hvem invitere til dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.458 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Anonym trådstarter

har nu læste en del tråde igennem herinde og ser en stor tendens til at det er barnet der invitere og barnet det har bedt mor og far om dit og dat, men altså for mig virker det bare lidt underligt at skulle skrive en invitation som om det er mit barn der ønsker det da det jo er mit ønske at mit barn skal døbes?

Hvordan opfatter I andre de invitationer der er skrevet af barnet selv? 

Hvordan gjorde I det selv?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

.....

Anonym skriver:

har nu læste en del tråde igennem herinde og ser en stor tendens til at det er barnet der invitere og barnet det har bedt mor og far om dit og dat, men altså for mig virker det bare lidt underligt at skulle skrive en invitation som om det er mit barn der ønsker det da det jo er mit ønske at mit barn skal døbes?

Hvordan opfatter I andre de invitationer der er skrevet af barnet selv? 

Hvordan gjorde I det selv?? 

Hmm har ikke lige læst de tråde hvor barnet invitere

Men jeg ville nok skrive det som om at jeg (forældrene) invitere til vores barn barnedåb..alt andet vil se forkert ud hos mig

Anmeld

19. oktober 2011

maria_wlt

Jeg er en af de underlige :p

Vi lavede en sjov tekst... Fra dem til deres gæster... 

Anmeld

19. oktober 2011

AndreasMor84

her er invitationen fra os alle 3

Anmeld

19. oktober 2011

maria_wlt

Her er den fra Ene..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi skrev invitationerne fra os forældre begge gange

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Hmm har ikke lige læst de tråde hvor barnet invitere

Men jeg ville nok skrive det som om at jeg (forældrene) invitere til vores barn barnedåb..alt andet vil se forkert ud hos mig

altså det står mange steder herinde at det er barnet ( du kan evt. se dem der også har postet herinde) er den der invitere..

men altså som jeg har forstået det så er det os som forældre der viser barnets jesu vej og når barnet bliver konfirmeret er det barnet er bekræfter dette. Ergo vil jeg da se det som at det er os som forældre der invitere til barnedåb og barnet der invitere til konfirmationen?? :/ 

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Jeg er en af de underlige :p

Vi lavede en sjov tekst... Fra dem til deres gæster... 

men hvorfor??

Dåben er jo hvor vi erkender gud for vores barn ( som jeg har forstået det) og når de bliver konfirmeret er det dem der vælger at bekræfte ergo er det deres invitation?? 

Nu skal det lige siges vi ikke er høj hellige kristne eller noget i den dur jeg tænker bare i forhold til traditionen  

Anmeld

19. oktober 2011

.....

Anonym skriver:

altså det står mange steder herinde at det er barnet ( du kan evt. se dem der også har postet herinde) er den der invitere..

men altså som jeg har forstået det så er det os som forældre der viser barnets jesu vej og når barnet bliver konfirmeret er det barnet er bekræfter dette. Ergo vil jeg da se det som at det er os som forældre der invitere til barnedåb og barnet der invitere til konfirmationen?? :/ 

Jeps, sådan har det været her hos os. At forældrene invitere, og så til konfirmationen er det så mig der invitere

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Jeps, sådan har det været her hos os. At forældrene invitere, og så til konfirmationen er det så mig der invitere

oki puuuha blev sku lige urolig for om vi var helt lagt af i forhold til det der hahah 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.