MelikkazMoar skriver:
Hej Piger..
jeg vil lige hører om jeg er helt væk, min datter er knap og nap 5 måneder, når hun skal ud og sove eller bare vi skal ud og gå tur, får hun flyverdragt på, vanter og elefanthue (sådan en tynd hue)
Er det meget tøj ?
Hun virker hverken kogende eller kold når hun vågner op eller noget .. men har bare endnu ikke set andre babyer med 'så meget' tøj på ?
Hvad har jeres på ud og sove?
Når vi er udenfor og lege med Amanda, eller når vi kører tur med hende i klapvognen (som jo er temmelig åben) har hun flyverdragt med indbyggede vanter på, elefanthue og futter.
Når hun sover udenfor giver får hun vinterjakke og hue på og så også vinterdyne og fluenet.
Det fungerer fint. Jeg syntes egentlig at hun burde have flyverdragt på ud at sove, men så ville hun kamp-svede fordi hun er et varmt barn.
Det er irriterende og svært at finde ud af hvor meget de skal have på når årstiderne skifter. Desværre er der heller ikke noget endegyldigt svar for alle børn er forskellige. Det bedste man kan gøre er at mærke i nakken om de sveder eller om de fryser når de kommer ind igen efter luren og så kan man vurdere om de har haft for meget eller for lidt tøj på og så rette det ind til næste lur. Det bliver nemmere når først det bliver rigtig vinter med en stabil temperatur. Så ved man ligesom hvor meget de skal pakkes ind fordi det er mere ens fra dag til dag 
Anmeld