Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
ja ved godt at nogle børn er varmere end andre.. men hvornår bør man give overtøj på når lillepigen skal ud og sove..
lige i disse dage har det jo været dejlig lunt og ikke nødvendigt. men jah er der nogle tommelfinger regl om hvornår de små skal haver overtøj på??
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
ja altså min lille pige på 2 md har allerede lidt på, en striktrøje som er dejlig varm og en hjelm også pakket godt ind i dynen, tror snart hun ogsa skal have et par små vanter på også, for hendes fingre er lidt kolde når hun kommer ind....
Trine89 skriver: ja ved godt at nogle børn er varmere end andre.. men hvornår bør man give overtøj på når lillepigen skal ud og sove.. lige i disse dage har det jo været dejlig lunt og ikke nødvendigt. men jah er der nogle tommelfinger regl om hvornår de små skal haver overtøj på??
Caroline har haft en jakke på ud at sove de sidste par dage... siden september startede har hun haft hue på ud at sove... det kom sig af at jeg læste et sted at i de måneder med r i, skal de små have hue på ud at sove caroline er også et varmt barn, men hun har ikke været svedt eller noget af at have jakke på ud - det er sådan en sommerjakke hun sover i, og så med en tynd bomuldshue...
Knus
Mette&Alexander skriver: ja altså min lille pige på 2 md har allerede lidt på, en striktrøje som er dejlig varm og en hjelm også pakket godt ind i dynen, tror snart hun ogsa skal have et par små vanter på også, for hendes fingre er lidt kolde når hun kommer ind....
Min hun bliver stadig kun pakket ind i dynen.. og hun har det nu fint nok. Men jah vanter skal hun nok også snart have på.
birthee skriver: Caroline har haft en jakke på ud at sove de sidste par dage... siden september startede har hun haft hue på ud at sove... det kom sig af at jeg læste et sted at i de måneder med r i, skal de små have hue på ud at sove caroline er også et varmt barn, men hun har ikke været svedt eller noget af at have jakke på ud - det er sådan en sommerjakke hun sover i, og så med en tynd bomuldshue... Knus
Okey. den "måneder med r i" har jeg godt nok ikke hørt før.. Så kan det da godt være man skulle begynde med det.. Men Caia er en meget varm baby, og hun har næsten haft for varmt selvom hun kun har lagt i hende tøj med dynen om sig.
Marie er 8,5 måned, og hun har altid både jakke og hjelm på når hun sover i vognen Nu har vi også begynt med luffer Hun ligger godt nede i voksiposen, men jeg synes alligevel hun skal ha noget på... Hun er aldrig for varm når jeg tar henne op. Hun har faktisk sovet med overtøj på stort set hele tiden, og i sommers hvor det var godt vejr have hun alligevel en hjelm på...
Hvis Felix var lillebitte og lå stille når han sov, ville han formodentlig bare komme ud i sit alm. tøj... Men han er ikke lillebitte og han ligger overhovedet ikke stille Han har en trøje på, en tynd elefanthue, og måske et par futter af en eller anden art.. Og så alm. dyne over sig, som dog sjældent ligger over ham når han vågner
I dag har mine dagplejebørn haft deres bukser og lang ærmede bluse på... dynen på og ikke dækken til barnevognen og de var alle sammen dejlige lune da jeg tog dem op...
Majbritt
tak for jeres svar alle sammen..vi må vist bare prøve os frem
Trine89 skriver: Okey. den "måneder med r i" har jeg godt nok ikke hørt før.. Så kan det da godt være man skulle begynde med det.. Men Caia er en meget varm baby, og hun har næsten haft for varmt selvom hun kun har lagt i hende tøj med dynen om sig.
Jeg havde heller ikke hørt om det med månederne med "r" i, men vil da nok sige at jeg tror det har gjort at Caroline's forkølelse ikke blev være end den blev... den startede lige den dag, hvor far ikke gav hende trøje på ud... en ren forglemmelse, fordi han selv synes det var varmt med det arbejde han lavede...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128