Den dårlige samvittighed - gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Clisolka

Efter jeg er startet på arbejde igen efter barslen har jeg haft nogle dage hjemme med Isabella, når hun har været syg. 

Men jeg har SÅ dårlig samvittighed overfor mit arbejde, når jeg lige er startet for en måned siden. Jeg ved at arbejdet ikke takker mig, og at jeg skal tænke på mig selv og Isabella som det første. Arbejdet kommer i anden række men jeg har det dårligt med det!

Det er svært for mig at gå fra næsten ingen sygedage selv til at have min. en dag om ugen her i starten pga. hun er syg. Ja, der er meget her i starten men men men....

Min kæreste tager selvfølgelig også dage med hende, så det ikke kun er mig der skal være hjemme. 

Hvordan klarer i andre det - har i evt. nogle gode råd som jeg kan bruge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

B&J

kender det godt med den dårlige samvittighed... men vi gør som jer også er min mor hjemme gående så hvis han ikke er vildt syg så passer hun ham det vil hun gerne også får vi ikke så mange sygedage...

Anmeld

11. oktober 2011

Nettemor

jeg ved hvordan du har det. første dag jeg skulle starte på skole var både mig og bettemanden syg træls start.

og havde da nogle hjemme dage med ham fordi han var syg. men sådan er det jo når de starter op i dp / vs og det ved de fleste arbejdsgivere jo godt..

men tror du ville have endnu mere dårlig samvittighed hvis du tog på arbejde og det altid var en anden der skulle passe dit guld pga arbejde.. og det bliver jo bedre..

Anmeld

11. oktober 2011

Clisolka

B&J skriver:

kender det godt med den dårlige samvittighed... men vi gør som jer også er min mor hjemme gående så hvis han ikke er vildt syg så passer hun ham det vil hun gerne også får vi ikke så mange sygedage...

Hov, jeg kan lige fortælle også, at vi ikke har mulighed for mormor/morfar (de arbejder begge 2) - og farmor er hjemmegående, men det er begrænset hvor meget hun kan hjælpe. Jeg tør ikke overlade ansvaret til farmor, for hun tager en del piller 

Anmeld

11. oktober 2011

Clisolka

nettemor skriver:

jeg ved hvordan du har det. første dag jeg skulle starte på skole var både mig og bettemanden syg træls start.

og havde da nogle hjemme dage med ham fordi han var syg. men sådan er det jo når de starter op i dp / vs og det ved de fleste arbejdsgivere jo godt..

men tror du ville have endnu mere dårlig samvittighed hvis du tog på arbejde og det altid var en anden der skulle passe dit guld pga arbejde.. og det bliver jo bedre..

Ja, jeg tror også jeg ville have endnu mere dårlig samvittighed hvis det var en anden der skulle passe hende 

Mine kollegaer har også haft små børn, så de siger at de ved hvordan det er, men jeg syntes ikke lige det hjælper 

Anmeld

11. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her hjemme kører vi på sygdom med begge børn på 1 uge, og halluluja for farmor og mormor ellers havde vi blevet nød til, at bruge af vores ferie.

Jeg tror bare, at man ikke skal tænke så meget over, at man har barn syg og ikke have dårlig samvittighed overfor sit arbejde. Ved godt, at det er svært - får det også selv.

Rigtig god bedring

Anmeld

11. oktober 2011

B&J

Babymor2010 skriver:

Hov, jeg kan lige fortælle også, at vi ikke har mulighed for mormor/morfar (de arbejder begge 2) - og farmor er hjemmegående, men det er begrænset hvor meget hun kan hjælpe. Jeg tør ikke overlade ansvaret til farmor, for hun tager en del piller 

åhh øv øv da også...

Anmeld

11. oktober 2011

Nettemor

Babymor2010 skriver:

Ja, jeg tror også jeg ville have endnu mere dårlig samvittighed hvis det var en anden der skulle passe hende 

Mine kollegaer har også haft små børn, så de siger at de ved hvordan det er, men jeg syntes ikke lige det hjælper 

når de siger de ved hvordan det er og de forstår det.. så syns jeg bare du skal lægge den dårlige samvittighed på hylden. familien er nu engang vigtig(st) og det er jo ikke dig der tager det hele så jeg syns ikke du har grund til at føle den dårlige samvittighed..

Anmeld

11. oktober 2011

MorDk

Jeg synes ikke det er fair hvis man skal bruge sin ferie...  Man kan ikke gøre for at ens børn er syge... Tænk dem der har meget syge børn... og har opbrugt alt ferien... kan ikke holde ferie med sin familie når tid er... SUK! Kan det passe at arbejdet kan kræve man bruger sin ferie?

Anmeld

11. oktober 2011

Clisolka

nettemor skriver:

når de siger de ved hvordan det er og de forstår det.. så syns jeg bare du skal lægge den dårlige samvittighed på hylden. familien er nu engang vigtig(st) og det er jo ikke dig der tager det hele så jeg syns ikke du har grund til at føle den dårlige samvittighed..

Jeg må prøve 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.