Vikingefest dragt - hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

Sara85

Hej alle kreative og fantasifulde mennesker

Jeg er lige blevet bedt om at lave et vikinge kostume til en fest, hvor der tilmed er præmie for bedste udklædning...
Og jeg er bare lost!! Jeg aner ikke hvordan den skal se ud, og hvilket stof skal det være osv?
ideer modtages meget gerne!!! :-D

- Det er til en mand i 30'erne, så ingen børnekostumer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Zafir

Jeg har syet vikingedragter i mange år. Men det er til re-enactment, så jeg syr normalt ikke kostumer.

Men jeg kan godt give dig lidt fifs, til et kostume.  Normalt når jeg laver kostumer er det til fastelavn og liverollespil.

Når jeg laver til liverollespil, så køber jeg nogen gamle duge i genbrugen, af den slags der ligner uld eller hør. - Det behøver jo ikke at være 'rigtig' stof, når det er til kostumer.

DU skal sy en skjorte/kofte. Det er et rektangel, skulderbredde på den smalle led og så lang man ønsker den skal være. og 2 stykker.

Derpå ærmer.

Ingen figursyning. Du laver en halsåbning med et split ned på brystet.

Bukser, det næmmeste er at lave et par 'rør'bukser. Lige op og ned. Derpå sæt bånd omkring leggen, på kryds.

Vikingekapper er firkantede stykker stof med et kappespænde.

Hvis det skal være blæret, så kan du lave rusbukser - det er rigtig blærede vikingebukser. Men det er en del sværere...

VIkingebælter er lange, så binder man dem ude på siden ved siden af spændet, så de hænger ned af låret.

Du må bare spørge igen, hvis der er andet, du har brug for at vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.