Jeg har brugt ammebrikker til begge børn.
Den ældste fik ikke fat i brystvorten, derfor blev jeg rådet til ammebrik. SP råede mig til at undgå ammebrikken pga faren for nedsat mælkeproduktion, men det lykkedes først da han var over 4. mdr. Jeg havde rigeligt med mælk hele ammeperioden (knapt 12 mdr) Han vågnede dog flere gange for at amme om natten.'
Min lille pige fik fint fat i brystvorten, og de første dagen havde jeg rigeligt med mælk, men så kunne jeg mærke at jeg ikke havde så meget mælk og hun tapte sig. Jeg ammede næsten konstant hele dagen, om natten sov hun fint (det har så nok været af udmattelse over måtte kæmpe så meget med at få noget at spise, og alligevel ikke får nok, mente SP efterfølgende). Efter fra SP startede jeg at bruge ammebrikker, men der kom aldrig rigtig gang i mælkeproduktionen igen, så jeg supplerede med mme. Jeg bruger stadig ammebrikker, hun nægter at tage brystet uden, jeg har heller ikke kæmpet for at slippe af med dem, har været bange for at miste mælken igen.
Hvis jeg får et barn mere, vil jeg helt sikkert bruge ammebrikker fra start, vil ikke risikere noget.
Så mit råd er, gør det du synes er mest for dig og dit barn
Anmeld