Dagpleje til fødselsdag ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

Sara.

Følger lige med her..
Lærke bliver 4 i morgen og får 10 børnehave børn på besøg...
Havde tænkt vi skal have pita brød og kage. Kan bare slet ikke finde ud af hvor meget fyld til pitabrød vi skal have?
Har tænkt:
agurk, tomat, majs, peber, salat, tun, skinke.... Men hvor meget af hvert??

Håber i får en hyggeligt fødselsdag med dagplejen... Lyder som en god mad plan! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

bullerbassen

MajseMaja skriver:

Jeg synes det lyder fornuftigt. Jeg har også arbejdet i vuggestue og børnehave. Det er så hyggeligt at være til fødselsdag. Har også oplevet nogen der havde lavet varm mad, var også lækkert. Men vil klart anbefale noget de kan spise lidt af som en "buffet" da det vigtigeste for dem nok er at lege og se det spændende legetøj.

Måske lidt upædagogisk, men syntes bare det giver en bedre stemning..

God fødselsdag

Mange tak .. Ja det er super hyggeligt til fødselsdag.

Havde også tænkt det skulle være nået der var nemt for dem at spise... De er jo ikke så gammel endnu.

Har altid lavet varmt mad , når de store har haft børnehaven hjemme. Syntes bare at de små skal have nået som er nemt.

Men det er jo stadigvæk varmt

Anmeld

12. oktober 2011

bullerbassen

lærkes_mor skriver:

Følger lige med her..
Lærke bliver 4 i morgen og får 10 børnehave børn på besøg...
Havde tænkt vi skal have pita brød og kage. Kan bare slet ikke finde ud af hvor meget fyld til pitabrød vi skal have?
Har tænkt:
agurk, tomat, majs, peber, salat, tun, skinke.... Men hvor meget af hvert??

Håber i får en hyggeligt fødselsdag med dagplejen... Lyder som en god mad plan! :-)

Ja det er altid spændende hvor meget mad man skal have.

Min erfaring fra de store er, at de SPISER meget... Har næsten altid lavet varm mad spagetti & kødsovs , små burger .

Og de spiser ...

Og heller for meget end for lidt, har dog altid supleret med agurker / gulerød stave .. små cherry tomater.

Også god fødselsdag til jer - de har jo fødselsdag samme dag.

På forhånd tillykke med hende

Anmeld

12. oktober 2011

bullerbassen

SussieThyssen skriver:

Du kan købe lidt frosne ærter og majs og skylle godt og så servere også..småbørn (for ikke at nævne større børn) ELSKER ærter og majs.
Ellers så synes jeg det ser enormt lækkert ud. 
Du kan jo lave nogle små grovboller også

Kærligst
Sussie

Jeps har skrevet majs på - havde jeg ikke lige tænkt på - dem elsker Silas ...

Måske de bliver for meget med både grov boller & pølsehorn ??

Men ellers god ide

Anmeld

12. oktober 2011

Janni.

bullerbassen skriver:

De ved jeg faktisk heller ikke , men jo en lille kage skader vel ikke

Tænker også det ikke kan skade. Men der er jo nogen forældre som ikke synes særlig godt om det 

Anmeld

12. oktober 2011

Sara.

bullerbassen skriver:

Ja det er altid spændende hvor meget mad man skal have.

Min erfaring fra de store er, at de SPISER meget... Har næsten altid lavet varm mad spagetti & kødsovs , små burger .

Og de spiser ...

Og heller for meget end for lidt, har dog altid supleret med agurker / gulerød stave .. små cherry tomater.

Også god fødselsdag til jer - de har jo fødselsdag samme dag.

På forhånd tillykke med hende

:-) Ja det er da rigtigt... Det er en god dag de har fødselsdag ;-) Tillykke med din søn i morgen!!

Jeg havde også overvejet pasta og kødsovs, men Lærke vil gerne have pitabrød... og så en hallo kitty kage.... (lyserød sandkage).

Ja de kan sikkert godt spise meget.... Jeg er bare så dårlig til at regne ud hvor meget jeg skal bruge.. 11 børn, hvad skal de ha, 2 pitaer hver? Det vil også bare være pinligt at have for lidt mad...

Har aldrig haft vuggestuen / børnehaven hjemme før..

Håber din søn får en god fødselsdag :-)

Anmeld

12. oktober 2011

bullerbassen

lærkes_mor skriver:

:-) Ja det er da rigtigt... Det er en god dag de har fødselsdag ;-) Tillykke med din søn i morgen!!

Jeg havde også overvejet pasta og kødsovs, men Lærke vil gerne have pitabrød... og så en hallo kitty kage.... (lyserød sandkage).

Ja de kan sikkert godt spise meget.... Jeg er bare så dårlig til at regne ud hvor meget jeg skal bruge.. 11 børn, hvad skal de ha, 2 pitaer hver? Det vil også bare være pinligt at have for lidt mad...

Har aldrig haft vuggestuen / børnehaven hjemme før..

Håber din søn får en god fødselsdag :-)

Mange tak , ja det er en super god dag

Har selv fødselsdag i dag , så god gave jeg fik

Ja det er ski så svært at regne udmen heller lidt for meget end for lidt , selvfølgelig skal de da have pitabrød .

Jeg ville regne med 2 til hver ( just in case ) Hvis der er pædagoger med, så husk til dem .. Fyld ville jeg nok have 2 ( 3 ) pk skinke strimler & 2 tun. Og div grønsager.

De skal jo også have kage som fylder - og du kunne evt lave lidt agurk / gulerødder i stave.

Anmeld

12. oktober 2011

Sara.

bullerbassen skriver:

Mange tak , ja det er en super god dag

Har selv fødselsdag i dag , så god gave jeg fik

Ja det er ski så svært at regne udmen heller lidt for meget end for lidt , selvfølgelig skal de da have pitabrød .

Jeg ville regne med 2 til hver ( just in case ) Hvis der er pædagoger med, så husk til dem .. Fyld ville jeg nok have 2 ( 3 ) pk skinke strimler & 2 tun. Og div grønsager.

De skal jo også have kage som fylder - og du kunne evt lave lidt agurk / gulerødder i stave.

Jamen stort tillykke til dig også! :-) Det er da en super skøn forsinket fødselsdagsgave!
Min mand havde fødselsdag d.9 oktober, han håbede at Lærke blev født på hans fødselsdag..
(jeg har selv fødselsdag d.6 april og vores søn d.7 april).

Ja de skal også have kage, og det er lige efter pitabrødene, da pæd. siger at det plejer at fungere bedst, i stedet for at de skal til og fra bordet flere gange...

Håber du har en god dag idag!! :-) Mange gange tillykke! Hvor gammel bliver du så?

Anmeld

12. oktober 2011

bullerbassen

lærkes_mor skriver:

Jamen stort tillykke til dig også! :-) Det er da en super skøn forsinket fødselsdagsgave!
Min mand havde fødselsdag d.9 oktober, han håbede at Lærke blev født på hans fødselsdag..
(jeg har selv fødselsdag d.6 april og vores søn d.7 april).

Ja de skal også have kage, og det er lige efter pitabrødene, da pæd. siger at det plejer at fungere bedst, i stedet for at de skal til og fra bordet flere gange...

Håber du har en god dag idag!! :-) Mange gange tillykke! Hvor gammel bliver du så?

Mange tak - Så har I også tæt fødselsdag. Tillykke med manden også.

Jamen jeg bliver ½ rund 35  Ej sjovt I begge har fødselsdag så tæt på børnene. Her kom Silas uventet 14 dage før.

Tror også det er det bedste med kage lige bagefter for de hygger sig jo med at lege, som de ser meget frem til

Anmeld

12. oktober 2011

Sara.

bullerbassen skriver:

Mange tak - Så har I også tæt fødselsdag. Tillykke med manden også.

Jamen jeg bliver ½ rund 35  Ej sjovt I begge har fødselsdag så tæt på børnene. Her kom Silas uventet 14 dage før.

Tror også det er det bedste med kage lige bagefter for de hygger sig jo med at lege, som de ser meget frem til

Lærke havde jeg termin med d.6 oktober og Nor havde termin d.26 marts...

Lidt sjovt jeg gik såååå lang tid over og så lige fødte ham dagen efter min fødselsdag. Og at Silas kom 14 dage før, lige ved din fødselsdag.. Måske de kunne mærke det på vores kroppe..

35... det er da stort!! :-) TILLYKKE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.