Pas til 1årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. oktober 2011

FrkLarsen

Hvordan er det reglerne er for det?

Skal min datter have eget pas eller skal hun ind under mit?

Hvad med foto? -Hvordan får man taget billede af en 1 årig som helst så at løbe rundt hele tiden? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

pvejsen

Alle, selv nyfødte, skal have eget pas, når de skal ud af landet. Mht. foto, kan du så ikke holde hende i de få sekunder, det varer

Anmeld

8. oktober 2011

MorDk

Hejsa!

Min søn fik sit eget pas i sommer (det skal de nemlig have)

Mener det koster 115kr? og skal fornyes igen om 2-3 år.

Han var 10 måneder gammel og han er heldigvis meget glad for at få taget billeder... så han sad faktisk stille. Men man prøver bare sig bare lidt frem nede hos fotomanden  

Held & Lykke med det

Anmeld

8. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Alle skal have eget pas. Så længe barnet er under 3 skal det skiftes efter 2 år.
Min datter var 3 mdr da hun fik et pas. Billedet blev taget hvor jeg holdte hende men ud fra kroppen så jeg ikke kom med på det..
Kan ikke huske prisen for det.

Anmeld

8. oktober 2011

*Sofie*

FrkLarsen skriver:

Hvordan er det reglerne er for det?

Skal min datter have eget pas eller skal hun ind under mit?

Hvad med foto? -Hvordan får man taget billede af en 1 årig som helst så at løbe rundt hele tiden? 

Hejsa

Jeg er elev i borgerservice, og er pt i pas/kørekort

Forældre får ikk længere skrevet børnene ind i passet.

Når I møde op i borgerservice (ja, din datter skal med) ska I ha udfyldt pas-ansøgningen og far (hvis der er delt forældremyndighed) ska ha skrevet under.
Er det første gang hun ska ha pas, ska du ha hendes dåbsattest med.
I kan også udfylde ansøgningen og betale over nettet. Dér kan I også printe en samtykkeerklæring, som du og far (igen hvis der er delt forældremyndighed) ska skrive under på. Men I ska stadig møde op i borgerservice, og din datter ska os stadig med
MHT billede kan du godt tage et af hende selv. Men måske er det nemmest at gå til en fotograf og få taget billedet. De bliver ved med at tage billeder indtil det blir godt
Det er meget svært at få taget billede af sårn et lille barn i en fotoautomat.

Og ja, så koster et børnepas 115 kr og indtil barnet er 2 år, er det gyldigt i 2 år. Derefter er det gyldigt i 5 år indtil barnet fylder 18

Håber du ku bruge mit svar.

Anmeld

8. oktober 2011

FrkLarsen

*Sofie* skriver:

Hejsa

Jeg er elev i borgerservice, og er pt i pas/kørekort

Forældre får ikk længere skrevet børnene ind i passet.

Når I møde op i borgerservice (ja, din datter skal med) ska I ha udfyldt pas-ansøgningen og far (hvis der er delt forældremyndighed) ska ha skrevet under.
Er det første gang hun ska ha pas, ska du ha hendes dåbsattest med.
I kan også udfylde ansøgningen og betale over nettet. Dér kan I også printe en samtykkeerklæring, som du og far (igen hvis der er delt forældremyndighed) ska skrive under på. Men I ska stadig møde op i borgerservice, og din datter ska os stadig med
MHT billede kan du godt tage et af hende selv. Men måske er det nemmest at gå til en fotograf og få taget billedet. De bliver ved med at tage billeder indtil det blir godt
Det er meget svært at få taget billede af sårn et lille barn i en fotoautomat.

Og ja, så koster et børnepas 115 kr og indtil barnet er 2 år, er det gyldigt i 2 år. Derefter er det gyldigt i 5 år indtil barnet fylder 18

Håber du ku bruge mit svar.

Mange tak for svar!

Jeg må prøve at få taget et ordentligt billede af hende, er det nogen regler for hvordan det skal se ud? Det mener jeg nemlig.

Hvor lang tid tager det at modtage passet? 

Anmeld

8. oktober 2011

*Sofie*

FrkLarsen skriver:

Mange tak for svar!

Jeg må prøve at få taget et ordentligt billede af hende, er det nogen regler for hvordan det skal se ud? Det mener jeg nemlig.

Hvor lang tid tager det at modtage passet? 

Der tar max 14 dage, og passet bliver sendt hjem til jer.
Hvis I er lidt sendt ude, kan det også gøres på 8 dage.
Hvis man er helt ude og skride, ka man få lavet et provisorisk pas (et midlertidigt pas) som man får med, med det samme.

Mht til pasfoto, så ska man se ligeud (ikk noget med at man ska se det ene øre) og man ska ha lukket mund. Man må ikk vise tænder.
Men med så små børn som din datter, ser man lidt stort på det
På selve billedet ska der fra hagespids til hårtop være 3-3,6 cm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.