mad få første gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

Nolle

Min llille søn bliver 5 månder imorgen - og han er MEGET interesseret i hvad vi spiser og han nu ville han ikke spise MME. Så nu har vi besluttt fra imorgen af skal han have mad - men nu spøger jeg nok dumt, hvad skal det første måltid, nogen forslag ? . håber nogen kan hjælpe .. SP hgar ikke sankket mad med os ;/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Tona

schonert skriver:

Min llille søn bliver 5 månder imorgen - og han er MEGET interesseret i hvad vi spiser og han nu ville han ikke spise MME. Så nu har vi besluttt fra imorgen af skal han have mad - men nu spøger jeg nok dumt, hvad skal det første måltid, nogen forslag ? . håber nogen kan hjælpe .. SP hgar ikke sankket mad med os ;/ 

De fleste vælger nok at lave grød eller kartoffelmos eller grøntsagsmos. Det mest skånsomme for maven er begynde på er efter sigende grøntsagsmos.

Du kan fx lave det nemt ved at købe en pose frosne grøntsager og så tø nogle af dem op i gryde/microovn og så blende det sammen med en sjat mme og 1 tsk. madolie.

Ellers er kartoffelmos også nemt at lave efter samme fremgangsmåde  

Hvis du anvender færdigblandet mme som har stået i køleskabet så vil det gøre at maden hurtigere bliver spisetemperatur.

Der er også nogen som vælger at købe grødpulver som bare skal blandes med vand og give det i starten. Eller man kan lave grød selv af fx majsmel eller rismel.  

Anmeld

16. oktober 2011

Tona

Nå  ja, kan lige fortælle at Amanda meget hurtigt blev rigtig glad for kartoffelmos og grøntsagsmos blended sammen

Anmeld

16. oktober 2011

Janni.

Jeg kan varmt anbefale denne bog:

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Der er gode og nemme opskrifter i. Vi startede med rismel grød, hirsegrød, majsgrød. Og lidt hjemmelavet frugtmos. I starten er det små smagsprøver, som i langsomt udvider til et større måltid. 

God fornøjelse med grøden. Du er velkommen til at spørge indtil grøden hvis du får brug for det 

Anmeld

16. oktober 2011

SussieThyssen

schonert skriver:

Grød er det første man byder småbørn.

Så lav lidt rismelsgrød.

Men du kan også koge nogle små stykker kartoffel og gulerod og så tilsætte en lille klat smør og blende det.
Der skal ikke så meget til første gang.

Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.