GitteC78 skriver:
Det har du ret i....
Jeg var lidt nervøs for hans års undersøgelse, da vi sidst var til undersøgelse fik af vide af lægen, ikke vores egen. At han vejede for lidt, og muligvis skulle vejes når han blev 9 mdr. Hvilket jeg ikke gjorde, da sundhedsplejelsken sagde at han var fin. Men han er bare ikke det største barn, men det er vi (hans forældre) heller ikke...
Så længe han trives og udvikler sig, så se bort fra tal og kurver De siger gerne at drenge skal vokse ca 25 cm det første leveår og ca 12 cm på andet leveår. Og ud fra den ligger din dreng jo hvor han skal...
Vores sp havde meget med at han skulle følge hendes sorte bog over udvikling og vækst... De ord har hun taget i sig igen, da hun stadig har kontakt med os - da hun kan lære af frederic og hans spiseproblem, det samme med spisepædagog - børnelæge mm.
Det var først ved egen læge til 1 års undersøgelsen at jeg forsigtig spurgte om han var under normal, da sp hver gang havde sagt at han var for tynd og for lang. Men fik det svar at han var lige som han skulle være, han ville nok altid være et slankt og langt barn. At han så lige valgte at tabe sig over 1 kg på 14 dage og vi der started på børne amb, børne afd, prøver, test osv. tja.... Uanset hvad hans vægt siger og gør, har han altid været i trivsel - aldrig syg. Mere de kloge der har været bekymret, da han gik helt i stå i vækst... Men han er den glade dreng som altid og det er det vi lægger vægt på..
Tror at frederic runded de 9 kg omrking 9-10 mdr gammel og idag er han 3 år og har rundet de 10 kg.
Anmeld