en dagplejemors farvel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.615 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Lone Jakobsen

æv æv, så kommer snart den dag hvor jeg skal sige farvel til det første af mine dejlige dagplejebørn. jeg er slet ikke parat, for det må da være den værste del af dette skønne job. 

men men men, jeg er sikker på at dette barn vil få et helt fantastisk liv og videre færden, og jeg kan kun ønske alt held og lykke på denne rejse.

jeg har sammen med de andre børn, lavet en lille ting som kommer med hjem den sidste dag, og så har jeg købt en lille gave kun fra mig.

men hvor er det utroligt mærkeligt at jeg ikke længere skal følge dette barn i dets udvikling og hverdag... læse for det, kramme, nusse og tumle med det, mærke dets vrede og glæde....hmmm.... gad vide om det nogensinde bliver en vane at sige farvel til et barn man har haft så meget med at gøre.

mange tanker fra en dagplejemor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Lone Jakobsen skriver:

æv æv, så kommer snart den dag hvor jeg skal sige farvel til det første af mine dejlige dagplejebørn. jeg er slet ikke parat, for det må da være den værste del af dette skønne job. 

men men men, jeg er sikker på at dette barn vil få et helt fantastisk liv og videre færden, og jeg kan kun ønske alt held og lykke på denne rejse.

jeg har sammen med de andre børn, lavet en lille ting som kommer med hjem den sidste dag, og så har jeg købt en lille gave kun fra mig.

men hvor er det utroligt mærkeligt at jeg ikke længere skal følge dette barn i dets udvikling og hverdag... læse for det, kramme, nusse og tumle med det, mærke dets vrede og glæde....hmmm.... gad vide om det nogensinde bliver en vane at sige farvel til et barn man har haft så meget med at gøre.

mange tanker fra en dagplejemor

Uha, nej det må alligevel være en af nitterne ved dit job!!

Min DP mor har en lille kuffert til hver, med et billede af hvert barn på, hvor hun samler lidt forskellige ting igennem hele den tid de er der, og så lægger hun en lille billedbog ved også hvor hun har taget billeder af forskellige situationer. Plus hun køber en lille gave fra hende af også!!

Vi har lige haft en pige der stoppede i Lisa's DP, så vi var til 'farvel-hygge' med boller osv hos Dpmor. (Derfor jeg ved det!. )  Det synes jeg er en super hyggelig idé!

Stine og Lisa.

Anmeld

12. oktober 2011

Lone Jakobsen

uh ja det var da en super hyggelig ide.

jeg har en mappe med billeder og søde kommentarer om dem, og så har forældrene modtaget en usb nøgle med alle de øvrige billeder på.

men ja, det må bestemt være den hårdeste del af mit job.

Anmeld

12. oktober 2011

Christina.78

åh ja kender den fornemmelse..her er det blot at min pige siger farvel til vores overskønne dp'er og skal i børnehave hvor der er så mange børn og så få hænder til dem  hos dp er der altid opmærksomhed og en favn hvis behovet er der..der er ikke så længe til marts..puha

Anmeld

12. oktober 2011

Lone Jakobsen

Christina.78 skriver:

åh ja kender den fornemmelse..her er det blot at min pige siger farvel til vores overskønne dp'er og skal i børnehave hvor der er så mange børn og så få hænder til dem  hos dp er der altid opmærksomhed og en favn hvis behovet er der..der er ikke så længe til marts..puha

uh ja den kender jeg også.

min yngste bliver passet her hos mig, men skal begynde i børnehave til april. ved godt der er lang tid til, men puha han er da alt for lille endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.