jeg har virkelig brug for nogle gode råd..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

282 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

Anonym trådstarter

jeg vælger at være anonym. igen. af visse grunde.

jeg ligger ud med. jeg er ikke gravid..så det på plads..

nå men, min kæreste er 23 og uddannet smed. jeg fylder snart 21 og er lige blevet færdig uddannet. vi ejer eget hus, har bil. kæresten er i arbejde og 2 hunde. så det er på plads.

jeg har det seneste tidspunkt studeret meget herinde, og ikke mindst omkring de ting man kan få til børn osv. hvilket selvfølgelig har sat en masse tanker igang omkring dette.. det ikke noget vi som sådan har snakket om her hjemme. udover kun lidt baby navne og det med at arve ting fra andre til baby. men emnet har ikke været oppe omkring hvornår..udover vi altid har sagt om mange år..

i dag siger kæresten så, at han godt snart synes vi skal begynde. altså at jeg smider ppillerne. han siger at vi godt kan klare det ligeså vel som alle andre kan. jeg er mildest talt i chok. tænkte straks, hvad med penge hvad med arbejde hvad med livet osv..ehhe.. ja det mig der i tvivl nu hvor vidt vi skal.

men jeg har jo selv lige gået med baby tanker...

er jeg bare i tvivl fordi det kommer tæt på nu? fordi det ham der blevet klar til det og givet udtryk for det og ikke jeg?

åh nogle med erfaring eller kender til dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

kirsti

mon ikke det er kommet lidt som et chok for dig

Vil dog sige at i skal vente til du er sikker.

Hvad er det der gør dig usikker? Det at i har hus sammen tyder jeg som om at du er sikker på at det er din kæreste du vil være sammen med.

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

mon ikke det er kommet lidt som et chok for dig

Vil dog sige at i skal vente til du er sikker.

Hvad er det der gør dig usikker? Det at i har hus sammen tyder jeg som om at du er sikker på at det er din kæreste du vil være sammen med.

Ja, jeg er også sikker på det skal være ham. og det i hvert fald også ham jeg ville have børn med..

lige nu er jeg nok stadig lidt chokeret. og tænker vi jo kun børn. men vi er jo voksne mennesker og vi har vores uddannelser i hus hvilket vi altså har ville have inden børn.

og man kan jo sige, vi har hus, hunde, "volvo"/bil uddannelser..også kommer børnene jo..

måske er det bare kommet som et chok fordi at han pludselig gerne ville. vi har begge altid vil ha børn i en rimelig alder. altså den første skulle ikke komme i en alder af 30 år..

Anmeld

20. oktober 2011

kirsti

Anonym skriver:

Ja, jeg er også sikker på det skal være ham. og det i hvert fald også ham jeg ville have børn med..

lige nu er jeg nok stadig lidt chokeret. og tænker vi jo kun børn. men vi er jo voksne mennesker og vi har vores uddannelser i hus hvilket vi altså har ville have inden børn.

og man kan jo sige, vi har hus, hunde, "volvo"/bil uddannelser..også kommer børnene jo..

måske er det bare kommet som et chok fordi at han pludselig gerne ville. vi har begge altid vil ha børn i en rimelig alder. altså den første skulle ikke komme i en alder af 30 år..

jeg var 21 og M var 22 da vi valgte at starte projekt baby. Vi gjorde det hele omvendt, jeg tog uddannelse efter barsel, vi købte først hus ner i sammer da jeg først blev færdig og fik job i januar .

Selvfølgelig kan i klare det. Føl efter om lysten er der og er den det så kast jer ud i det

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

jeg var 21 og M var 22 da vi valgte at starte projekt baby. Vi gjorde det hele omvendt, jeg tog uddannelse efter barsel, vi købte først hus ner i sammer da jeg først blev færdig og fik job i januar .

Selvfølgelig kan i klare det. Føl efter om lysten er der og er den det så kast jer ud i det

okay det næsten samme alder som os smiler.

jaa, jeg må i hvert fald ha et par dage og tænke over det i..

jeg ved godt der kan gå et halvt år eller noget før det sker.

men så bliver jeg skrækslagen ved tanken om, hvis det sker i næste måned

Anmeld

20. oktober 2011

kirsti

Anonym skriver:

okay det næsten samme alder som os smiler.

jaa, jeg må i hvert fald ha et par dage og tænke over det i..

jeg ved godt der kan gå et halvt år eller noget før det sker.

men så bliver jeg skrækslagen ved tanken om, hvis det sker i næste måned

ja der må jeg sige her skete det præcis næste mdr.....eller næsten ihvert fald. Vi startede pb efter sommer 2005 og jeg havde en positiv test 3. dec 2005

Men hey tænk lidt over det i kan jo ikke gøre det om et par uger fra eller til skader jo ikke

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

ja der må jeg sige her skete det præcis næste mdr.....eller næsten ihvert fald. Vi startede pb efter sommer 2005 og jeg havde en positiv test 3. dec 2005

Men hey tænk lidt over det i kan jo ikke gøre det om et par uger fra eller til skader jo ikke

hold da op

jeg tænker bar.. er der ikk 2 dage man har størst chance, altså ægløsning..kan man så godt blive gravid de andre dage?

ja, vi må tænke over det. jeg tænker også meget økonomi. selv om jeg ved ved man siger man aldrig får råd griner.

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

tror måske også lidt at det mine svigerforældres reaktion jeg frygter.

mine egne forældre vil garanteret tage det fint. .det vil de andre sikkert også. men jeg kan allerede hører den der * har i tænkt på dette,? har i taget højde for det? har i råd til dette? osv osv

Anmeld

20. oktober 2011

kirsti

Anonym skriver:

hold da op

jeg tænker bar.. er der ikk 2 dage man har størst chance, altså ægløsning..kan man så godt blive gravid de andre dage?

ja, vi må tænke over det. jeg tænker også meget økonomi. selv om jeg ved ved man siger man aldrig får råd griner.

på den bedste dag i cyklusen er der ca 40% chance for at blive gravid, jo længere væk du er fra ægløsning jo mindre er chancen. Sædcellerne kan leve et par dage oppe i dig. så det er omkring ÆL du kan blive gravid, men man kan jo aldrig vide hvornår præcis man har ÆL med mindre man tester.

Hvad angår økonomi ja så bliver jeres økonomi vel ikke meget anderledes end den er nu?

Jeg blev sygemeldt og fyret fra mit arbejde og da jeg havde arbejde 3 dage for lidt til at få sygedagpenge så var jeg på kontanhjælp fra jeg blev gravid til jeg gik på su efter endt barsel. Min bedre halvdel havde fleksjob pga gigt men vi havde da råd, eller vi fandt pengene, i bund og grund handler det om prioriteringer (:

Ang dine svigerforældre så lad være at tænke så meget over det.
Da min svigermor fik af vide vi ventede os så hun helt forkert ud og da hun fik af vide det var planlagt lignede hun en der var ved at tude. Nogle dage senere sagde hun til M hvordan vi havde tænkt os at vi skulle have barn når han havde gigt og jeg var syg i hovedet. Det var så min angst hun hentydede til.

Ja jeg kan godt se folk måske kunne have deres bekymringer om hvorvidt jeg ville få taget uddannelse efter vi havde fået barn men helt ærligt så var det jo ikke deres problem. Jeg fik min uddannelse som socialrådgiver og havde arbejdet inden jeg havde bestået min bachelor og jeg er så glad for vi gjorde det i den alder og ikke ventede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.