

legetøj, tæpper -  50,-

hundeguf/godbidder - 50,-

ca - 660kr pr måned.

Her er et lille overslag over vores "hundebudget" - vi har en hund på ca. 25kg. Det er kun ca. tal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.