Fra ammebrik til "alm." amning...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey.

Ammede 7 mdr med suttebrikker - så det kan sagtens lade sig gøre ! Min mælkeproduktion blev ikke nedsat og lillepigen tog fint på - meget fint endda - hun er en lille basse

Bare spørg, hvis du er itvivl om noget !

//Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Ansemusen

MaybeBaby skriver:

Oppe på patienthotellet blev vi enige om, at jeg skulle bruge ammebrik fordi han hele tiden smed tungen op i ganen. Men den var i starten kun ment som en "opdragelses-brik" og når han så havde lært at holde tungen nede, så skulle vi prøve at give ham brystet. Efter et par dage prøvede vi så, men mine brystvorter er simpelthen for bløde til, at han kan få fat i dem. Så skulle jeg prøve at bruge ammebrik indtil brystvorten blev suget ud af. Og så går det fint i 5 min, men skal han så bøvses eller glider af, så er brystvorten jo nærmest i normal tilstand og han kan ikke få ordentlig fat. Så det er bare den vildeste omgang øv! For nu bruger jeg jo kun ammebrik, da det andet slet ikke kan hænge sammen, da han bliver utålmodig, når han ikke kan få mad. Og nu har han de sidste 3-4 dage/nætter valgt at tømme det ene bryst (ligger der vel en 20-30 min) og så går der en halv time, så vil han spise igen, så han også tømmer det andet bryst. Så kan der lige gå 2 timer og så er vi på den igen med dobbelt-spisning. Og nu tænker jeg, om det er pga ammebrikkerne. Man hører jo, at brysterne ikke bliver stimuleret rigtigt. Men han tog jo alligevel 400 gr på på 4 dage, da han kom fra hospitalet og havde været hjemme. Åh, jeg er træt, suget tør og i vildrede. Overvejede endda i nat at gå over til mme om natten, så jeg ikke igen har en dag med træthedshovedpine, men det kan jeg altså ikke få mig til. Glæder mig SÅ meget til SP kommer på mandag, men er der nogle der kun har ammet med brikker?

Hej med dig

JA, jeg ammede med ammebrikker og havde absolut INGEN problemer med mælkeproduktionen, nedløbsrefleks eller andet! Jeg havde masser af mælk hele tiden, trods advarsler og skræmmehistorier. Jeg forsøgte nogle gange at slippe ammebrikkerne, og det lykkedes vel da han var omkring 3 måneder, tror jeg. Jeg ammede bare sådan lidt med og lidt uden, som det nu passede. Prøvede uden, når han gad og kunne få fat, men brugte brik, når han ikke havde tålmodighed eller ikke kunne få fat. Og så brugte jeg dem bare mindre og mindre til de var helt ude af billedet. Den eneste grund til, at jeg stoppede, var fordi det var rigtig besværligt, at skulle amme med ammebrikker, når vi var ude uden ammepude. Jeg manglede ligesom en hånd eller to.

Men du skal selvfølgelig holde øje med din mælkeproduktion, da det jo kan påvirke nogens negativt. Men hvis din søn tager på, som han skal, burde alt være i fineste orden

Anmeld

7. oktober 2011

Ansemusen

vitapigen skriver:

Hejsa

Bare rolig, han skal nok sutte uden brikkerne, der skal bare tid og tålmodighed til

Vi brugte også brikker her, og jeg kæmpede også med at komme af med dem efter 2 uger for der var mine brystvorter helet, men min datter kunne ikke få fat i mine bløde vorter og skreg hver gang jeg tog dem af. Og jeg havde på et tidspunkt opgivet at prøve, men så efter 6 uger prøvede jeg at tage dem af efter 3 min - og lige pludselig ville hun godt sutte uden og har ikke brugt brikkerne siden.

Jeg tror det handler om at jo ældre de små bliver jo nemmere har de ved at få fat og kender til den rigtige sutteteknik.

Det med at du ammer tit om natten er helt normalt når man ammer. Det har ikke noget med brikkerne at gøre. Og nye undersøgelser viser også at der ikke er nogle beviser på at man ikke stimulerer produktionen ved at bruge brikker (Sagde min SP )

Men pøj pøj med det

Dejligt at høre, at man har fundet frem til det  Synes nemlig, det er synd at nogle kvinder vælger den løsning fra af frygt for nedsat mælkeproduktion, hvis de kunne have haft rigtig god gavn af suttebrikker! Og det er jo ikke just fordi, man ikke kan mærke noget gennem dem. Der bliver da suttet på livet løs alligevel, og mælken komme ud!

Anmeld

7. oktober 2011

MaybeBaby

MKBP skriver:

Hey.

Ammede 7 mdr med suttebrikker - så det kan sagtens lade sig gøre ! Min mælkeproduktion blev ikke nedsat og lillepigen tog fint på - meget fint endda - hun er en lille basse

Bare spørg, hvis du er itvivl om noget !

//Mette

Hvor er du sød... Og mange tak for muligheden for at sætte dig under et tredjegradsforhør om ammebrikker

Anmeld

7. oktober 2011

MaybeBaby

Ansemusen skriver:

Hej med dig

JA, jeg ammede med ammebrikker og havde absolut INGEN problemer med mælkeproduktionen, nedløbsrefleks eller andet! Jeg havde masser af mælk hele tiden, trods advarsler og skræmmehistorier. Jeg forsøgte nogle gange at slippe ammebrikkerne, og det lykkedes vel da han var omkring 3 måneder, tror jeg. Jeg ammede bare sådan lidt med og lidt uden, som det nu passede. Prøvede uden, når han gad og kunne få fat, men brugte brik, når han ikke havde tålmodighed eller ikke kunne få fat. Og så brugte jeg dem bare mindre og mindre til de var helt ude af billedet. Den eneste grund til, at jeg stoppede, var fordi det var rigtig besværligt, at skulle amme med ammebrikker, når vi var ude uden ammepude. Jeg manglede ligesom en hånd eller to.

Men du skal selvfølgelig holde øje med din mælkeproduktion, da det jo kan påvirke nogens negativt. Men hvis din søn tager på, som han skal, burde alt være i fineste orden

Ja besværligheden er der jo. Så skal man koge dem og vaske dem og så slår baby brikken af eller griber fat om den. Det kunne godt være nemmere... Men selve amningen er lige nu nemmere med den på end uden. Så hellere besværligheden end en sulten baby men har efter alle I dejlige damers svar fundet ud af, at det ikke er et nederlag at bruge brik... Måske endda hele amningsperioden, så nu har jeg mere ro på og vil nu vælge de rigtige tidspunkter at prøve amning uden tak for svar

Anmeld

7. oktober 2011

MaybeBaby

Babyklar skriver:

jeg brugte os ammebrik og han spiste ca hver 3time - efter han kom på MME sov han igennem

Hvornår kom han på mme? Og var det dit valg eller i samarbejde med SP?

Anmeld

7. oktober 2011

Chokofant

MaybeBaby skriver:

Tak for svar bruger du så stadig mme om aftenen eller var det kun imens du brugte brikkerne? Og som jeg også skrev, så har jeg selv tænkt på mme som en nat-suppleringsmulighed. Mest for at vi begge får sovet ud, men som du selv skriver, så ser mange lidt ned på denne lettere "springen over hvor gærdet er lavest"-mulighed der er i mme. Især fordi man kun hører at det ødelægger amningen. Men vil i hvert fald tage det på med SP på mandag! Måske det er hvad der skal til i en overgang tak for at jeg nu ikke føler jeg er alene

Hun får stadig tilbudt flasken og nogle dage spiser hun lidt andre dage ingenting. 

Jeg har ikke haft problemer med at hun valgte flasken frem for brystet - men valgte også meget bevidst at bruge de mindste sutter til flasken så hun også skulle kæmpe for mælken der.

Anmeld

7. oktober 2011

Jeia

Jeg har brugt ammebrikker til begge børn.

Den ældste fik ikke fat i brystvorten, derfor blev jeg rådet til ammebrik. SP råede mig til at undgå ammebrikken pga faren for nedsat mælkeproduktion, men det lykkedes først da han var over 4. mdr. Jeg havde rigeligt med mælk hele ammeperioden (knapt 12 mdr) Han vågnede dog flere gange for at amme om natten.'

Min lille pige fik fint fat i brystvorten, og de første dagen havde jeg rigeligt med mælk, men så kunne jeg mærke at jeg ikke havde så meget mælk og hun tapte sig. Jeg ammede næsten konstant hele dagen, om natten sov hun fint (det har så nok været af udmattelse over måtte kæmpe så meget med at få noget at spise, og alligevel ikke får nok, mente SP efterfølgende). Efter fra SP startede jeg at bruge ammebrikker, men der kom aldrig rigtig gang i mælkeproduktionen igen, så jeg supplerede med mme. Jeg bruger stadig ammebrikker, hun nægter at tage brystet uden, jeg har heller ikke kæmpet for at slippe af med dem, har været bange for at miste mælken igen.

Hvis jeg får et barn mere, vil jeg helt sikkert bruge ammebrikker fra start, vil ikke risikere noget.

Så mit råd er,  gør det du synes er mest for dig og dit barn

Anmeld

7. oktober 2011

MaybeBaby

Jeia skriver:

Jeg har brugt ammebrikker til begge børn.

Den ældste fik ikke fat i brystvorten, derfor blev jeg rådet til ammebrik. SP råede mig til at undgå ammebrikken pga faren for nedsat mælkeproduktion, men det lykkedes først da han var over 4. mdr. Jeg havde rigeligt med mælk hele ammeperioden (knapt 12 mdr) Han vågnede dog flere gange for at amme om natten.'

Min lille pige fik fint fat i brystvorten, og de første dagen havde jeg rigeligt med mælk, men så kunne jeg mærke at jeg ikke havde så meget mælk og hun tapte sig. Jeg ammede næsten konstant hele dagen, om natten sov hun fint (det har så nok været af udmattelse over måtte kæmpe så meget med at få noget at spise, og alligevel ikke får nok, mente SP efterfølgende). Efter fra SP startede jeg at bruge ammebrikker, men der kom aldrig rigtig gang i mælkeproduktionen igen, så jeg supplerede med mme. Jeg bruger stadig ammebrikker, hun nægter at tage brystet uden, jeg har heller ikke kæmpet for at slippe af med dem, har været bange for at miste mælken igen.

Hvis jeg får et barn mere, vil jeg helt sikkert bruge ammebrikker fra start, vil ikke risikere noget.

Så mit råd er,  gør det du synes er mest for dig og dit barn

Årh, det var et dejligt råd! kan godt mærke, at jeg er blevet mere rolig i forhold til brikkerne efter at have fundet ud af, at jeg ikke er den eneste, der har/ har haft problemer på det område og det faktum, at jeg endnu ikke er faldet over en, hvor mælkeproduktionen er gået drastisk ned, beroliger mig også tak for dit svar

Anmeld

7. oktober 2011

Maja88

MaybeBaby skriver:

Det er også det samme bryst ved mig... Men om natten har han slet slet ikke overskud til ikke at spise med det samme. Hvad var årsagen til du brugte ammebrik, hvis jeg må spørge. Og mange tak for svar

hun kunne ikke sutte vorterne ud... altså mente hun kun spiste 1 bryst af gangen... brugte brik på begge 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.