Hjælp min veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej, alle kvinder

Min veninde på 19 år, læser på Handelsskolen, og er på SU som hjemmeboende.

Hun har de sidste 6 år, haft det rigtig svært med sin mor og stedfar.
Jeg ville ikke komme nærmere ind på, hvad problemerne er.

Men mine spørgsmål lyder følgende:
- Kan hun få nogen form for hjælp af kommunen? Jeg tænker rent boligmæssigt! Hun vil gerne flytte til den by, hvor hun studerer, men fra den by til forældrenes hjem er der ikke mere end 15km. Så hun kan ikke få udeboende SU.

- Kan kommunen hjælpe hende økonomisk med en lille studieværelse?

Kom endelig med en masse råd - jeg ser på en veninde der hver dag, går lidt mere ned med flaget.

Kram 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

B&J

hun kan da sikkert få et studieværelse hvis der er plads men hvis hun søger ind under en bolig forening jamen så kan hun jo også søge om et indskud til en lejlighed

håber det lykkes hende

Anmeld

20. oktober 2011

kirsti

hu nkan prøve at kontakte børn og unge afd. men jeg tror ikke der er meget hjælp at hente når hun er blevet over 18.

Dernæst kan hun prøve at skrive til su styrelsen og høre hvad reglerne er omkring su når det ikke er muligt at bo hjemme grundet problemer

Anmeld

20. oktober 2011

baby012

det er jo meget svært at sige når vi ikke kender til hendes situation, men som udgangspunkt skal der virkelig være en ordenlig omgang svigt hvis hun skal have udeboende su, en af mine veninders mor var alkoholiker, og fik fjernet alle hendes 3 børn, hun kunne ikke få udeboende su, men måtte flytte i ungdomshus.. 

der skal være en meget kritisk grund, som vold eller misbrug før su-styrrelsen vil gå ind og hjælpe med penge .. 

Anmeld

20. oktober 2011

pvejsen

Hun er over 18, så børne-unge afdelingen duer ikke.
Hun kan søge indskud til bolig på lige fod med andre, men ellers tror jeg ikke, der er meget hjeælp. Kan hun ikke finde sig et billigt værelse, i den by, hun studererer ? det gjorde min datter i sin tid og klarede sig på den måde igennem på su uden lån ved siden af

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

pvejsen skriver:

Hun er over 18, så børne-unge afdelingen duer ikke.
Hun kan søge indskud til bolig på lige fod med andre, men ellers tror jeg ikke, der er meget hjeælp. Kan hun ikke finde sig et billigt værelse, i den by, hun studererer ? det gjorde min datter i sin tid og klarede sig på den måde igennem på su uden lån ved siden af

Det kunne hun nok godt, hvis hun kunne få udeboende SU, men det kan hun ikke.

Hun har kun 2700 i måneden.
Og et værelse her i boen koster i hvert fald 2000.
Og der er ikke rigtig noget arbejde at finde heller.

Anmeld

20. oktober 2011

Vivian87

Jeg havde også problemer med min mor da jeg var yngre, og jeg flyttede hjemmefra da jeg var blevet 18 - jeg gik også på handelskolen på det tidspunkt, og min vejleder på skolen hjalp mig med at søge om udeboende SU selvom jeg kun flyttede 5 km. væk fra mine forældre, og så hjalp han mig med at søge indskudslån ved kommunen. Så måske der er noget hjælp at hente for hende på skolen? Ved mig var de rigtig søde, og hjalp mig også med at søge legater så jeg havde råd til at tage med på studietur og sådan noget..

Anmeld

20. oktober 2011

mn

Anonym skriver:

Hej, alle kvinder

- Kan hun få nogen form for hjælp af kommunen? Jeg tænker rent boligmæssigt! Hun vil gerne flytte til den by, hvor hun studerer, men fra den by til forældrenes hjem er der ikke mere end 15km. Så hun kan ikke få udeboende SU.

Kom endelig med en masse råd - jeg ser på en veninde der hver dag, går lidt mere ned med flaget.

Kram 

Hvis siturationen der hjemme er slem nok, kan hun søge om udeboende SU, hvilket skolen så skal bedømme om det er slemt nok.

Dog skal hun lige være opmærksom på at indentil måneden efter hun fylder 20, gælder disse regler: http://www.su.dk/SU/satserSU/ungdomsuddannelse/Sider/default.aspx

Dette var et ret stort problem for mig, for det betød jeg kun ca. fik udbetalt 3500 kr, hver måned og det kan du jo ikke både købe mad og betale regninger med.

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

metteswn skriver:

Hvis siturationen der hjemme er slem nok, kan hun søge om udeboende SU, hvilket skolen så skal bedømme om det er slemt nok.

Dog skal hun lige være opmærksom på at indentil måneden efter hun fylder 20, gælder disse regler: http://www.su.dk/SU/satserSU/ungdomsuddannelse/Sider/default.aspx

Dette var et ret stort problem for mig, for det betød jeg kun ca. fik udbetalt 3500 kr, hver måned og det kan du jo ikke både købe mad og betale regninger med.

Det fandt jeg lige for lidt siden
Jeg må prøve at ringe til kommunen.
For man kommer altså ikke langt for de penge. 

Anmeld

20. oktober 2011

Mom2012

Anonym skriver:

Hej, alle kvinder

Kram 

Jeg mener at hvis hendes mor, også skriver under på, at det ikke går godt  når hun bor hjemme, så kan hun godt få mere su. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.