Hun skulle undersøges på børneambulatoriet fordi lægen mistænkte mælkeallergi. Jeg har bare været så elendig af bekymring over om hun evt havde mælkeallergi. (For havde hun det ville det nemlig være rigtig slemt i forbindelse med andre sygdomme som hun er disponeret for at hun havde været udsat for en ting løbende som hun ikke tålte).
Heldigvis mente børnelægen ikke at der var tale om allergi fordi hun trives så godt og vejer det hun skal og er glad osv. Amanda var også rigtig i stødet og charmede lægen og sygeplejersken og pudrede og grinede

Nå men lægen mente så at det "kun" var hendes reflux som stadig generer hende og gør at hun gypler voldsomt mange gange dagligt. Men det skal self. følges løbende. Men de kan blive ved med at være plaget af reflux til de er 2 år på den måde og der er ikke andet at gøre ved det end at have mange hagesmække og ignorere alle de irriterende og uoplyste mennesker som altid skal komme med kommentaren: "er du sikker på at du ikke bare har givet barnet alt for meget at spise?" og man tænker bare: "nej spade jeg har ikke, men du ville nok også spise mere end ellers hvis du gylpede det halve af det op igen efter hvert måltid!"
Lægen sagde også at nu må Amanda begynde at få gluten, det har hun ikke måttet før nu da hun er disponeret for glutenallergi. Det er bare så fedt at hun må få rugbrød osv nu 
Amanda fik taget blodprøve for at teste for allergier og jeg måtte sidde og holde hende mens laborenten fiskede med nålen inde i hendes arm i en uendelighed indtil hun endelig ramte en blodåre...og jeg ved bare selv hvor ondt det gør, men Amanda var bare så tapper og sej og klynkede bare lige så stille. Min store dygtige pige 
Men jeg er bare så lettet og lykkelig over at det gik godt og lægen sagde at Amanda var sådan en dejlig og harmonisk sund og rask lille pige som rigtig trivedes
Hun vejer 10,5 kg og måler 75 cm
Anmeld