Jeg har været på mit første kursus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

Bb3031

Jeg var i går aftens til fest kage kursus i kager med fondant 

Hvor var det bare en rigtig god oplevelse. Det er uden tvivl ikke sidste gang, at jeg prøver kræfter med fondant.

Først skal al udstyrret lige i hus først. Jeg blev ret overrasket over, hvor meget forskelligt udstyr der findes og hvad der skal til for at få kagerne til at se så kreative ud.

Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle lave. Jeg havde efterår og min søn i tankerne. Hvad jeg først blev mindet om efter kagen var færdig og præcenteret for familien var, at det er en rigtig "ellinge" kage. Min kæreste og hans familie hedder Ellingsgaard til efternavn, men det havde jeg slet ikke tænkt over

Her billeder af min første kage med fondant.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Mette.

Godt klaret.  Den er virkelig fin. 

Anmeld

7. oktober 2011

Bb3031

Mette. skriver:

Godt klaret.  Den er virkelig fin. 

Rigtig mange tak Nu kommer næste udfordring - At få den spist. Så jeg har bedt familien om assistance

Anmeld

7. oktober 2011

hekran

Den er bare så fin Hvad er der i den?

Anmeld

7. oktober 2011

Bb3031

Den er bare så fin Hvad er der i den?

Tak tak

Jeg har ikke selv bagt kagen.

Kagen, smørcreme og fondant stod færdiglavet til os og så var det bare med at komme igang med at smøre op og rulle fondanten ud og efterfølgende pynte og dekorere kagen. Så al det kosmetiske har jeg selv lavet.

Jeg ved dog at kagen er en chokolade kage og en rigtig gode en af slagsen. Har nemlig spist af kagen her til aften Så god at jeg har spurgt butikken efter opskriften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.