Vaskemiddel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.512 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

JJH

Hejsa.

Vi bruger i hjemmet flydendebiotex, da jeg syntes det er nemt med doseringsbolden. men nu skal der jo gerne komme en guldklump til maj og vi må igang med at bruge noget mere allergi venligt.

Mit problem er at det gerne skal være det rigtige første gang vi skifter, da min hud har svært ved at takle skift i vaskepulver. Jeg kommer til at lide af børneeksem i 4-5 mrd.

Så derfor er mit spørgsmål, hvad bruger i og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

kirsti

neutral vaskepulver og eddike i stedet for skyllemiddel.
Neutral er allergitestet og svanemærket. Eddike i stedet for skyllemiddel er dels for miljøet og så afkalker det også maskinen

Anmeld

20. oktober 2011

LilleMie

Vi bruger som regel Landlord vaskemiddel uden parfume (Rema1000's eget mærke) eller flydende Neutral, hvis det har været på tilbud.

Vi også doseringsbold og det er dejlig nemt.

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

JJH skriver:

Hejsa.

Vi bruger i hjemmet flydendebiotex, da jeg syntes det er nemt med doseringsbolden. men nu skal der jo gerne komme en guldklump til maj og vi må igang med at bruge noget mere allergi venligt.

Mit problem er at det gerne skal være det rigtige første gang vi skifter, da min hud har svært ved at takle skift i vaskepulver. Jeg kommer til at lide af børneeksem i 4-5 mrd.

Vi bruger flydende Neutral og hvid eddike istedet for skyllemiddel  Vi bruger flydende, fordi det mindsker risikoen for hvide sæbe-rest-plamager på det mørke tøj

Anmeld

20. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg har aldrig brugt allergi venligt for at være ærlig, og der har aldrig været noget med min søn.

Ved godt du ikke kan bruge til noget. Men har hørt Neutral skulle være godt.

Anmeld

20. oktober 2011

Muffinmus

Jamen der er flere gode uden alt det skidt som de fleste vaskemidler putter i...så du burde jo kunne tåle mere allergivenlige midler uanset hvilket du vælger.

Her bruger vi flere slags, f.eks Neutral, Änglamark og Grøn. Alle sammen er ret miljø venlige osv.

Det samme emd bleer, der er meget kemi i flere bleer. Men f.eks Änglamark laver nogle gode økobleer til almindelige priser, dem er vi rigtigt glade for her hjemme, men det handler jo også om pasform:-)

Anmeld

20. oktober 2011

Kloster

Hej.

Jeg er lige gået over til flydende vaskemiddel. Har valgt at bruge Neutral, men det brugte jeg også i pulver.

Jeg synes mine drenge går og små-skrænter med div små-udslæt og det er faktisk ved at gå væk og blive mindre, siden jeg begyndte at bruge Neutral.

Jeg bruger flydende Hvis Neutral og flydende Sort neutral + Landlord skyllemiddel. Her vil jeg også skifte over til Neutral. Har prøvet eddike, men manden får virkelig meget stød, når jeg ikke bruger rigtig skyllemiddel.

Jeg har lige sendt bud efter en vaskebold på Neutral's hjemmeside. Den kom 2 dage senere med en bruchure og en doseringsske også. Service...

Jeg vasker virkelig meget, da vi er en stor og aktiv familie. Men jeg er helt overbevist om, at jeg gør det rigtige for min familie, miljøet og jeg prioritere godt økonomisk, selvom Neutral er lidt dyrer.

Ja har faktisk skiftet næsten alt ud med Neutral. Håndsæbe, Opvasketabs, shampoo, balsam, shower gel. Personligt bruger jeg Derma dagcreme, body lotion og rense gel. Men har også hørt at Neutral her er rigtig godt.

Jeg vil ikke være fanatisk, men jeg vil godt selv vælge, hvilken parfune, jeg skal have på  

Anmeld

20. oktober 2011

Ellie79

Her bruger vi neutral eller ariel sensitive. Begge er rigtig gode da jeg lider af parfumeallergi og ved disse to begynder jeg ikke at klø. Faktisk bruger vi lige for tiden angelmark og den er også god.

Anmeld

20. oktober 2011

Nixo

JJH skriver:

Hejsa.

Her bruger vi neutral til sønnens tøj og biotex til vores eget, vi vasker ikke vores tøj sammen med hans, dog da jeg ammet brugte vi også neutral men nu vi skiftet over igen

Anmeld

20. oktober 2011

chael

JJH skriver:

Hejsa.

Vi bruger neutral eller änglemark, alt efter hvad der lige er på tilbud.

I denne uge har de 5 vaskemiddel, flydende, neutral for 100 kr i Føtex.

Der køber jeg 5 sort vask, 5 hvid vask og 5 kulørt vask. Der er for 300 kr og det holder i godt 6 mdr.

Begge mærker er astma og allergi mærket.

Jeg selv og mine 2 store unger, lider af børneekseem og den mellemste har astma, og vi har aldrig haft problemer med de mærker

*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.