Tandbørstning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. oktober 2011

jacqueline84

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind herhjemme. Min datter på 13 mdr, vil simpelthen ikke have børstet sine tænder, men det skal hun jo  Så det er en kamp morgen og aften. Hun skriger og gør alt hvad hun kan for at slippe. Jeg kan jo desværre ikke forklarer hende vigtigheden i det endnu. Men hvordan gør i tandbørstning til en god oplevelse? Har i startet prøvet at lade hende lege med den uden held.

Håber der er nogen der kan komme med et super råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

BJL2010

Hejsa,

Har en dreng på samme alder og han er heller ikke altid lige vild med det, men for tiden går det faktisk okay!

Det der har fungeret bedst for os er at være konsekvente omkring det, børstet tænder skal de jo have som du også selv er inde på. Så vi har gjort det så hurtigt vi kunne og ladet ham få den selv efterfølgende og lege lidt med. I starten blev han ked af det men det er faktisk næsten gået over, og nu er der næsten ingen brok.

Ved ikke om det kan virke for jer også? Men det lyder selvfølgelig som om det allerede er det i gør!

Anmeld

17. oktober 2011

Koen.

Her er Lærke 18 mdr og vi har altid sunget os igennem det finder selv på sjove sange der får hende til at grine højt for så kan jeg børste uden problemer

Anmeld

17. oktober 2011

mor-til-vanessa

jacqueline84 skriver:

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind herhjemme. Min datter på 13 mdr, vil simpelthen ikke have børstet sine tænder, men det skal hun jo  Så det er en kamp morgen og aften. Hun skriger og gør alt hvad hun kan for at slippe. Jeg kan jo desværre ikke forklarer hende vigtigheden i det endnu. Men hvordan gør i tandbørstning til en god oplevelse? Har i startet prøvet at lade hende lege med den uden held.

det problem har vi også haft... jeg prøvede at synge imens, men det bedste var faktisk at hun fik lov at børte min tænder sammentidig med at jeg børstede hendes. det synes hun var enormt sjovt

Anmeld

17. oktober 2011

LR85

Vi lader vores 20 måneders gamle dreng lege med tandbørsten bagefter. Vi har børstet tænder på ham mirgen og aften fra han fik den første dand ved 6 mrd alderen. De perioder hvor der er brudt nye tænder frem har vi skånet ham lidt. Ellers ville vi først afskrække ham, hvis det gjorde ondt på ham.

Anmeld

17. oktober 2011

jacqueline84 skriver:

Lisa bliver også stik tosset! Især iøjeblikket, hvor hun har 2 kindtænder på vej!

Jeg har haft held med at snakke til hende.. Fortælle hende lidt om hvad vi har lavet sammen igennem dagen. Hun går meget op i æbler og gulerødder for tiden.. De skal skylles, for de har jord på og de er beskidte osv.. Så det sidder jeg bare og snakker løs om!  Det er noget hun kan forholde sig til og hun sidder stille og lytter og så kan jeg snige tandbørsten ind.

Og så har jeg faktisk lige købt en billig (50,-) prinsesse eltandbørste i kvickly, og den er hun ret vild med!

Stine og Lisa.

Anmeld

17. oktober 2011

jacqueline84

Hun vil overhovedet ikke lege med den bagefter. Hun græder bare når jeg ligger den ved siden af/ovenpå hende  Det med at synge tænkte jeg også måske var en god ide, men må indrømme jeg bliver noget ukoncenteret når hun ligger og skriger samt vender sig, alt imens jeg skal prøve at få denne her tandbørste ind i munden på hende.

Det kan godt være jeg bare må lade hende skrige og børste dem hurtigt, og så håbe på hun vender sig til det på et tidspunkt

Anmeld

17. oktober 2011

dorthemus

Har ingen gode råd desværre. Min datter har aldrig gjort vrøvl ved tandbørstning og det er en del af putteritualet. Vi sidder på køkkenbordet og børster og det fungerer fint

Anmeld

17. oktober 2011

MorTil2<3

jacqueline84 skriver:

Hun vil overhovedet ikke lege med den bagefter. Hun græder bare når jeg ligger den ved siden af/ovenpå hende  Det med at synge tænkte jeg også måske var en god ide, men må indrømme jeg bliver noget ukoncenteret når hun ligger og skriger samt vender sig, alt imens jeg skal prøve at få denne her tandbørste ind i munden på hende.

Det kan godt være jeg bare må lade hende skrige og børste dem hurtigt, og så håbe på hun vender sig til det på et tidspunkt

Jeg gør det at min søn sidder foran spejlet ude i badeværelset (på bordet) og så får han den at lege med først...med vand på. Og så når han har leget lidt og kigget på sig selv i spejlet, så børster jeg dem.... 

Anmeld

17. oktober 2011

Sofia24

Vi har en dreng på 14 mdr og vi har børstet tænder siden han var 3 mdr - der tittede de første 2 tænder frem...

Vi har fra start gjort en fast rutine med tandbørstningen - men vi børster så kun om aftenen... Han har altid fået en tandbørste i hånden uden tandpasta på og så har jeg haft den der skulle børstes med. På den måde har han selv haft mulighed for at "føle/mærke" hvad jeg havde i hænderne og han har ofte børstet mine tænder imens jeg børstede hans - så han har altid kunnet følge med
Det er dog nogle måneder siden han ikke gad have sin egen tandbørste i hænderne, så nu er han bare på armen af mig imens og han åbner fint munden og siger aaaahhhh imens jeg børster...

Jeg er spændt på om det fortsætter med at være en fornøjelse at børste tænder herhjemme....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.