Godaften de Damer!
Åh hvor har jeg haft lyst til at lave dette indlæg "længe".
Min datter bliver 2 år om små 14 dage, og det kan virkelig mærkes. Hun er begyndt selv at ville, gøre alt modsat, være "flabet" prøve grænser, sige det er min til ALT, råbe og slå ud efter os. Og er i den grad også blevet strid overfor vores kat. Hun gør alt hvad hun kan for at skræmme livet af den. (og det er bare IKKE okay, for os)
Jeg synes det er mega hårdt, at skulle "skælde" ud hele tiden og sige "Det er ikke okay, hvis du gør det igen kommer du ned fra bordet" osv osv. Når vi "skælder" hende ud, - siger til hende i en bestemt tone at nu kan det være nok, sidder hun bare og smiler eller griner os ind i hovedet, og siger "nej,nej" der går 2 sek så gør hun det hun lige havde gjort igen, og så siger vi at nu må hun lige ind i vores værelse og sidde lidt. Så går hun helt i baglås, og siger nej,nej,nej er sød nu. Men vi holder jo fast i at hun skal ha den timeout, fordi grænsen er blevet overskredet. Så lukker vi døren, og tæller til 10, åbner og spørg om hun kan være sød nu og høre efter , og så kommer hun ud, og er sød i måske en halv time, så har hun fundet på noget nyt, vi så skal til at skælde ud om! JEg synes det er så trist, at skulle blive sur på hende. Men hun skal jo også lære, at visse ting er IKKE okay!
Jeg mangler bare noget inspiration fra jer der har være denne fase igennem, om hvad gør/gjorde i? Giver i timeout? hvordan får i dem til at høre efter?
HJÆLP!

Anmeld