Omsorgsgiver skriver:
Hej!
Håber I kan hjælpe mig.
Vores datter på nu 22 dage ammer jeg fuldt ud. Men nogen gange når jeg ammer hende kan hun lige pludselig slippe brystet og begynde at græde. Jeg tilbyder hende brystet igen og hun sutter da også lidt, men efterfølgende slipper hun og græder igen. Er der nogen der har en ide om hvad det kan være? Jeg har prøvet at skifte hendes ble, bøvse hende af og tilbyde hende det andet bryst, men ingen af delene hjælper. Vores sp. mener at det er fordi hun er mæt men når hun så ikke får brystet mere så græder hun bare videre i et stykke tid. Hun tager ellers fint på og har på kun 2 uger taget 600 gram på så hun må jo få nok at spise trods det at hun kun spiser 5-10 min. af gangen ved hver amning.
Er der nogen der har en ide om hvorfor hun gør overstående?
Det er fordi hun er mæt, eller gerne vil sutte uden at få mælken - tilbyd hende en sut!
'
Det hjalp meget herhjemme.. Min datter gjorde nøjagtig det samme, og jeg blev ved at tilbyde hende brystet, men hun gav slip igen med det samme og begyndte at græde...
Grunden til at de tager fat igen, er fordi det er deres naturlige refleks at gøre sådan, så selvom de er mætte, så starter de med at sutte alligevel, og begynder derfor at græde, fordi de ikke er sultne.. Men hvis hun stadig græder efter du fjerner hende fra brystet, så kan det være fordi hun har et stort suttebehov, og bare gerne vil bruge dig som sut 
Anmeld