hvad hed dokumentaren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lille fe skriver:

Jeg tror bestemt det var igår i 19 nyhederne.

tak, jeg fandt det! Var dog ikke så spændene som forventet.

Det var min svigermor som ringede og sagde hun havde set det, og skyldte mig en undskyldning for nu kunne hun forstå hvordan det var med vores søn (som er fortidlig født) Hun skældte ud sidst hun var her over vi isolerede ham osv. Han er 4 mdr. tænk så lidt der skulle til, og jeg har forklaret og forklaret i 4 mdr.!!

Nå det har du ikke bedt om at få af vide  men ja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Det var min svigermor som ringede og sagde hun havde set det, og skyldte mig en undskyldning for nu kunne hun forstå hvordan det var med vores søn (som er fortidlig født) Hun skældte ud sidst hun var her over vi isolerede ham osv. Han er 4 mdr. tænk så lidt der skulle til, og jeg har forklaret og forklaret i 4 mdr.!!

nej man får faktisk mere ud af at læse artiklen end selve indslaget.

Men godt svigermutter fik det set, så hun forstår, at det ikke er for sjovt, at vi med ftf (min datter er ftf) er ekstra varsomme med vores børn og ikke gør det for at være "onde" ved vores børn, men for at mindske div. senfølger.

jeg har også været der med folk i vores liv, så jeg forstår dig udmærket :)

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lille fe skriver:

nej man får faktisk mere ud af at læse artiklen end selve indslaget.

Men godt svigermutter fik det set, så hun forstår, at det ikke er for sjovt, at vi med ftf (min datter er ftf) er ekstra varsomme med vores børn og ikke gør det for at være "onde" ved vores børn, men for at mindske div. senfølger.

jeg har også været der med folk i vores liv, så jeg forstår dig udmærket

Ja det gør man faktisk!

Bare sjovt hun først kan se det når hun ser et lille indslag om dagplejer, men ja, altid noget hun endelig forstår.

Det kan bare være en kamp at få folk til at acceptere tingene som de er, men tror aldrig man vil kunne forstå tilnærmelsesvis hvordan det er når ens barn er så sensitiv når man ikke har prøvet det selv.

Hvordan har din datter det? nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men har hun nogle følger af at være kommet for tidligt?

Anmeld

20. oktober 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Ja det gør man faktisk!

Bare sjovt hun først kan se det når hun ser et lille indslag om dagplejer, men ja, altid noget hun endelig forstår.

Det kan bare være en kamp at få folk til at acceptere tingene som de er, men tror aldrig man vil kunne forstå tilnærmelsesvis hvordan det er når ens barn er så sensitiv når man ikke har prøvet det selv.

Hvordan har din datter det? nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men har hun nogle følger af at være kommet for tidligt?

Hun er fra feb 09, -så lidt over 2½ år nu. hun er "kun" født 6 uger før termin, men hun svarede vækstmæssigt til en uge 29 baby.

Ja hun har stadig men´efter det. Hun fungere ganske normalt til dagligt, men hvis der sker for meget eller nyt, så får jeg reaktionen herhjemme.

Fx. var vi zoo i dag, og hun har  intet spist hele dage, og er først lige faldet i søvnen nu. (normalt går hun ud som et lys kl. 1830) Når hun har været i legestue med dpérn, er det fuldstændigt det samme herhjemme, ingen aftensmad og sen indsovning, selvom hun ikke sover ret længe deromme.

Det er en meget svær balancegang, for selvf. skal en 2½ årig opleve ting, men hvornår og hvordan...

-Og jeg synes ikke det er blevet lettere med tiden, for min datter var jo meget lille som spæd/baby (og tildels stadig) dengang kunne folk godt se der var "et eller andet" men nu, nu ser hun jo ganske "normal" ud, så har de svært ved at forstå at der er ting jeg på hendes vegne takker nej til.

Samtidig fanger hun også den mindste virus, og folk har heller ikke så meget forståelse for jeg gerne vil vide besked, hvis vi skal være sammen med dem, for en normal ting for andre børn som måske vare 3-4 dage, kan tager uger her at komme 100% over.

uha det blev en lang smørre ;)

Anmeld

20. oktober 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Faldt lige over dit indlæg

Hvor meget for tidligt er din søn? Vores er 4 - 5 uger, men var meget undervægtig.

Vi har også haft problemer med at få nogen folk til at forstå at ting kan være anderledes med et præmaturbarn.

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lille fe skriver:

Hun er fra feb 09, -så lidt over 2½ år nu. hun er "kun" født 6 uger før termin, men hun svarede vækstmæssigt til en uge 29 baby.

Ja hun har stadig men´efter det. Hun fungere ganske normalt til dagligt, men hvis der sker for meget eller nyt, så får jeg reaktionen herhjemme.

Fx. var vi zoo i dag, og hun har  intet spist hele dage, og er først lige faldet i søvnen nu. (normalt går hun ud som et lys kl. 1830) Når hun har været i legestue med dpérn, er det fuldstændigt det samme herhjemme, ingen aftensmad og sen indsovning, selvom hun ikke sover ret længe deromme.

Det er en meget svær balancegang, for selvf. skal en 2½ årig opleve ting, men hvornår og hvordan...

-Og jeg synes ikke det er blevet lettere med tiden, for min datter var jo meget lille som spæd/baby (og tildels stadig) dengang kunne folk godt se der var "et eller andet" men nu, nu ser hun jo ganske "normal" ud, så har de svært ved at forstå at der er ting jeg på hendes vegne takker nej til.

Samtidig fanger hun også den mindste virus, og folk har heller ikke så meget forståelse for jeg gerne vil vide besked, hvis vi skal være sammen med dem, for en normal ting for andre børn som måske vare 3-4 dage, kan tager uger her at komme 100% over.

uha det blev en lang smørre

Ja, kan godt se det er lidt det samme selvom hun er 2 et halvt. Min søn reagere på samme måde ved ændringer. Bare vi har haft besøg af et menneske i få timer. Han reagere først om aftenen og hele næste dag, og derfor er det jo svært for folk at forstå hvorfor de ikke kan sidde med ham, skifte ham prøve at give flaske eller være her i mange timer, for de ser jo ikke hans reaktion. Gud ved hvor mange bemærkninger vi får og hvor meget der bliver talt om os, selv den nærmeste familie synes vi er helt tossede!

Vores er kun født 4 uger før, men han er meget påvirket følelsesmæssigt, fysisk er han ok med. Vi fik at vide på sygehuset at vi skulle værne om ham, undgå for mange mennesker om ham, og ikke lade ham være rundeklud, så ville han stille og roligt vpkse fra det, så håber det kommer. Indtil videre reagere han altså voldsom. Desværre.

Idag gik jeg tur med ham mens hans var vågen (i vogn med kaleche for at skærme) men her til aften har han været helt tosset. Grædt sig selv i søvn, ville ikke have flaske, holdt sig vågen til kl. 21 (mod 19:30 normalt) og viftet med armene, fuld af uro i den lille krop. Puha, den lille mand, man får jo helt ondt i hjertet. Men der er ikke andet at gøre end at berolige og vente på han sover, og så forvente at han vågner med et skrig efter nogle timer.

Og det kan godt være det er egoistisk, men har sådan brug for at komme ud på nogle ture, og gør det selvom jeg ved han reagere på det, men lidt skal han vel også vænnes til?

Er meget glad for du fortæller om din pige, det hjælper lidt at høre hvordan det er hos andre med for tidlig fødte

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

camillakrath skriver:

Faldt lige over dit indlæg

Hvor meget for tidligt er din søn? Vores er 4 - 5 uger, men var meget undervægtig.

Vi har også haft problemer med at få nogen folk til at forstå at ting kan være anderledes med et præmaturbarn.

Hej

Han er født 4 uger før ligesom din.

Hvordan reagere din dreng? Og hvad gør i når han gør det, hvor meget skal der til før det er for meget for ham?

Alle de spørgsmål!  Synes det er dejligt at "tale" med nogle der er i samme båd.

Anmeld

20. oktober 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Hej

Han er født 4 uger før ligesom din.

Hvordan reagere din dreng? Og hvad gør i når han gør det, hvor meget skal der til før det er for meget for ham?

Alle de spørgsmål!  Synes det er dejligt at "tale" med nogle der er i samme båd.

Har det ligesom dig. Hvis du har lyst kan du skrive en PB?

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

camillakrath skriver:

Har det ligesom dig. Hvis du har lyst kan du skrive en PB?

Hvordan mon man gør det ?

Jeg "hedder" Sommerbarn<3 herinde...

Anmeld

20. oktober 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Hvordan mon man gør det ?

Jeg "hedder" Sommerbarn<3 herinde...

Tryk på mit navn, så kommer du ind under min profil. Og så er der en kasse der hedder "skriv brev", eller sådan noget under profilbilledet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.