Vuggestuestart og dårlig søvn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.885 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

Sakris

Den 1. oktober startede min datter i vuggestue. Det går rigtig godt. Og hun er stort set kørt ind uden gråd, og er glad både når jeg aflevere og henter. MEN hendes nattesøvn er smadret. Hun sover elendigt, hvilket gør at jeg ikke får sovet. Jeg ved godt at det er helt normalt, da hun har en masse indtryk hun skal bearbejde. Men er der virkelig ingenting at gøre? Og er der nogle målestok for hvor lang tid det kan tage at vænne sig til alle de nye ting?

Oven i har hun prøvet at være syg for første gang, og når hun er hjemme om eftermiddagen, vil hun helst falde i søvn i mine arme. Men det er jo ikke holdbart! Skal jeg bare lade hende græde i søvn? Eller hvad kan jeg gøre?

Hun har altid sovet godt, så det er en meget uvant situation for os, så håber I har nogle råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Vial

Kunne have skrevet det samme med mine twinser, som startede 16.sep.

Meget meget frustrerende. Kan dog ikke hjælpe, men har selv overvejet at give dem fridag onsdag for at give dem et break. Dog ikke muligt for de fleste mennesker.

Anmeld

19. oktober 2011

Sakris

KaMa skriver:

Kunne have skrevet det samme med mine twinser, som startede 16.sep.

Meget meget frustrerende. Kan dog ikke hjælpe, men har selv overvejet at give dem fridag onsdag for at give dem et break. Dog ikke muligt for de fleste mennesker.

Nej, jeg har kun den mulighed frem til midten af november. Har overvejet at holde hende hjemme torsdag indtil da, men hvad så når jeg starter igen efter endt barsel, så er der bare nul-tolerance! Øv, stakkels små pus!

Anmeld

19. oktober 2011

businesstigger

Vi har samme problem. Han sover mega dårligt om natten efter at han er startet i vg. Kan ikke huske hvor længe det stod på med storebroderen, men det går heldigvis over.

Anmeld

19. oktober 2011

Lisbeth85

Jeg er sikker på, at det nok skal vænne lige pludselig. Men som du selv skriver, så er der mange nye ting, indtryk og folk omkring børnene, som de lige skal vænne sig til.

Du må vist bare holde ud

Anmeld

18. januar 2012

Sofia

Hvordan går det med søvnen smukke? Siden Alfred startede den første december har han bare sovet så dårligt...

Anmeld

19. januar 2012

Sakris

Sofia skriver:

Hvordan går det med søvnen smukke? Siden Alfred startede den første december har han bare sovet så dårligt...

Der gik et par uger, så sov hun fantastisk igen, så håber det også snart er tid til sammenhængende søvn hos jer

Hun var dog syg hele november og noget af december, så hun fik også lige pludselig brug for søvnen. I de sidste halvanden uge, er hun begyndt at sove dårligt igen. Typisk, når man lige er kommet i aktivering efter 1 år hjemme. Suk, men trøster mig med at det går over for alle på et tidspunkt

Anmeld

20. januar 2012

Sofia

Sakris skriver:

Der gik et par uger, så sov hun fantastisk igen, så håber det også snart er tid til sammenhængende søvn hos jer

Hun var dog syg hele november og noget af december, så hun fik også lige pludselig brug for søvnen. I de sidste halvanden uge, er hun begyndt at sove dårligt igen. Typisk, når man lige er kommet i aktivering efter 1 år hjemme. Suk, men trøster mig med at det går over for alle på et tidspunkt

Dejligt at høre det gik over igen, håber det samme er tilfældet for denne omgang!!

Vi flytter faktisk til Aalborg til sommer! Har aldrig været i byen, men håber den har noget godt at byde på

Anmeld

20. januar 2012

Sakris

Sofia skriver:

Dejligt at høre det gik over igen, håber det samme er tilfældet for denne omgang!!

Vi flytter faktisk til Aalborg til sommer! Har aldrig været i byen, men håber den har noget godt at byde på

Ja det håber jeg også :-)

Aalborg har ALT godt at byde på, og savner byen rigtig meget! Er helt sikker på at I bliver glade for at bo der. Men det er nok noget mere proventielt end Århus, selvom det er en stor by. Synes ihvertfald ikke at Aalborg var så stor, da jeg som Københavner flyttede dertil! Men manglede aldrig noget, og alt pånær familie og et job var i nærheden. Så vi blev nødt til at flytte. Sidstnævnte er jo ret vigtigt, så nu er vi flyttet mod hovedstaden igen.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.