Hvornår stopper baby med at sove 2. Lur ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej de damer. Jeg tænker hvornår stopper man baby med 2. Lur ? Min datter på 11 mdr sover så dårligt derfor tænkte jeg om vi skulle nøjes med kun et? Altså den ved 3-4 tiden ? Hun sover først kl 12.30-13 og derefter igen som sagt 3-4 . Hvornår er det bedst at "droppe" anden lur ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Sofia24

Hej

Silas var omkring 1 år da han begyndte at sove 1 lur om dagen... Før det havde han sovet ca 1 1/2 time fra 10-11.30 og ca 1 1/2 time fra omkring 15-tiden... Selvfølgelig med STOR variation

Vi begyndte at "pårvirke" ham til kun at sove 1 lur, fordi han begyndte at være frisk om aftenen (hvor han plejede at komme i seng)... Så vi skubbede langsomt den første lur hen mod middagstid - det tog vist et par uger inden vi var der helt, men det går super godt nu!

Nu sover han 11 timer om natten og 2-3 timers middagslur

Hvis jeg var Jer ville jeg prøve at droppe eftermiddagsluren, eftersom den første lur er omkring middag... men hvornår står I op? Og hvor længe sover din datter om natten?

Anmeld

12. oktober 2011

K&S

Anonym skriver:

Hej de damer. Jeg tænker hvornår stopper man baby med 2. Lur ? Min datter på 11 mdr sover så dårligt derfor tænkte jeg om vi skulle nøjes med kun et? Altså den ved 3-4 tiden ? Hun sover først kl 12.30-13 og derefter igen som sagt 3-4 . Hvornår er det bedst at "droppe" anden lur ?

Anton startede i DP, da han var 10 måneder.

På det tidspunkt sov han en tidlig morgenlur (han vågnede gerne mellem 04.30-05.00 ), inden han blev afleveret i DP ved 9-tiden + en middagslur klokken 12 (mellem ½-3 timer).

Han kan stadig godt tage en ½ times eftermiddagslur, hvis han har sovet meget lidt til middag.

Anmeld

12. oktober 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Oscar er begyndt på det for en uge siden og han er 11 mdr.. Det fungerer fint

Anmeld

12. oktober 2011

sarahb

vores søn stoppede som 9 mdr. da han kom i vuggestue og så sover han fra 18.30-6.30 ca.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.