? om sikkerhed af autostol ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. oktober 2011

Camillee

hej piger ( og evt mænd ) (:

har lige et spørgsmål (:
er det sikkert at sidde vores dreng på knap 14 mdr i en
maxi cosi cabriofix med base ??
han vejer knap 10 kilo og er 75 cm lang! 
så altså stadig under de 13 kilo den er godkendt til men hans ben ville  være bøjet ? tænker om det bliver for usikkert hvis benene er for lange?

der er nemlig sådan at vi her i efterårs ferien havde snakket om at besøge noget familie og skal køre fra sønderjylland til sjælland
, og at det måske ville være rarer for han at kunne ligge ned og sove??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Camillee

slet ingen?

Anmeld

16. oktober 2011

tithi

Camillee skriver:

hej piger ( og evt mænd ) (:

har lige et spørgsmål (:
er det sikkert at sidde vores dreng på knap 14 mdr i en
maxi cosi cabriofix med base ??
han vejer knap 10 kilo og er 75 cm lang! 
så altså stadig under de 13 kilo den er godkendt til men hans ben ville  være bøjet ? tænker om det bliver for usikkert hvis benene er for lange?

der er nemlig sådan at vi her i efterårs ferien havde snakket om at besøge noget familie og skal køre fra sønderjylland til sjælland
, og at det måske ville være rarer for han at kunne ligge ned og sove??

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men hvis jeg var dig ville jeg gå ned i butikken og spørge dem, de brude i hvert fald vide det

Anmeld

16. oktober 2011

Camillee

tithi skriver:

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men hvis jeg var dig ville jeg gå ned i butikken og spørge dem, de brude i hvert fald vide det

ja det nok det jeg gør i morgen
men tak..

Anmeld

16. oktober 2011

CA

I følge tænk, må de ikke overskride de 13 kg og heller ikke have et hovede stikkende op over kanterne. At benene ikke kan være der, har intet at side i forhold til sikkerheden. 

Og så skal de jo selvf. kunne passe selen 

Anmeld

17. oktober 2011

Lenats31

Hvis hans hoved når kanten af stolens top så er han blevet for lang til den. At benene er bøjede og fødderne rører ryglænet har ingen betydning. Han er bedst sikret i en bagudvendt stol til min. 4 år iøvrigt.

Anmeld

17. oktober 2011

Camillee

Carina87 skriver:

I følge tænk, må de ikke overskride de 13 kg og heller ikke have et hovede stikkende op over kanterne. At benene ikke kan være der, har intet at side i forhold til sikkerheden. 

Og så skal de jo selvf. kunne passe selen 

super, tak (:

Anmeld

17. oktober 2011

Camillee

Lenats31 skriver:

Hvis hans hoved når kanten af stolens top så er han blevet for lang til den. At benene er bøjede og fødderne rører ryglænet har ingen betydning. Han er bedst sikret i en bagudvendt stol til min. 4 år iøvrigt.

mange tak for dit svar (:
Hans hoved når ikke kanten langt fra (: han har bare meget lange ben (;
han har også en ny autostol en  Besafe bagudvendt kombi model som vi bruger til dagtligt.
Ja jeg er helt enig i at de burde sidde bagudvendt så længe så muglig.
vi bruge længe på at finde ud af hvilken stol vi skulle vælge men efter at have set en crash test, var ikke IKKE i tvivl om at den SKULLE være bagudvendt (:

Anmeld

17. oktober 2011

DK

Hej

Vi har lige rykket Richard over i en autostol der er en tand større. Han er 10,7 kg og 76 cm lang. Han sidder SÅ godt i hans nye autostol. Jeg var bekymret for om han var for lille da han kun er 8,5 mdr. men han kunne bare ikke rigtig klemmes ned i den gamle autostol længere (vi havde en Brio Primo). Hvis det er fordi i ikke har købt en ny, så kan i længe fint bruge den i har. Richard brugte den da han var på jeres drengs størrelse. Som Carina skriver: Så længe hovedet ikke er over kanten, men det er det nok ikke hvis han er 75 cm lang.

Anmeld

17. oktober 2011

Camillee

DK skriver:

Hej

Vi har lige rykket Richard over i en autostol der er en tand større. Han er 10,7 kg og 76 cm lang. Han sidder SÅ godt i hans nye autostol. Jeg var bekymret for om han var for lille da han kun er 8,5 mdr. men han kunne bare ikke rigtig klemmes ned i den gamle autostol længere (vi havde en Brio Primo). Hvis det er fordi i ikke har købt en ny, så kan i længe fint bruge den i har. Richard brugte den da han var på jeres drengs størrelse. Som Carina skriver: Så længe hovedet ikke er over kanten, men det er det nok ikke hvis han er 75 cm lang.

mange tak (:
Vi har en ny autostol som vi bruger til dagligt og som vi er rigtigt glade for, men den kan bare ikke ligges med/ den er pt i hvile position men det giver ikke noget fordi den er sændt fast som den er ( Besafe)

og tænkte at det måske ville være rare for ham hvis ha kunne ligge ned noget at turen (fra sønderjylland til sjælland) men det er ikke sikkert at han gidder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.