1 års undersøgelse i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

GitteC78

Mette. skriver:

Nej, sådan er det også her.

Og vi var også begge små, da vi var hendes alder. Ligemeget hvad, så er det jo også bare vigtigst de følger deres egne kurver og mål. 

Helt sikkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

GitteC78

Nessie skriver:

Jeg kan se at min Daniel var nogenlunde som din
Nej, hvem kan lide at blive stukket i? Men de glemmer jo heldigvis hurtigt, så lægen / sygeplejersken er hurtigt tilgivet igen

Han vejede 10,6 kg og målte 78 cm.
Vi har lige været til 2-års undersøgelse, og han vejer nu 13 kg og måler 88 cm. Følger også sin egen kurve fint

Ja heldigvis er de så små, at de glemmer hurtigt...

Ja din Daniel vejede da næsten det samme som min. Det er heller ikke en stor dreng du har, men bare de følger deres egen kurve, om de ligger under eller over er jo lige meget. Bare de trives og udvikler sig

Anmeld

7. oktober 2011

GitteC78

Krussedulle skriver:

Tillykke med din dreng nu er min den mindste godt nok kun 8 mdr, men han vejer ca 11 kg og er 79 cm lang

Tak...

Det er da en stor basse du har, på 8 mdr.  Men også en lang når han allerede er 79 cm.

Anmeld

7. oktober 2011

GitteC78

lærkes_mor skriver:

Tillykke med det 1 år

Nor var 78 cm og vejede 9 kg

Næsten sammen vægt/længde som min

Anmeld

7. oktober 2011

FrkLarsen

GitteC78 skriver:

Hej

Jeg har været til 1 års undersøgelse med Daniel i dag. Ved fødslen vejede han 3450 g og var 50 cm. Nu 1 år og ca 3 uger efter vejer han 9,6 kg og 77 cm. Han er ikke jordens største dreng, men vægt og højre passer fint sammen, han følger sin egen kurve.

Men vaccinationer var han ikke glad for, men hvem kan li nåle? Han skreg og græd længe, men kunne alligevel smile til lægen da vi skulle gå.

Hvad vejede jeres ved 1 års undersøgelse?

Tillykke med det overstående 1 års tjek! 

Da vi var til 1års tjek med Emilie vejede hun 10kg og målte 75cm, idag er hun 14 måneder og vejer 10,2 og måler 80cm 

Anmeld

7. oktober 2011

Sara.

GitteC78 skriver:

Næsten sammen vægt/længde som min

Fødselsvægt var også næsten ens.. Nor var 52 cm og vejede 3460 gram

Anmeld

8. oktober 2011

Mor til Frederic og Freya

GitteC78 skriver:

Hej

Jeg har været til 1 års undersøgelse med Daniel i dag. Ved fødslen vejede han 3450 g og var 50 cm. Nu 1 år og ca 3 uger efter vejer han 9,6 kg og 77 cm. Han er ikke jordens største dreng, men vægt og højre passer fint sammen, han følger sin egen kurve.

Men vaccinationer var han ikke glad for, men hvem kan li nåle? Han skreg og græd længe, men kunne alligevel smile til lægen da vi skulle gå.

Hvad vejede jeres ved 1 års undersøgelse?

ud fra dit profil billed ser han altså bare lækker ud...

ikke alle børn skal være skyskrabere eller små zumobrydere, vækst er også gen påvirket.

Frederic var 82 cm og 9,9 kg ved 1 års undersøgelsen, han var 3200 g og 52 cm ved fødsel.

Anmeld

8. oktober 2011

GitteC78

Mor til Frederic skriver:

ud fra dit profil billed ser han altså bare lækker ud...

ikke alle børn skal være skyskrabere eller små zumobrydere, vækst er også gen påvirket.

Frederic var 82 cm og 9,9 kg ved 1 års undersøgelsen, han var 3200 g og 52 cm ved fødsel.

Det har du ret i....

Jeg var lidt nervøs for hans  års undersøgelse, da vi sidst var til undersøgelse fik af vide af lægen, ikke vores egen. At han vejede for lidt, og muligvis skulle vejes når han blev 9 mdr. Hvilket jeg ikke gjorde, da sundhedsplejelsken sagde at han var fin. Men han er bare ikke det største barn, men det er vi (hans forældre) heller ikke...

Anmeld

8. oktober 2011

Mor til Frederic og Freya

GitteC78 skriver:

Det har du ret i....

Jeg var lidt nervøs for hans  års undersøgelse, da vi sidst var til undersøgelse fik af vide af lægen, ikke vores egen. At han vejede for lidt, og muligvis skulle vejes når han blev 9 mdr. Hvilket jeg ikke gjorde, da sundhedsplejelsken sagde at han var fin. Men han er bare ikke det største barn, men det er vi (hans forældre) heller ikke...

Så længe han trives og udvikler sig, så se bort fra tal og kurver De siger gerne at drenge skal vokse ca 25 cm det første leveår og ca 12 cm på andet leveår. Og ud fra den ligger din dreng jo hvor han skal...

Vores sp havde meget med at han skulle følge hendes sorte bog over udvikling og vækst... De ord har hun taget i sig igen, da hun stadig har kontakt med os - da hun kan lære af frederic og hans spiseproblem, det samme med spisepædagog - børnelæge mm.

Det var først ved egen læge til 1 års undersøgelsen at jeg forsigtig spurgte om han var under normal, da sp hver gang havde sagt at han var for tynd og for lang. Men fik det svar at han var lige som han skulle være, han ville nok altid være et slankt og langt barn. At han så lige valgte at tabe sig over 1 kg på 14 dage og vi der started på børne amb, børne afd, prøver, test osv. tja.... Uanset hvad hans vægt siger og gør, har han altid været i trivsel - aldrig syg. Mere de kloge der har været bekymret, da han gik helt i stå i vækst... Men han er den glade dreng som altid og det er det vi lægger vægt på.. 

Tror at frederic runded de 9 kg omrking 9-10 mdr gammel og idag er han 3 år og har rundet de 10 kg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.