Gravid igen lige efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej alle.

Er der nogen af jer, der har oplevet at være blevet gravid igen lige efter fødslen?? Altså uden at nå at få mens igen. Hvordan var det? Kunne I føde normalt? Kan man amme to børn på en gang ? Eller hvordan foregår det? Fortæl om jeres erfaringer please...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Benjamins'mor

Nu kan jeg ikke rigtigt hjælpe.

Men det med at amme to børn, det tror jeg ikke man kommer til. For nr. 1 er jo så stor når nr. 2 kommer, at h*n er færdig med at få bryst.

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

benjamins'mor skriver:

Nu kan jeg ikke rigtigt hjælpe.

Men det med at amme to børn, det tror jeg ikke man kommer til. For nr. 1 er jo så stor når nr. 2 kommer, at h*n er færdig med at få bryst.

Altså hvis hun er blevet gravid lige efter fødslen vil første barn jo kun være 9 mdr og så er det jo ikke sikkert det er færdig med at få bryst der anbefales jo delvis amning til 1 års alderen

Til ts kan desværre ikkwe hjælpe, da jeg ikke har prøvet det

Anmeld

19. oktober 2011

Benjamins'mor

Dorthe1986 skriver:

Altså hvis hun er blevet gravid lige efter fødslen vil første barn jo kun være 9 mdr og så er det jo ikke sikkert det er færdig med at få bryst der anbefales jo delvis amning til 1 års alderen

Til ts kan desværre ikkwe hjælpe, da jeg ikke har prøvet det

Okay, det vidste jeg ikke. Mener bare min SP sagde noget om at når de blev 4-6 mdr så var der ikke længere nok nærring i brystmælken.

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

benjamins'mor skriver:

Okay, det vidste jeg ikke. Mener bare min SP sagde noget om at når de blev 4-6 mdr så var der ikke længere nok nærring i brystmælken.

Det er også rigtigt at det ikke er nok kun at amme efter den alder så skal man begynde på skemad, men stadig amme eller give flaske ved siden af fx min søn får skemad tre gange om dagen, men ammer ham stadig efter måltiderne og som mellemmåltid begynder at skære ned når han bliver bedre til at drikke af en kop så jeg ved han får nok væske

God dag

Anmeld

19. oktober 2011

SussieThyssen

Man kan sagtens amme nr 1, selvom man får nr 2..hvad tror du ellers naturfolk gør? 

Jeg har kendt mødre, der havde 3 ammebørn..en spritny og så eller en på ca 1 år og en på 2..og de blev alle 3 ammet i skøn samdrægtighed.
Om man så lige vil gå ind for det, må man jo afgøre med sig selv, men børnene havde det alle sammen fint.
Selvfølgelig får de 2 ældste anden mad ved siden af, det skal de jo, men bryst...det fik de

Og ja..du kan sagtens blive gravid igen uden at have fået den første mens..det ved jeg da vi har et par stykker herinde der er..det handler jo bare om, at man får den første ægløsning og så siger den bingo!

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar Sussie - mælken er vel så tilpasset det yngste barn, eller hvad??? Det er jo det "vigtigeste" i den sammenhæng i starten.

Anmeld

19. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for svar Sussie - mælken er vel så tilpasset det yngste barn, eller hvad??? Det er jo det "vigtigeste" i den sammenhæng i starten.

Jeg snakkede lige med en gammel bekendt, der er fanatisk ammer, for jeg blev selv temmelig nysgerrig.

Hun siger, at hendes mælk ikke var helt så tyk, som da hun kun ammede en..altså da råmælken kom, men den blev tykkere. Og hun sagde også at hendes to ældre fik lidt mave-av i et par dage, men så ammede hun dem lidt mindre i en uges tid og så tilbage på fuld speed igen.
Den nye bebs stortrivedes glimrende og hun kunne ikek mærke, der var nogen forskel på noget ellers.
Hun har 5 styks unger, der alle er blevet ammet til de var 3 år ca og der er max 2 år mellem hver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.