Erfaring med mylicon mod luft i maven hos baby efter amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.336 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

Aagaard

Hej alle i dejlige kloge mennesker her inde!

Nu har vi efter omkring 14 dages "kamp" endelig fået amningen til at virke med suttebrikker - dejligt!

MEN min dejlige lille datter får så frygtelig meget luft i maven og det gør SÅ ondt på hende - vi har prøvet ALT for at hjælpe hende med at komme af med det, men intet ser ud til at virke!

Nu var jeg på apoteket efter flere suttebrikker og spurgte så der om de havde nogle gode råd - apotekeren gav mig nogle dråber som hedder mylicon

Nogle som har prøvet det? - Virker det?

Jeg vil jo helst ikke helde unødig/uvirksom medicin i vores datter - hvis nu det ikke virker/er det værd

På forhånd tak - og undskyld at det blev lidt langt!

En TRÆT og lidt desperart ny mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

morethanperfect

Aagaard skriver:

Nu har vi efter omkring 14 dages "kamp" endelig fået amningen til at virke med suttebrikker - dejligt!

MEN min dejlige lille datter får så frygtelig meget luft i maven og det gør SÅ ondt på hende - vi har prøvet ALT for at hjælpe hende med at komme af med det, men intet ser ud til at virke!

Nu var jeg på apoteket efter flere suttebrikker og spurgte så der om de havde nogle gode råd - apotekeren gav mig nogle dråber som hedder mylicon

Jeg vil jo helst ikke helde unødig/uvirksom medicin i vores datter - hvis nu det ikke virker/er det værd

Jep .. Og Jep ..

Det er værd og prøve . Hos de fleste virker det

Anmeld

18. oktober 2011

Aagaard

morethanperfect skriver:

Jep .. Og Jep ..

Det er værd og prøve . Hos de fleste virker det

Ok, Tak! Så tør jeg godt prøve! - der står godt nok på dem at man skal snakkke med lægen først, men jeg tænker at hvis man kan få dem i håndkøb og bare ikke "overforbruger" dem. Så burde det være iorden?

Tak for svar

Anmeld

18. oktober 2011

morethanperfect

Aagaard skriver:

Ok, Tak! Så tør jeg godt prøve! - der står godt nok på dem at man skal snakkke med lægen først, men jeg tænker at hvis man kan få dem i håndkøb og bare ikke "overforbruger" dem. Så burde det være iorden?

Tak for svar

Så snart de er i håndkøb behøver du ikke snakke med din læge .: DOG gjorde vi det da vi ikke kunne finde ud af hvorfor han skreg sådan .. 

Anmeld

19. oktober 2011

MariaJulie

her er de super effektive. hvis jeg glemmer at give elias mylicon før et måltid, går der ikke mange timer, så ligger han og kæmper med at få prutterne ud. hvilket godt kan være irriterende når jeg ikke altid orker at vente 15 min om natten.

min sundhedsplejerske fortalte mig dog at 15 dråber er en al for stor dosis til spædbørn, selvom det står på flasken. så jeg giver 5-8 dråber hver gang, og det virker altså ligeså godt

Anmeld

19. oktober 2011

MariaJulie

Aagaard skriver:

her er de super effektive. hvis jeg glemmer at give elias mylicon før et måltid, går der ikke mange timer, så ligger han og kæmper med at få prutterne ud. hvilket godt kan være irriterende når jeg ikke altid orker at vente 15 min om natten.

min sundhedsplejerske fortalte mig dog at 15 dråber er en al for stor dosis til spædbørn, selvom det står på flasken. så jeg giver 5-8 dråber hver gang, og det virker altså ligeså godt

Anmeld

19. oktober 2011

Muttitil1+1

Aagaard skriver:

Vi startede med det herhjemme i lørdags og allerede mandag havde vi en helt ny søn, så jeg kan varmt anbefale det

Anmeld

19. oktober 2011

Victoriasmor88

Nu er det sådan at det jo stadig er medicin, og jeg ville aldrig give mit barn noget uden lige at konsultere med en læge eller sundhedsplejerske først  Min kusine er sundhedsplejerske og hun siger det samme, håndkøb eller ej bør man snakke med lægen først og aldrig give en baby nogen form for medicin før det er gjort. 

- Når det så er sagt har jeg også prøvet det, og det havde en smule effekt, men ikke vildt, hos os virker det bedre med massage. 

Anmeld

19. oktober 2011

Aagaard

MariaJulie skriver:

Vi har prøvet det før 3 måltider nu - og det hjælper allerede! Hun har det MEGET bedre, det er bare helt fantastisk!

Jeg prøver at sætte dosen ned så, ingen grund til at overdrive

Mange tak for svar!

Anmeld

19. oktober 2011

Aagaard

Prinsesse2ben skriver:

Nu er det sådan at det jo stadig er medicin, og jeg ville aldrig give mit barn noget uden lige at konsultere med en læge eller sundhedsplejerske først  Min kusine er sundhedsplejerske og hun siger det samme, håndkøb eller ej bør man snakke med lægen først og aldrig give en baby nogen form for medicin før det er gjort. 

- Når det så er sagt har jeg også prøvet det, og det havde en smule effekt, men ikke vildt, hos os virker det bedre med massage. 

Hej! Tak for dit svar

Jeg har sendt en mail til vores læge og håber på svar idag, men vi endte med at beslutte os for at prøve igår - vi var efterhånden ret desperarte og heldigvis har det hjulpet hende rigtig meget allerede! Vi har lige sovet 4 timer i streg efter et måltid næsten uden skrig bag efter - jubiii! meget tiltrængt

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.