Hvad skal en 3-årig kunne motorisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.723 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. oktober 2011

Henri84

Ja jeg er faktisk ved at være lidt bekymret for Elias' manglende motoriske udvikling... Som lille var han altid godt med, og foran på mange punkter, men som tiden er gået er det stagneret fuldstændig, og je synes godt nok efterhånden han halter gevaldigt efter sine jævnaldrende
Hva kan jeres 3-årige? Hvad 'skal' en 3-årig kunne?
Vi har fået hans øjne undersøgt efter opfordring fra dp da han også tit går ind i ting, og han falder meget generelt, men hans syn er som det skal være..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

Christina.78

kunne jeg også godt tænke mig at vide så følger lige med her..

faldt dog over dette den anden dag

http://altomboern.dk/motorik-mindre-born#.TpUsJ7jlQ7s.facebook

Anmeld

14. oktober 2011

sarahb

Jamen hvad mener du med at kunne, Min dreng der snart bliver 3, går jo stabilt og løber stabilt, går baglæns, laver gade drenge hop og cheche. Han kan gå på line og koldbøtter med lidt hjælp.
Hoppe og lande solidt.
Er det sådan du mener?

Anmeld

14. oktober 2011

Henri84

Christina.78 skriver:

kunne jeg også godt tænke mig at vide så følger lige med her..

faldt dog over dette den anden dag

http://altomboern.dk/motorik-mindre-born#.TpUsJ7jlQ7s.facebook

tjekker lige link

Anmeld

14. oktober 2011

Henri84

sarahb skriver:

Jamen hvad mener du med at kunne, Min dreng der snart bliver 3, går jo stabilt og løber stabilt, går baglæns, laver gade drenge hop og cheche. Han kan gå på line og koldbøtter med lidt hjælp.
Hoppe og lande solidt.
Er det sådan du mener?

Ja ala det
Jamen f.eks. kan han ikke hoppe, ikke cykle, han løber skævt, kan ikke gribe en bold, går stadig halvvejs baglæns/sidelæns ned af trapper -1 ben ad gangen, falder meget under løb, går ind i ting (af denne grund opfordrede dp os til at få tjekket hans syn, det er gjort og øjenlægen siger han ser helt som han skal).
Men altså generelt er der bare så mange ting hvor jeg tænker at det burde han kunne nu... Især også fordi han var hurtig motorisk som lille, men der er ingen udvikling sket lige umiddelbart siden han var 1 1/2..

Anmeld

14. oktober 2011

blomst84

Jeg ville anbefale i gjorde en masse med ham som kan styrke hans grov-motoriske udvikling en rigtig god ide er en tur i skoven, ud og gå i den ujævne jord, gå på små bakker, osv osv... Og det samme med trapperne som du beskriver, fortæl ham at nu er han en stor dreng, så nu skal han gå sådan på en trappe, men hvad siger din dp til hans motorik?

Anmeld

14. oktober 2011

SussieThyssen

Henri84 skriver:

Ja jeg er faktisk ved at være lidt bekymret for Elias' manglende motoriske udvikling... Som lille var han altid godt med, og foran på mange punkter, men som tiden er gået er det stagneret fuldstændig, og je synes godt nok efterhånden han halter gevaldigt efter sine jævnaldrende
Hva kan jeres 3-årige? Hvad 'skal' en 3-årig kunne?
Vi har fået hans øjne undersøgt efter opfordring fra dp da han også tit går ind i ting, og han falder meget generelt, men hans syn er som det skal være..

Har han problemer med ørerne?

Anmeld

14. oktober 2011

Henri84

blomst84 skriver:

Jeg ville anbefale i gjorde en masse med ham som kan styrke hans grov-motoriske udvikling en rigtig god ide er en tur i skoven, ud og gå i den ujævne jord, gå på små bakker, osv osv... Og det samme med trapperne som du beskriver, fortæl ham at nu er han en stor dreng, så nu skal han gå sådan på en trappe, men hvad siger din dp til hans motorik?

Han er lige startet i børnehave d. 1. har ikke snakket med dem om det (og tvivler på de selv har haft tid til at lægge mærke til det ).. Dp opfordrede os jo til at tage til øjenlæge, men øjnene var som de skulle være..

Anmeld

14. oktober 2011

Henri84

SussieThyssen skriver:

Har han problemer med ørerne?

Han har fået dræn i 6 gange, fjernet polypper 2 gange.. Men drænene sidder som de skal og virker (til kontrol i tirsdags)

Anmeld

14. oktober 2011

DitteFisk

Jeg synes gennem de første par måneder skal snakke med børnehaven om hvad i gør, siden det nu er dem der skal følge ham

I min børnehave fik de en fysioterapeut til at kigge på min søn en dag, da der også var lidt tvivl om hans motorik (han var meget vild og de tænkte at han var hypermobil).. fys'en anbefalede så at vi kontaktede en speciallæge (børnelæge), som der kun er 4 af i nordjylland.. vi fik en tid efter et par måneder og der tjekkede hun sønnike fra top til tå i hans motorik.

Det viste sig at der intet som helst var i vejen.. han kunne stort set alt, men viste sig at være en del hypermobil i hofterne.

Så jeg anbefaler du holder snakken i gang med børnehaven, fordi de kan få fat i sådan en fys til at kigge på ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.