Nogen der har forsøgt sig på Daim creme/mousse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.234 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

natalia86

Jeg har selv lavet Daimchokolade mousse, men aldrig til en kage, så tror det ville blive lidt tungt, hvis jeg bruger samme opskrift som på en alm. chokolade mousse. Derfor søger jeg nogen som har forsøgt sig med dette eller som har et godt forslag? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

celkt

har prøvet det en enkelt gang, og set blev supergodt. Nu ved jeg ikke hvordan du laver det til alm chokomuose, men jeg piskede bare flødeskum, og så hakkede jeg daim medium fint, og smeltede forsigtigt i et vandbad, så kun chokoladen og ikke karamelen smeltede. Så svale lidt af og så i den letpiskede flødeskum. :-) Det virkede fint og var lækkert.

Anmeld

20. oktober 2011

MSM

natalia86 skriver:

Jeg har selv lavet Daimchokolade mousse, men aldrig til en kage, så tror det ville blive lidt tungt, hvis jeg bruger samme opskrift som på en alm. chokolade mousse. Derfor søger jeg nogen som har forsøgt sig med dette eller som har et godt forslag? 

Jeg laver næsten altid daim chokolademousse og den er fantastisk i en kage. Jeg bruger samme opskrift som celkt.. Jeg bruger 200 g. marabou daim og 1/4 l. fløde. Smelter chokoladen og køler den af. Derefter vender jeg den i det letpiskede plødeskum..

Held og lykke med kagebagningen

Anmeld

20. oktober 2011

eirene

Jeg har prøvet to forskellige..

1. Smelte marabou daim i fløden, køle natten over og piske. Som de andre choko-cremer.

2. Smelte en lys choko i fløden, køle natten over og piske. Hak en hel masse daim fint og vend i fløden. Den var mest succesfuld.

Anmeld

20. oktober 2011

FogL

Jeg vil også tro, at flødeskum blandet med smeltet afkølet chokolade er det bedste, hvis det ikke skal blive for tungt

Anmeld

8. november 2011

natalia86

Jeg endte med at smelte lys chokolade og vende det i flødeskum - Om morgenen hakkede jeg så Daim ned i - Sikke en klassiker! 

Dog gav min veninde mig et fif - Hvis man kan lide sådan noget crunchy crunch, så kan man smelte noget sukker på pande gerne med lidt hasselnødder - komme det på en bradepande med bagepapir og lade det størkne - For så at blende det lige inden man skal bruge det - Men der er det bedst at have en ren chokolade creme og så komme crunch blandingen enten som et lag for sig selv eller ovenpå chokolade cremen.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.