Hvor meget su kan jeg få???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2009

Mormilla

Maria9990 skriver:

Ja, det bliver sgu hårdt. Men ved ikke lige hva det stependium til udannelsesafgift er, og om jeg kan få det ? For det var der ike noget der hed sidst jeg gik i skole, tror jeg ikke. Så må lige undersøge det, og så må jeg tage su-lån.

Jeg vil ikke ta et su lån, så må vente til at tingene ser lidt bedre ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

Honningblomst

Mormilla skriver:

Jeg vil ikke ta et su lån, så må vente til at tingene ser lidt bedre ud...

De fleste må tage et lån og jeg synes helt ærligt at det er de bedste penge jeg har lånt til...min fremtid oog mit liv.
Men nogle låner gerne til bil og det forstår jeg jo feks ikke.
Om jeg så skulle have lånt det hele, så skulle jeg bare have en uddannelse...det handler vel mest om priotering og vigtigheden for en.
Knus Eva...nu halvejs i udd.

Anmeld

4. februar 2009

Mormilla

Eva skriver:

De fleste må tage et lån og jeg synes helt ærligt at det er de bedste penge jeg har lånt til...min fremtid oog mit liv.
Men nogle låner gerne til bil og det forstår jeg jo feks ikke.
Om jeg så skulle have lånt det hele, så skulle jeg bare have en uddannelse...det handler vel mest om priotering og vigtigheden for en.
Knus Eva...nu halvejs i udd.

Ja men synes at vi har lånt penge nok!!! Nu har vi jo os lånt penge til huset og bilen. Hvis jeg venter et par år ,så er bilen betalt Så kan jeg tage en uddannelse uden su lån. Som jeg så synes er meget bedre!!!! Kan ikke se noget grund til at få mere gæld, hvis jeg kan lade vær!!!!!!!

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Mormilla skriver:

Ja men synes at vi har lånt penge nok!!! Nu har vi jo os lånt penge til huset og bilen. Hvis jeg venter et par år ,så er bilen betalt Så kan jeg tage en uddannelse uden su lån. Som jeg så synes er meget bedre!!!! Kan ikke se noget grund til at få mere gæld, hvis jeg kan lade vær!!!!!!!

Nej, men så er su'en vel også ok i beløbet...jeg kunne godt undvære su-lån, men jeg vil gerne kunne leve godt imens jeg læser også..men jeg har så heeller ingen gæld og sparer mange af mine lån-penge.
Hvad vil du læse til??
Knus..

Anmeld

4. februar 2009

Mormilla

Eva skriver:

Nej, men så er su'en vel også ok i beløbet...jeg kunne godt undvære su-lån, men jeg vil gerne kunne leve godt imens jeg læser også..men jeg har så heeller ingen gæld og sparer mange af mine lån-penge.
Hvad vil du læse til??
Knus..

Synes stadig at den er lav!!!
Men kan ikke se nogen grund til at få mere gæld, når jeg kan vente to år og så undvære su lån
Jeg har ikke bestemt mig i nu. Vil bare gerne ha en uddannelse. Det gør alt lidt nemmere

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Mormilla skriver:

Synes stadig at den er lav!!!
Men kan ikke se nogen grund til at få mere gæld, når jeg kan vente to år og så undvære su lån
Jeg har ikke bestemt mig i nu. Vil bare gerne ha en uddannelse. Det gør alt lidt nemmere

Det synes jeg slet ikke...men jeg tænker også på at vi som et af de eneste lande i verden betales for at tage et en udd. Det er da virkelig flot, synes jeg....du må jo gerne arbejde ved siden af...og med børn må du tjene ret meget udover din su, så det kn sagtens lde sig gøre. Ved der er mnge fra mit studie der arbejder og finansierer det på den måde...
Knus...

Anmeld

4. februar 2009

Mormilla

Eva skriver:

Det synes jeg slet ikke...men jeg tænker også på at vi som et af de eneste lande i verden betales for at tage et en udd. Det er da virkelig flot, synes jeg....du må jo gerne arbejde ved siden af...og med børn må du tjene ret meget udover din su, så det kn sagtens lde sig gøre. Ved der er mnge fra mit studie der arbejder og finansierer det på den måde...
Knus...

Ja men jeg har jo os en dreng som jeg meget gerne vil ha en masse timer med. Så det bliver svært at arbejde ved siden af!!!!
Men det er jo forskelligt hvad vi vil!!!!!

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Mormilla skriver:

Ja men jeg har jo os en dreng som jeg meget gerne vil ha en masse timer med. Så det bliver svært at arbejde ved siden af!!!!
Men det er jo forskelligt hvad vi vil!!!!!

Nu ved jeg ikke hvad du vil læse...men de fleste uddannelser er jo langt fra lige så tidskrævende som et fuldtidsjob, så du vil kunne arbejde ved siden af og samtidig være mindst lige så meget hjemme som hvis du arbejdede...men det handler jo igen om hvad man vil og hvordan.

Jeg sidder her og har tre fridage med drengene inden jeg i morgen og fredag skal have tre timer dagligt i skolen...så det går lige...vild luksus at læse...

Knus..

Anmeld

4. februar 2009

Mormilla

Eva skriver:

Nu ved jeg ikke hvad du vil læse...men de fleste uddannelser er jo langt fra lige så tidskrævende som et fuldtidsjob, så du vil kunne arbejde ved siden af og samtidig være mindst lige så meget hjemme som hvis du arbejdede...men det handler jo igen om hvad man vil og hvordan.

Jeg sidder her og har tre fridage med drengene inden jeg i morgen og fredag skal have tre timer dagligt i skolen...så det går lige...vild luksus at læse...

Knus..

Ja okay, det er nogen skønne dage du har!!!!
Men man skal jo finde et arbejde der kan passes efter skolen. Og ens skema, ændre det sig ikke hele tiden???

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Mormilla skriver:

Ja okay, det er nogen skønne dage du har!!!!
Men man skal jo finde et arbejde der kan passes efter skolen. Og ens skema, ændre det sig ikke hele tiden???

Jo, det gør det...men vikartimer kan jo passes ind og her i 4 semester der er der ikke mødepligt, så der kan man snuppe nogle timer om dagen...eller måske tage en døgnvagt osv...der er masser af muligheder...
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.