Amme mest og pumpe engang imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Ems30

Til februar næste år, får jeg en lille pige  

Jeg er så lykkelig over at være gravid, og det er en fantastisk tid for både jeg og min mand.

Men jeg skal så føde midt i mit sidste semester på studiet, og jeg gør mig mange tanker om hvordan det hele skal gå. Jeg tænker mest på det med amingen, som jeg jo gerne vil.

Jeg har dog kun timer en dag om ugen næste år, og min mand snakker meget om at jeg kan bruge en pumpe, og så kan han made babyen den ene dag jeg er hjemmefra om ugen. Men er dette overhovedet realistisk? Vil baby kunne forstå det og vænne sig til det? Hvad siger I?

Kunne rigtig godt bruge nogen erfaringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Ems30 skriver:

Til februar næste år, får jeg en lille pige  

Jeg er så lykkelig over at være gravid, og det er en fantastisk tid for både jeg og min mand.

Men jeg skal så føde midt i mit sidste semester på studiet, og jeg gør mig mange tanker om hvordan det hele skal gå. Jeg tænker mest på det med amingen, som jeg jo gerne vil.

Jeg har dog kun timer en dag om ugen næste år, og min mand snakker meget om at jeg kan bruge en pumpe, og så kan han made babyen den ene dag jeg er hjemmefra om ugen. Men er dette overhovedet realistisk? Vil baby kunne forstå det og vænne sig til det? Hvad siger I?

Kunne rigtig godt bruge nogen erfaringer...

Hvor mange timer skal du være væk fra hende, og hvor gammel er hun når du starter??

Jeg ammede også fuld tid, og hvis jeg skulle noget, så malkede jeg også noget ud, og hun ville heldigvis godt tage flasken!! Hun afviste den liiige lidt i starten, men hu n blev   vist alligevel sulten nok til at godtage den!!

Stine og Lisa.

Anmeld

12. oktober 2011

raca

jeg kender 2 der har fået det til og virke..

den ene startede studie op efter 3 uger hjemme.

den anden er aftenunderviser og startede op da den lille var 5 uger.

hun har gjort det en gang før hvor malkede ud pga noget undervisning.. så den lille fik fast flaske fra hun var 3 mdr.. med MM i. når moren var til undervisning.

Anmeld

12. oktober 2011

Ems30

Tilmeldt skriver:

Hvor mange timer skal du være væk fra hende, og hvor gammel er hun når du starter??

Jeg ammede også fuld tid, og hvis jeg skulle noget, så malkede jeg også noget ud, og hun ville heldigvis godt tage flasken!! Hun afviste den liiige lidt i starten, men hu n blev   vist alligevel sulten nok til at godtage den!!

Stine og Lisa.

Jeg ved ikke hvor lang min dag bliver endnu, for har ikke modtaget skemaet for næste semester. Går ud fra at det er 9-15, men da jeg jo går i skole i Odense og bor på Frederiksberg, er der også en del transporttid. Så jeg smutter nok hjemmefra kl. 7 og er først hjemme 16.30 på de dage. 

Jeg regner med at blive hjemme 2 uger efter jeg har født og så gå i skole den ene dag om ugen. Er det simpelthen for urealistisk?

Åh, er så meget i vildrede, for vil virkelig ikke "svigte" den lille baby, men kan simpelthen ikke overskue ikke at færddiggøre mit studie, da det både betyder at jeg mister mit enormt vigtige netværk på skolen samtidig med at jeg skal vente et helt år for at gå der igen...

Anmeld

12. oktober 2011

Ems30

raca skriver:

jeg kender 2 der har fået det til og virke..

den ene startede studie op efter 3 uger hjemme.

den anden er aftenunderviser og startede op da den lille var 5 uger.

hun har gjort det en gang før hvor malkede ud pga noget undervisning.. så den lille fik fast flaske fra hun var 3 mdr.. med MM i. når moren var til undervisning.

Ej, jeg bliver så glad for at høre at det godt kan virke

Jeg har tænkt mig at påbegynde studiet efter 2-3 uger, men jeg har kun en skoledag om ugen. Til gengæld er den lang  Hjemmefra kl. 7.00 og tilbage igen 16.30. 

Da jeg ingen anelse har om hvor meget babyer spiser eller hvor tit, så er det mega svært for mig at danne mig et realistisk billede af hvad der skal ske og hvad jeg kan tillade mig 

Vil jo for alt i verden ikke svigte den lille og bare gå fra hende. Heldigvis kommer hun jo til at have verdens bedste far hos sig, men ville gerne vide om min plan med at malke ud for den ene dag er realistisk. Så er glad for at høre at du kender nogen der kan få det til at fungere. Det giver mig håb

Anmeld

12. oktober 2011

raca

mener dem jeg kender medbragte babyen de første pr mdr..

når deres skoledage var så lange.. de første mdr sover de en del så de havde dem bare bundet på maven i en vikle, eller i en lift. på 2 stole bag dem.. og når de fik længre vågne stræk så overtog andre..

hende de aftesunderviser er først startet op ved 5 uger..

men du skal være forberedet på at det kan være en mental stor omvæltning at få et barn.. så stor at evenen til at koncentere sig og huske ryger midlerditigt.. dels pga hormoner der fiser rundt og forde ens søvn kan være meget afbrudt.. så hvis du har muglighed for at udskyde semestret til den lille eks er 6 mdr også havde nogle til og passe den ene dag og ungen,, og læse når den lille sover.. så ville jeg havde det i baghånden og kaste det kort ind lynhurtigt.. hvis det ikke gik.. eller gjorde ondt at forlade den lille.. man kan få det helt fysisk dårligt at og forlade et så lille barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.