Hvornår kan jeg teste? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.745 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

Karina1

Hej piger

Jeg er blevet MEGET i tvivl om hvornår jeg kan teste? Min sidste cyklus var på 17 dage (altså fra hvornår mens er startet) og den før det var på 23 dage.. Altså jeg har en kort cyklus. Er i dag på 19.dagen i min cyklus og kan ikke finde ud af om jeg skal teste eller vente? Har virkelig lyst til, at teste, for har det vildt mærkeligt og har det "indvendig" som om jeg er gravid (svært at forklare) Det skal lige siges at jeg blev insemineret i søndags (IUI), altså en uge siden, vil testen så allerede kunne være positiv?

- er vildt forvirret og rundt på gulvet! -

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Karina1

16. oktober 2011

Miss BananaHammock

Hejsa

Jeg fik afvide da vi var igennem IUI at ÆL sprøjten ofte kan give falsk positiv i op til 12 dage da den indeholder det samme hormon man danner når man er gravid - så jeg ville nok vente lidt. 

Jeg ved dog ikke noget om det når du normalt har sådan en kort cyklus. Har du ikke fået en testdag fra klinikken?

Anmeld

16. oktober 2011

Karina1

Miss BananaHammock skriver:

Hejsa

Jeg fik afvide da vi var igennem IUI at ÆL sprøjten ofte kan give falsk positiv i op til 12 dage da den indeholder det samme hormon man danner når man er gravid - så jeg ville nok vente lidt. 

Jeg ved dog ikke noget om det når du normalt har sådan en kort cyklus. Har du ikke fået en testdag fra klinikken?

Nej, det snakkede han slet ikke om? :s Heller ikke det med at medicinen kunne påvirke testen? s;

Anmeld

16. oktober 2011

Putomanen

Jeg har læst mig frem til, at ægløsningssprøjten kan spores i op til 12 dage efter, så før det ville jeg ikke teste.

Jeg har også hørt, at en mens kommer 14 dage efter ægløsning, og at de som har en kortere cyklus har en ægløsning, som ligger tidligt i cyklus. Men jeg er bestemt ikke sikker.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok vente til 12½ dage (siden du har taget ægløsningssprøjten om aftenen) med at teste. Jeg  for dig!

Anmeld

16. oktober 2011

Miss BananaHammock

Karina1 skriver:

Nej, det snakkede han slet ikke om? :s Heller ikke det med at medicinen kunne påvirke testen? s;

Prøv og ring til klinikken og hør ad. De kan helt sikkert give dig lidt hjælp med datoer osv. 

Anmeld

17. oktober 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ovitrelle og pregnyl kan være i kroppen i op til 14 dage,og vil der med give en falsk positiv test.

Du har test dag 14 dage efter IUI.

Men hvis din cyklus er så kort,så er det jo fordi du har progesteron mangel,men det går jeg ud fra at klinikken har fortalt dig,og udskrevet lutinus/crinone til dig,ellers er det ingen ide i at bruge penge på IUI,for du kan ikke blive gravid med så kort en cyklus.

Anmeld

17. oktober 2011

baby84

lige for ikke at gøre trådstarter nervøs så kan man altså godt blive gravid med kort cyklus. Det vigtige er at luteralfasen er min 10 dage (altså tiden fra ÆL til mens). Hvis man får æl på 7 dagen kan det jo sagtens ske at der er en ok luteralfase efterfølgende.Dette bliver tydeligt nu i dette forsøg, hvor der så helst skulle gå 10-14 dage fra ÆL til mens. (hvis mens altså kommer, hvilket jeg selvfølgelig håber dne ikke gør)

Mit råd er også at vente med testningen til 14 dage efter pga ovitrelle. Den er der ikke altid så længe, men det er bare unødvendigt at blive skuffet og får du et positivt resultat tør du alligevel ikke tro på det grundet ovitrelle og risiko for BIO. Har selv testet alt for tidligt og har aldrig lært det, men ovenstående er min fornuft der taler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.