Hjælp.. Ang afføring hos baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.752 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

Saka

Hej alle. Min søn er snart en måned( født d 20/9) og han var ik haft afføring i 14 dages tid.. I mandags da min sp var her nævnte jeg det for hende og hun sagde vi sku de tiden an. Men nu er jeg bare bekymret nogen der har prøvet noget lign?? Han prutter meget og de har en meget stærk lugt.. Han lægger og "piber" meget og prøver at presse mange gange i løbet af dagen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

katrine26

jeg mener at kunne huske at børn som er amme børn godt må gå 14 dage uden at lave lort..men syntes da at vi han forsat ikke lave lort de næste par dage at du skal kontakte din sundheds...

Anmeld

16. oktober 2011

Nettemor

hvis du ammer skal du ikke blive så nervøs.. der kan godt gå laaang tid mellem.. min sp havde oplevet at der gik 3 uger med en

Anmeld

16. oktober 2011

Saka

katrine26 skriver:

jeg mener at kunne huske at børn som er amme børn godt må gå 14 dage uden at lave lort..men syntes da at vi han forsat ikke lave lort de næste par dage at du skal kontakte din sundheds...

Ja det har jeg læst men der står bare at det først er når de er 2-3 måneder og St den første måned gerne sku være noget hver dag?? Min sp kommer igen imorgen så må jeg lige høre hende ad takker for jeres svar

Anmeld

16. oktober 2011

Saka

nettemor skriver:

hvis du ammer skal du ikke blive så nervøs.. der kan godt gå laaang tid mellem.. min sp havde oplevet at der gik 3 uger med en

^^

Anmeld

16. oktober 2011

AndreasMor84

Min søn er 5 uger og vi har haft en periode, hvor han kun kom af med noget højest én gang om ugen, han vred sig og pruttede helt vildt.. jeg var både ved læge, SP osv. og fik et nyt svar hver gang jeg spurgte ind til det MEN det var åbenbart bare en periode han havde, for nu er der gang i maven igen og vi har ik gjort noget for det Så det er vidst helt normalt..

Anmeld

16. oktober 2011

Nettemor

Saka skriver:

^^

Har du prøver at massere hans mave og cykle med han?

Anmeld

16. oktober 2011

Sitrani

Saka skriver:

Hej alle. Min søn er snart en måned( født d 20/9) og han var ik haft afføring i 14 dages tid.. I mandags da min sp var her nævnte jeg det for hende og hun sagde vi sku de tiden an. Men nu er jeg bare bekymret nogen der har prøvet noget lign?? Han prutter meget og de har en meget stærk lugt.. Han lægger og "piber" meget og prøver at presse mange gange i løbet af dagen..

Det er vidst helt normalt

Der kan godt gå nogle uger imellem de har afføring, fordi mdoermælk kun lige indeholder alt hvad babyer skal have, og derfor er der næsten ingen affaldsstoffer, der skal ud.

Tror også det er fordi der lige skal gang i hans mave, når han stadig er så lille Men det kommer lige pludselig - og så er det en ordentlig portion! Ellers så cykle med hans ben og giv ham blid massage på maven med uret. Det hjælper, hvis det er pga. forstoppelse.

Anmeld

16. oktober 2011

Saka

nettemor skriver:

Har du prøver at massere hans mave og cykle med han?

Ja har prøv et begge dele men det har ik hjulpet

Anmeld

16. oktober 2011

Saka

STN skriver:

Det er vidst helt normalt

Der kan godt gå nogle uger imellem de har afføring, fordi mdoermælk kun lige indeholder alt hvad babyer skal have, og derfor er der næsten ingen affaldsstoffer, der skal ud.

Tror også det er fordi der lige skal gang i hans mave, når han stadig er så lille Men det kommer lige pludselig - og så er det en ordentlig portion! Ellers så cykle med hans ben og giv ham blid massage på maven med uret. Det hjælper, hvis det er pga. forstoppelse.

Ok det var da godt at høre det veronicæs mig da lidt.. Må bare blive ved med at cykle med hans ben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.