Flekstid i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Avisen.dk

Jo mindre tid dit barn er i børnehaven, jo billigere er det. Sådan lyder tilbuddet i mere end hver fjerde kommune, men det vækker modstand.

Hvorfor betale for en heldags børnepasning, hvis dit barn kun er i børnehaven tre timer? I mere end hver fjerde kommune er det nu muligt for forældre at slippe med en billigere takst, jo mindre tid barnet er i børnehaven. Det vækker kritik fra flere steder.

"De børn, som nu får kortere tid i institutionen, er ofte dem, der netop har brug for at være der," siger Søren Winther, konsulent i pædagogernes fagforening BUPL, til Politiken. Han mener, at ordningen medvirker til at opretholde den negative sociale arv.

Andre kritikere hævder, at ordningen blot skyldes et ønske om at spare.

Mens næsten halvdelen af kommunerne i Jylland allerede har indført tilbuddet, er det først i år ordningen spreder sig mod øst. Frederiksberg Kommune er på vej med en forsøgsordning, mens Roskilde Kommune indfører ordningen i alle institutioner fra 1. maj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

fam.4xc

Min datter Caroline havde flexplads da jeg arbejdede som aftenvagt og da jeg gik hjemme med lillesøs på barsel... hun havde 3 dage i BH som var fastlagte... og vi betalte en 3.del af prisen - synes det var en super måde at gøre det på - her funkede det ihvertfald

Anmeld

3. februar 2009

charlottekri

jeg syes også at det er i orden med den nye ordning, for hvis jeg havde mulighed for at gå hjemme med min datter, og hun kun skulle være i pasning halvdelen af tiden, så ville jeg da heller ikke betale fuld takst... men jeg ville da staig sende hende afsted, for hun har brug for den sociale kontakt med andre børn!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.