Ryger indenfor og vil ikke gå i seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ja, ved det ligner noget der hører hjemme i teenage-afdelingen, men det er faktisk min 29årig gamle kæreste jeg snakker om. Ikke for at være sådan helt mor-agtig over for ham, men har burg for at sætte nogle regler. Som f.eks at, han skal stå op sammen men mig kl 08, selvom han ikke har noget konkret at stå op til om morgenen (fordi han er på kandidat og selv tilrettelægger sit studie).

Og så er der rygningen! Han har altid røget indenfor, og jeg røg ikke engang fast da vi kom sammen. Lige pludselig er jeg også blevet fast ryger, og jeg ryger også inde! Men ud af viduet dog. Han kan sagtens sidde og puste røg ud i hele lejligheden, hvilket jeg synes er ulækkert og træls, da jeg har tendens til bronkitis, når der er for meget røg.
Jeg har meget svært ved at sige, at nu ryger vi ikke mere inde, fordi jeg kan også godt lide det - bare ikke hele tiden..

Hvad skal jeg gøre? Det er ligesom om, at han ikke fatter de her to ting, når jeg siger dem stille og roligt.

p.s. set bortfr de her ting, er min kæreste den mest vidunderlige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Ja, ved det ligner noget der hører hjemme i teenage-afdelingen, men det er faktisk min 29årig gamle kæreste jeg snakker om. Ikke for at være sådan helt mor-agtig over for ham, men har burg for at sætte nogle regler. Som f.eks at, han skal stå op sammen men mig kl 08, selvom han ikke har noget konkret at stå op til om morgenen (fordi han er på kandidat og selv tilrettelægger sit studie).

Og så er der rygningen! Han har altid røget indenfor, og jeg røg ikke engang fast da vi kom sammen. Lige pludselig er jeg også blevet fast ryger, og jeg ryger også inde! Men ud af viduet dog. Han kan sagtens sidde og puste røg ud i hele lejligheden, hvilket jeg synes er ulækkert og træls, da jeg har tendens til bronkitis, når der er for meget røg.
Jeg har meget svært ved at sige, at nu ryger vi ikke mere inde, fordi jeg kan også godt lide det - bare ikke hele tiden..

Hvad skal jeg gøre? Det er ligesom om, at han ikke fatter de her to ting, når jeg siger dem stille og roligt.

Har I børn, siden han også skal op kl. 8 om morgenen?

Hvis du har tendens til bronkitis ville et rygestop muligvis være en god idé. I kan eventuelt gennemføre det sammen, for så får du samtidig løst problemet med røg i stuen.

Anmeld

10. oktober 2011

Hasselnødden

Mmm.. til første problemstilling, så kan det godt være du ikke vil lyde mor-agtig, meen det gør du. Jeg ville blive stikhamrende tosset hvis min mand forlangte at jeg skal stå op på samme tid som ham, hvis jeg ikke har andre planer den dag. (nu har vi en dreng der skal i dp, så er oftest oppe om morgenen, når gemalen ikke tager ham med, når han kører på arbejde.. )

Hvis han tilgengæld spurgte mig om jeg ikke havde lyst til at spise morgenmad sammen med ham og starte morgenen sammen, ville det dog være en helt anden sag, så er det super sødt Men forlange det, nej - og ja, det kan du som sådan godt. Men tvivler på at det er noget han vil affinde sig med. Han er en voksen mand og skal han ikke noget den dag, så lad ham da bare ligge.

Anden problemstilling: Stop med at ryge indendøre, hvis hverken du eller han har lyst til at stoppe! Røgen kommer under alle omstændigheder indenfor - OGSÅ selvom du står og nok så ihærdigt forsøger at vende røgen ud af lejligheden, når DU ryger. Det er det samme som at stå under emhætten! Gå dog udenfor - også selvom det er flere trapper, ud på gaden etc. etc. Men husk nu, det er kun noget du kan gøre for dig selv. Din kæreste vil selv skulle ville ellers fører det ingen steder hen - uanset hvor vidunderlig dejlig han er udenfor disse to punkter

Anmeld

10. oktober 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Undskyld mig STOP med at ryge.. Har du tendens til bronkitis.. Så STOP.. For din egen skyld.. Den skal han ikke have på sin kappe.. Sig til ham at når i er hjemme er der ingen rygning indenfor.. Hos os ryger INGEN indenfor,.. Og jeg har været ryger i 3 ½ år.. Og er nu stoppet helt.. Bare ment som at man kan som man VIl.. Ved godt det er den sædvanlige smøre.. Men er altså rigtigt efter min mening 

Og med hensyn til at stå op -- Hmm det kan være svært.. Kæresten afleverede sin kandidat i sommers.. Og jeg endte simpelthen med at acceptere vi ikke stod op sammen.. Som uni studerende lever man i sit eget lille univers.. Og Det tager faktisk meget af ens tid.. Så lav evt en aftale om at han skal stå op sammen med dig 2-3 dage om ugen.. Så i kan nyde morgenen sammen.. Sig hvad det betyder for DIG ! 

Og så lad ham være i sit UNI (vers) de andre dage

Det er min mening 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.