Del din erfaring med hormonbehandling ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Dutti

Hejsa

Vi har i dag fået af vide at vi skal tage stilling til om vi vil starte på hormonbehandling i starten af november.
Jeg er rigtig glad for at vi nu er nået her til men også lidt skræmt over hvad der skal ske.
Jeg skal have indsprøjtninger og piller, samt scannes så de kan følge æggets udvikling så vi kan ramme ÆL ..

Hvad er jeres erfaring og hvor mange forsøg skulle der til?
HAr i haft bivirkninger?
Hvor lang tid vare 1 behandling ca.?
Åh alle de spørgsmål

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Putomanen

Jeg har ikke selv været i hormonbehandling på samme måde som dig, jeg har "kun" prøvet ICSI. Jeg ved ikke om det er de samme hormoner, som du skal have, så jeg kan desværre ikke hjælpe  

Men mon ikke en af de andre skønne tøser i denne gruppe kan hjælpe. Nu har jeg ihvertfald oppet den for dig.

Anmeld

11. oktober 2011

Nessie

Dutti skriver:

Hejsa

Vi har i dag fået af vide at vi skal tage stilling til om vi vil starte på hormonbehandling i starten af november.
Jeg er rigtig glad for at vi nu er nået her til men også lidt skræmt over hvad der skal ske.
Jeg skal have indsprøjtninger og piller, samt scannes så de kan følge æggets udvikling så vi kan ramme ÆL ..

HAr i haft bivirkninger?
Åh alle de spørgsmål

På forhånd tak

Det kommer jo helt an på, hvilken slags behandling det er.

Skal der f.eks. tages æg ud, eller kan  I "nøjes" med inseminering?

Det kan godt være lidt skræmmende, men på den klinik vi gik på, var de rigtig gode til at lytte og vejlede, så man følte at man havde helt str på det hele.

Pøj pøj til jer

Anmeld

11. oktober 2011

Dutti

Vi fik faktisk overraskende lidt af vide .. så jeg ved ikke mere end hvad jeg allerede har skrevet .. jeg ved at der ikke skal tages æg ud .. skal jeg så insemineres ?
Det lyder helt sikkert dumt, men jeg troede faktisk bare vi skulle hjem og dyrke lagengymnastik når ægget var modnet ..

Anmeld

11. oktober 2011

Mi

Jeg har været gennem 5 behandlinger + 3 frysebehandlinger. Jeg har ikke haft de store bivirkninger af hormonerne, måske var jeg nok lidt nemmere at påvirke følelsesmæssigt, og græd nemmere, men eller har jeg ikke mærket nogle store bivirkninger.

Det er ved at være nogle år siden vi var i behandling, så kan ikke huske præcis hvor lang tid hver behandling tog, men mener det var ca 1½-2 måneder. Det kommer nok også an på, hvor omfattende behandlingerne er.

Anmeld

11. oktober 2011

Mi

Dutti skriver:

Vi fik faktisk overraskende lidt af vide .. så jeg ved ikke mere end hvad jeg allerede har skrevet .. jeg ved at der ikke skal tages æg ud .. skal jeg så insemineres ?
Det lyder helt sikkert dumt, men jeg troede faktisk bare vi skulle hjem og dyrke lagengymnastik når ægget var modnet ..

Hvis du ikke skal have taget æg ud, så er det nok fordi din mands sæd ikke er alt for dårlig. Så aflevere han vist bare en klat sæd til dem, som de centrifugere så de har de friske celler tilbage, og så bliver du insimineret med det.

Anmeld

11. oktober 2011

Dutti

Vi ved endnu ikke hvor godt eller skidt hans sæd er, men hverken os eller lægen tror det fejler noget ..
Jamen så blev jeg da det klogere ..

Hvor tit skal man scannes, ca@ ?

Anmeld

11. oktober 2011

Mi

Dutti skriver:

Vi ved endnu ikke hvor godt eller skidt hans sæd er, men hverken os eller lægen tror det fejler noget ..
Jamen så blev jeg da det klogere ..

Hvor tit skal man scannes, ca@ ?

Uhhh, det kan jeg ikke huske præcis. Der kunne gå et par uger hvor jeg ikke skulle scannes, men når de skal se hvornår ægget er stort nok til at man kan blive insimineret eller få taget æg ud, der skal man scannes hver eller hver anden dag.

Jeg skal forresten lige sige, at jeg altså ikke gik alle de forsøg igennem uden at få resultat. Vi har tre piger idag.

Anmeld

11. oktober 2011

MSM

Dutti skriver:

Hejsa

HAr i haft bivirkninger?
Åh alle de spørgsmål

På forhånd tak

Nu afhænger det formentlig lidt af hvorfor i er i behandling, men her kommer minn historie

Jeg har fået hormonehandling (pergotime) for at jeg skulle få ægløsning. Har PCO og har derfor manglende ægløsning. Derefter vi selv skulle "ordne" resten derhjemme.

Vi har en datter på 1½ år og det lykkedes i første forsøg.. Så man kan da kun kalde det for succeshistorier!!

For at det går som det skal..

Anmeld

11. oktober 2011

Dutti

Okay hvor er det bare skønt man kan få svar herinde .. det er jo en helt ny verden ..
Dejligt at hører at i har fået tre dejlige piger ud af det
Vi har allerede en datter som blev lavet på piller og ikke ligefrem var planlagt .. derfor tror vi ikke der er noget galt med mandens sædkvalitet ..
Kan du huske hvad forsøgene kostede jer ?
Gyn snakkede om ca 2000 for medicin og behandling ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.