Godaften i stuerne.
Herhjemme har det været en lidt mærkelig weekend siden i fredags. Undskylder på forhånd hvis det bliver lidt langt.
Det hele startede tidligt fredag morgen. Milan på 17 måneder, vågner kl.5. (Plejer altid at sove til Kl.7-8 stykker). Han kommer ind i vores seng og putter lidt, falder i søvn igen og vi sver alle tre til kl.8. Milan og farmand går ned og begynder på morgenmaden, og Milan er frisk som han plejer. Glad og fræk
Da jeg så kommer ned i stuen, og vi skal til at spise, bliver lillemanden pludselig dybt ulykkelig, vil intet spise, og som et lyn fra en klar himmel, er bare brandvarm. Måler hans tp som siger 39,1. Jeg ringer til lægen, da han har haft lidt øreproblemer, og tænker det måske ku ha en sammenhæng, selvom det kom så lige pludseligt. Vi får en tid kl.13. Indtil da, bliver bassemand bare mere slatten og tp stiger til 39,9. Han spiser intet, og drikker meget sparsomt. Vi tager op til lægen, og inden da, får Milan en bolle at gnave i, han gider ik rigtig, og lige pludselig, får han et feberkrampe lignende anfald, på 5 sek. tid. Han har aldrig haft feberkramper før. Ved godt det ikker er farligt, og det virkelig var kort, men det var stadig chokerende. Jeg er egentlig rimelig rolig, da jeg ved det ikke er farligt eller skadene. (Selvfølgelig er jeg stadig bekymret mor). I venteværelset hos lægen, sker det igen. Vi kommer ind til lægen, og fortæller. Han kigger i øre og hals, og der er intet at se. Men han vil aligevel godt ha os indlagt på børne modtagelse på herlev, da det er første gang med feberkramper. Vi går hjem, hvor vi skal vente på transporten til Herlev. På vej hjem, får han to små anfald igen. I bilen på vej der ud, får han et igen. Han er på dette tidspunkt dødtræt, ked af det, og har nu 40 i feber. Vi kommer ud og en super sød sygeplejerske tager imod os, måler tp, og hører om dagen. Indtil videre er der ingen andre end mig der har set anfaldende, så hun siger vi selvfølgelig ringer i klokken, hvis det sker igen. Milan falder langt o lnge i søvn, og pludselig kommer der to anfald lige i træk. Hiver i snoren, og da de endlig kommer frem, er det jo overstået. Han får noget panodil, så de kan se om han frisker lidt op. Kl. 15 kommer lægen, til gennemgang. Han siger det ligger på grænsen til at være feber kramper (trods han ikke har set det), og sigeer at det hele ser fredeligt ud, og han mener feberen stammer fra at Milan er forkølet! (Vil så sige som mor, at han bestemt ikke er forkølet!! Selvfølgelig løber ens næse, når man har været ked af det hele dagen). Når men Milan frisker lidt op, på panodilen, og vi bliver udskrevet. Vi kom hjem, og havde en LORTE nat! Han var død ked af det hele natten, dybt ullykkelig og ku ikke finde ro. Han fik en stik pille, og faldt lidt til ro.
Lørdag morgen er han feber fri, meget træt, men bliver ellers hurtig sig selv igen. Og selvfølgelig ikke skyggen af snot, da han jo ikke var forkølet. Men så både igår og idag, har der været op til flere gange "tør" blodnæse. Altså det har ikke løbet som sådan, men blod i næsen flere gange. Er det normalt? Det er ikke noget han har haft før. Og så undre jeg mig over den pludselig høje feber, som forsvandt så hurtigt!?? Det irriterre mig bare at lægerne nogle gange kan slippe af med at sige det er en virus eller forkølelse.. Da jeg nu undre mig over hvad det her egentlig gik ud på? Samt vi intet har fået af vide, om vi skal gøre noget ang. de "feberkramper" hvis det sker igen. Føler lidt, lægen ikke "troede på det var det". Men jeg så hva jeg så, mit barn krampede..!!!
Undskyld det lange indlæg, måtte bare ud med det. Og håber på der sidder nogle kloge hoveder, som måske kan se en sammenhæng, eller har prøvet noget lignende?
Knus Louise