Dybt afhænnig af mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

Alexander&Lærke

Puha syntes da godt nok det er hårdt at blive mor til nr. 2. mest fordi min lille pige er så afhænnig af sin mor, hun er nu heller ikke mere end 2 md så det er forstålig nok. Men gud hvor er det svært at få klaret det partiske herhjemme når hun kun vil være ved mig.

det går enligt godt om dagen, men når vi når eftermiddag så er det kun mor som dur hvilket vil sige at hendes far har hende aldrig på armen for så skriger hun. 

Men syntes også det er hård at hun altid hænger på mig, for det går ud over tiden med min søn. Jeg har fx altid læst god nat historie for ham når han skulle i seng, eller spillet spil med ham når han kommer fra bh, men det kan jeg ikke rigtig længere, for så skriger lillesøster hvis hun skal være hos far, eller ligge selv. 

Ingen kan holde hende for så starte hun også et skrig uden lige, hun kan så til gengæld godt smile og grine til dem, hvis bare hun er ved mor.

Hun sover ikke meget fra eftermiddagen af, og det gør det jo ikke nemmere....  

Og min søn er rigtigt påvirket af det for tiden, kalder mig alt muligt og bider hende når jeg lige kigger væk... 

Jeg kan slet ikke huske at min søn var sådan at han kun ville være ved mor, men det var måske nemme for ham at være ved andre da han er flaske barn og hende ammer jeg.

Der er nok ikke nogle gode råd, men syntes bare lige jeg måtte have lidt luft...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Moster Lagkage

Mette&Alexander skriver:

Puha syntes da godt nok det er hårdt at blive mor til nr. 2. mest fordi min lille pige er så afhænnig af sin mor, hun er nu heller ikke mere end 2 md så det er forstålig nok. Men gud hvor er det svært at få klaret det partiske herhjemme når hun kun vil være ved mig.

det går enligt godt om dagen, men når vi når eftermiddag så er det kun mor som dur hvilket vil sige at hendes far har hende aldrig på armen for så skriger hun. 

Men syntes også det er hård at hun altid hænger på mig, for det går ud over tiden med min søn. Jeg har fx altid læst god nat historie for ham når han skulle i seng, eller spillet spil med ham når han kommer fra bh, men det kan jeg ikke rigtig længere, for så skriger lillesøster hvis hun skal være hos far, eller ligge selv. 

Ingen kan holde hende for så starte hun også et skrig uden lige, hun kan så til gengæld godt smile og grine til dem, hvis bare hun er ved mor.

Og min søn er rigtigt påvirket af det for tiden, kalder mig alt muligt og bider hende når jeg lige kigger væk... 

Jeg kan slet ikke huske at min søn var sådan at han kun ville være ved mor, men det var måske nemme for ham at være ved andre da han er flaske barn og hende ammer jeg.

Der er nok ikke nogle gode råd, men syntes bare lige jeg måtte have lidt luft...

jeg tror du bliver nød til at sige at lillesøster skal være ved andre, det skal hun vænne sig til. også for din egen skyld, men selvfølgelig også din søns, for hans reaktion er da forståelig. og så skaf en kravlegård hun kan ligge i når du lige er to sekunder væk, for så sker der ikke noget, det ville jo være synd for alle parter, også for storebror der reagere i afmagt/frustration..

Anmeld

7. oktober 2011

Alexander&Lærke

Moster Lagkage skriver:

jeg tror du bliver nød til at sige at lillesøster skal være ved andre, det skal hun vænne sig til. også for din egen skyld, men selvfølgelig også din søns, for hans reaktion er da forståelig. og så skaf en kravlegård hun kan ligge i når du lige er to sekunder væk, for så sker der ikke noget, det ville jo være synd for alle parter, også for storebror der reagere i afmagt/frustration..

Vi har en kravlegard men der kan kan også finde på det, eller kaste noget i hoved af hende, desværre eller hvis hun sidder ved mig og jeg lige kigge væk, nu er det ikke sådan at han gør det hele tiden altså bider, det er sket 3 gange og det er jo synd for den begge, for han ved godt at man ikke må, han er 4.

Hun får også lov at være ved andre men i længden bliver det jo svært at høre på at hun skriger sådan så må jeg jo tage over. både for hende men også for dem som har hende...

Anmeld

7. oktober 2011

Maja88

hvad med at tage hende i en slynge.. så er hun hos dig og i kan stadigvæk spille et spil sammen som slet ingenting

Anmeld

7. oktober 2011

Zeus

Mette&Alexander skriver:

Først vil jeg lige skrive, at jeg tror det er meget normalt

Men tænker også, at det evt er et tigerspring? Ved ikke om det er noget du har hørt om, eller overhovedet tror på?

Da Cajsa var på den alder, var det heldigvis os begge der duede, men vi var også begge hjemme hele tiden.. Men hun hang på os, konstant! Og det er jo alligevel begrænset, hvad man kan lave med en så lille størrelse Jeg kan trøste dig med, at hun er inde i sådan en periode igen lige nu, og hun er lige blevet 11 mdr.. Vi skal hele tiden være om hende, og hun stikker i et ordentlig skrig, hvis vi vover at sætte hende ned for sig selv  Hun kan være lidt af en drama-queen 

Vi lagde mærke til, at hun hurtigt blev en smule gladere, for den person der sov en lur sammen med hende om eftermiddagen? Ved ikke om din mand har mulighed for det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.