min datter vil ikke ligge på siden og på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.570 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. oktober 2011

Nillepigen

jeg har en datter på snart 3 måneder. Hun er herlig, og er for det meste glad.

HUn er vågen det meste af dagen, og sover kun 1 time af gangen. max.

min SP siger at vi skal til at ligge hende på siden, og mere på maven. Men hun skriger som en sindsyg hver gang hun har ligget der i 10 sek. og selv om jeg prøver at aktivere hende, og rose hende, og holde en hånd på rumpen, så bliver hun ildrød i hovedet, og monster hidsig. skriger, og dirrer nærmest når jeg tager hende op. og siden vil hun heller ikk ligge på. heller ikke selvom jeg støtter hende med dyner og puder. er jeg meget bagud med min pige, eller kommer det selv, at hun lige pludselig vender rundt? uden besvær.

hvis hun ligger på maven kan hun sagtens løfte hovedet højt. men hun bliver hurtigt sur, og bare tanken om at ligge hende til at lege, på maven.. føj da.. det er til at få mareridt over.

Er der nogle af jer der har oplevet det samme, og har i nogle gode råd. skal jeg bare sætte ørepropper i?

Hun var god til at lægge på maven i starten. jeg kunne endda få hende til at falde i søvn, og så bare putte hende på maven. Men måske skal jeg vende hende rundt, lige inden hun sover. hvis hun bare sover ved siden af mig? hun virker temmelig stiv i kroppen, og går nærmest i flitsbue stilling. kaster sig bagud engang imellem. men kan sagtens holde sit hoved..

Håber i kan hjælpe mig. hilsen en bekymret mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Nettemor

vil din sp ha at du skal sove på maven?

mht at hun bliver sur.. læg hende på maven og læg din foran hende og snak med hende.. bliver hun sur så vend hende om ryggen og leg med hende der.. efter lidt tid lægger du hende om på maven igen.. gør det et par gange om dagen så hun vender sig til det.. sørg for at gøre det hyggeligt..

kan hun forresten have lidt hård mave /maveknep der kan gøre at hun syns det er ubehageligt at ligge på maven ?

Anmeld

18. oktober 2011

DortheSimonsen

Nillepigen skriver:

jeg har en datter på snart 3 måneder. Hun er herlig, og er for det meste glad.

HUn er vågen det meste af dagen, og sover kun 1 time af gangen. max.

min SP siger at vi skal til at ligge hende på siden, og mere på maven. Men hun skriger som en sindsyg hver gang hun har ligget der i 10 sek. og selv om jeg prøver at aktivere hende, og rose hende, og holde en hånd på rumpen, så bliver hun ildrød i hovedet, og monster hidsig. skriger, og dirrer nærmest når jeg tager hende op. og siden vil hun heller ikk ligge på. heller ikke selvom jeg støtter hende med dyner og puder. er jeg meget bagud med min pige, eller kommer det selv, at hun lige pludselig vender rundt? uden besvær.

hvis hun ligger på maven kan hun sagtens løfte hovedet højt. men hun bliver hurtigt sur, og bare tanken om at ligge hende til at lege, på maven.. føj da.. det er til at få mareridt over.

Er der nogle af jer der har oplevet det samme, og har i nogle gode råd. skal jeg bare sætte ørepropper i?

Hun var god til at lægge på maven i starten. jeg kunne endda få hende til at falde i søvn, og så bare putte hende på maven. Men måske skal jeg vende hende rundt, lige inden hun sover. hvis hun bare sover ved siden af mig? hun virker temmelig stiv i kroppen, og går nærmest i flitsbue stilling. kaster sig bagud engang imellem. men kan sagtens holde sit hoved..

Håber i kan hjælpe mig. hilsen en bekymret mor.

Min søn var heller ikke glad for at ligge på maven da han var den alder.

Det er jo rigtig hårdt for dem, og bruger mange muskler på det.
Jeg synes 10sek. er bedre end ingenting!

Jeg købte sådan en drejeskive fra Lamaze han kunne ligge på - den var et hit
Ellers lagde jeg ham på maven på puslebordet efter hvert bleskift, og så snakkede vi i et halvt minut af gangen ca.
Og så kom det altså bare stille og roligt  
Og han kunne også blive hidsig - så han blev taget op eller vendt til ryggen, når det blev for hårdt for ham! 

Anmeld

18. oktober 2011

tine1985

Det lyder præcis som min datter du beskriver der. Hun startede også rigtig godt ud med at ligge på maven, men stille og roligt blev det værre og værre, hvor hun til sidst bare lå med ansigtet flat ned i madrassen og skreg Samtidig lavede hun også tit flitsbue, og sådan nogle spjet med kroppen når hun lå på ryggen. Til sidst ringede jeg til min sp, og sagde at det simpelthen ikke kunne være rigtigt. Hun sendte mig straks til en kiropraktor med masser erfaring med spædbørn, og en uge senere, efter kun 2 behandlinger, havde vi simpelthen et nyt barn. Lige pludselig var hyn bare glad alt sin vågne tid, og kunne sagtens ligge på maven 10 min af gangenDet viste sig at hun var låst fast flere steder i både ryg og nakke, og det var det der gjorde ondt. Så jeg kan varmt anbefale en tur til kiropraktor

Anmeld

21. oktober 2011

Nillepigen

okay, mange tak for jeres svar. tror jeg vil forsøge mig på kiropraktor. særligt når jeg tænker på den flitsbue hun så tit laver.

også når jeg skal bøvse hende, så læner hun sig hysterisk bagud. og slapper sjældent af. det må da være tegn på noget gener.

Jeg melder tilbage med ny status i næste uge.. så håber jeg det virker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.