Andelslejlighed - fordel og ulemper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

JCS

Hej dejlige damer, 

Nu er jeg ved at være godt træt af at spytte 7000,- om mdr i en pulje, som jeg aldrig ser igen. Har spekuleret lidt på andelslejlighed, men ved så frygtelig lidt om det. Er det nogen af jer, der ved noget om det? Måske selv bor i andel og kan fortælle mig fordelene og ulemperne ved det? :-)

Spørgsmål:

-Kræver banken at man har en stor opsparing, når andelen skal financieres? 

-Hvad er det for en pris om mdr. (leje) man betaler, når man bor i andel? Går de penge til at betale andelen?

-Hvad er ens rettigheder i andel. -Kan man pludeslig blive smidt ud? Og hvem ejer egentlig de andre dele af lejligheden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

henh01

Jeg ville aldrig anbefale nogen at købe en andel!!! Jeg har brændt nallerne så meget på det!

Men tal med banken.

Anmeld

21. oktober 2011

JCS

henh01 skriver:

Jeg ville aldrig anbefale nogen at købe en andel!!! Jeg har brændt nallerne så meget på det!

Men tal med banken.

Hvordan det? Hvad mener du?

Og hvad mener du med 'tal med banken'? Anbefaler de, at man holder sig fra det, eller? 

Anmeld

21. oktober 2011

henh01

JCS skriver:

Hvordan det? Hvad mener du?

Og hvad mener du med 'tal med banken'? Anbefaler de, at man holder sig fra det, eller? 

økonomien i forenigen er ret usikker hvis det er nyopstartet forening.

Vores havde en rimelig høj mdr udgifter - 6900 kr i ren fællesudgifter, så kom der forburg oveni.

Hvis man skal sælge er en andel meget svær at komme af med.. De er ikke så attraktive for købere fordi markedet er som det er, en ejerlejl. er jo rigtig billige og er et mere sikkert køb..

Anmeld

21. oktober 2011

Mussen2

En andel kan være et kanon køb men også (ofte) et knap så godt køb eller direkte dårligt. Det afhænger helt og holdent af foreningens øknomi (dvs. lån og friværdi). Derfor skal man studerer dette nøge. Andelens pris hænger ofte sammen hermed. Altså er der høj friværdi i foreningen, så koster andelene mere og omvendt.

Til dine spørgsmål

Spørgsmål:

-Kræver banken at man har en stor opsparing, når andelen skal financieres?  JEG VIL TROR BANKERNE KRÆVER EN ELLER ANDEN FORM FOR OPSPARING

-Hvad er det for en pris om mdr. (leje) man betaler, når man bor i andel? Går de penge til at betale andelen?

DEN PRIS MAN BETALER PR MD. ER "HUSLEJE" TIL FORENINGEN. (AFDRAG PÅ FORENINGENS FÆLLESLÅN, DRIFT, VEDLIGEHOLD, RENOVATIOON, FORSIKRING ETC) DVS. DET GÅR IKKE TIL AT AFDRAGE PÅ KØBSPRISEN, SOM SÅDAN

-Hvad er ens rettigheder i andel. -Kan man pludeslig blive smidt ud? Og hvem ejer egentlig de andre dele af lejligheden?

NÅR DU KØBER ET ANDELSBEVIS, ER DET EGENTLIG EN BRUGSRET TIL EN BESTEMT LEJLIGHED, DERFOR KAN DU IKKE BLIVE SMIDT UD. DE ANDRE ANDELE EJEES AF DE ANDRE ANDELSHAVERE/LEJLIGHEDER

HÅBER DET KAN HJÆLPE DIG LIDT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.