Græder under amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.858 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej!  Håber I kan hjælpe mig.

Vores datter på nu 22 dage ammer jeg fuldt ud. Men nogen gange når jeg ammer hende kan hun lige pludselig slippe brystet og begynde at græde. Jeg tilbyder hende brystet igen og hun sutter da også lidt, men efterfølgende slipper hun og græder igen. Er der nogen der har en ide om hvad det kan være? Jeg har prøvet at skifte hendes ble, bøvse hende af og tilbyde hende det andet bryst, men ingen af delene hjælper. Vores sp. mener at det er fordi hun er mæt men når hun så ikke får brystet mere så græder hun bare videre i et stykke tid. Hun tager ellers fint på og har på kun 2 uger taget 600 gram på så hun må jo få nok at spise trods det at hun kun spiser 5-10 min. af gangen ved hver amning.

Er der nogen der har en ide om hvorfor hun gør overstående?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Sitrani

Omsorgsgiver skriver:

Hej!  Håber I kan hjælpe mig.

Vores datter på nu 22 dage ammer jeg fuldt ud. Men nogen gange når jeg ammer hende kan hun lige pludselig slippe brystet og begynde at græde. Jeg tilbyder hende brystet igen og hun sutter da også lidt, men efterfølgende slipper hun og græder igen. Er der nogen der har en ide om hvad det kan være? Jeg har prøvet at skifte hendes ble, bøvse hende af og tilbyde hende det andet bryst, men ingen af delene hjælper. Vores sp. mener at det er fordi hun er mæt men når hun så ikke får brystet mere så græder hun bare videre i et stykke tid. Hun tager ellers fint på og har på kun 2 uger taget 600 gram på så hun må jo få nok at spise trods det at hun kun spiser 5-10 min. af gangen ved hver amning.

Er der nogen der har en ide om hvorfor hun gør overstående?

Det er fordi hun er mæt, eller gerne vil sutte uden at få mælken - tilbyd hende en sut! '

Det hjalp meget herhjemme.. Min datter gjorde nøjagtig det samme, og jeg blev ved at tilbyde hende brystet, men hun gav slip igen med det samme og begyndte at græde...

Grunden til at de tager fat igen, er fordi det er deres naturlige refleks at gøre sådan, så selvom de er mætte, så starter de med at sutte alligevel, og begynder derfor at græde, fordi de ikke er sultne.. Men hvis hun stadig græder efter du fjerner hende fra brystet, så kan det være fordi hun har et stort suttebehov, og bare gerne vil bruge dig som sut

Anmeld

19. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
STN skriver:

Det er fordi hun er mæt, eller gerne vil sutte uden at få mælken - tilbyd hende en sut! '

Det hjalp meget herhjemme.. Min datter gjorde nøjagtig det samme, og jeg blev ved at tilbyde hende brystet, men hun gav slip igen med det samme og begyndte at græde...

Grunden til at de tager fat igen, er fordi det er deres naturlige refleks at gøre sådan, så selvom de er mætte, så starter de med at sutte alligevel, og begynder derfor at græde, fordi de ikke er sultne.. Men hvis hun stadig græder efter du fjerner hende fra brystet, så kan det være fordi hun har et stort suttebehov, og bare gerne vil bruge dig som sut

Tak for dit svar  Vi har en sut som vi også giver hende når hun f.eks. græder eller skal sove, men har også prøvet at give hende sutten lige efter hun har spist (selvfølgelig efter hun har bøvset af) men det hjælper ikke altid. Hmmm....måske som du selv skriver at hun gerne vil bruge mig som sut, hehe.... Men hvordan "afvænner" jeg hende fra at betragte mig som sut?

Anmeld

20. oktober 2011

Sitrani

Omsorgsgiver skriver:

Tak for dit svar  Vi har en sut som vi også giver hende når hun f.eks. græder eller skal sove, men har også prøvet at give hende sutten lige efter hun har spist (selvfølgelig efter hun har bøvset af) men det hjælper ikke altid. Hmmm....måske som du selv skriver at hun gerne vil bruge mig som sut, hehe.... Men hvordan "afvænner" jeg hende fra at betragte mig som sut?

Det kan man nok ikke Der er nok ikke andet at gøre, end at lade hende sutte, når hun vil, og ellers så giv hende sutten... Brystet er jo de smås tryghed (Den forlængede navlestreng)

Anmeld

20. oktober 2011

Muttitil1+1

Jeg var ude for det samme med min søn, men det viste sig faktisk at han havde voldsomme mavekramper Prøv at holde øje med om hun krummer sig sammen eller strækker sig voldsomt ud og bliver urolig, for så kan det være det...

Min dreng havde også stort suttebehov, men en sut hjalp ikke på vores problem...

Håber du finder ud af det

Anmeld

20. oktober 2011

mortilfem

der er jo også chancen for begyndende trøske... det gør jo herre ondt på barnet!! lad evt lige lægen kikke på hende

Anmeld

20. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
mortilfem skriver:

der er jo også chancen for begyndende trøske... det gør jo herre ondt på barnet!! lad evt lige lægen kikke på hende

Nå ja...det havde jeg ikke lige tænkt på. Men hvis det er trøske ville hun så ikke gøre det ved hver amning? Hun gør det nemlig ikke hver gang jeg ammer hende.

Anmeld

20. oktober 2011

Alexander&Lærke

Åh præsis det samme kunne jeg have skrevet.... Min datter kan nemlig gøre det samme med at pludselig begynder at græde, hun er nu 3 md og jeg tror det er fordi hun ikke er mere sulten, for når jeg giver hende sutten holder hun igen, i startetn syntes jeg også det var underligt for hun spiser nemlig også kun 5-10 min. Men hun er  ok tilfreds efterfølgende så jeg har efterhånden lært mig at hun nok bare er mæt og det er hendes måde at sige tak for mad for....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.