Jeres bedste æble opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

Susan1978

Ihh jeg har efterårs ferie med børnene for første gang og vi lavede æblekage som min mormor lavede den igår. Mums - hvad kan man ellers lave af alle de skønne æbler? Så i aftenshowet at man også kan putte revet æble i pandekager :-)) Lad mig høre hvad i bruger de lækre æbler til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

SussieThyssen

Ihh jeg har efterårs ferie med børnene for første gang og vi lavede æblekage som min mormor lavede den igår. Mums - hvad kan man ellers lave af alle de skønne æbler? Så i aftenshowet at man også kan putte revet æble i pandekager :-)) Lad mig høre hvad i bruger de lækre æbler til.

Bagte æbler.

Du udhuler en masse æbler for kærnehuset og placerer dem på en smurt dyb bageplade.
Derefter drysses æblerne med en masse kanel og sukker ned i hver eneste hul i æblerne og bages ved 225 grader til de er helt møre.
De serveres med flødeskum og sirup.

Du kan også lave Fynsk æblekage.

Du skrælder og udhuler nogle æbler og river dem på den groveste del af et råkostjern.
Derefter knuser du makroner og fordeler skiftevis revne æbler og makroner i en dyb skål.
På toppen skal der et tykt lag flødeskum med vanilie i og tilsidst drysses med reven eller knust cholkolade.
Æblekagen skal hvile et par timer inden du putter flødeskummen på.

God fornøjelse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2011

Maja_4000

http://www.odense-marcipan.dk/inspiration/opskrift er/4-laekre-desserter-/57-aeblekage.html !!
Min kæreste spiser normalt ikke varme æbler :b Men den her ELSKER han (;

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.