Jeg er død nervøs! (Pinex!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.209 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

MinNoah

Dagplejen ringede igår formiddag og sagde at Noah var kommet gående ud fra legeværelset sammen med et andet barn, Noah holdt 2 pinex/pamoler i hånden og kom og sagde "piller" og gav dem til dagplejemoren.

DP-mor aner ikke hvor disse piller kommer fra, og jeg undersøgte selvfølgelig hjemmet og det er usandsynligt at han har haft nogen med her hjemme fra da vi udelukkende har pamol - og på de piller han havde fundet stod der pinex. DP-mor siger at hendes piller står så højt at ingen børn kan nå dem, men hvor pokker sku han ha fået fat i dem så?? Eneste mistanke jeg så har er at det andet barn så sku ha haft nogen i lommen fx?

Nåå men jeg ringede til lægen for lige at høre hvad vi sku gøre. Og så blev himmel og hav ellers sat i gang, vi blev henvist til skadestuen. Proceduren er at alle med mistanke om forgiftning bliver sat i gang med noget anti halløj i 48 timer (men denne behandling er på ingen måde sund og kan give allergiske reaktioner)

Så på baggrund af vores fortælling - og at vi VIKRELIG IKKE tror at vores søn skulle ha spist 3-4 tabletter (som er den mængde før det bliver giftigt) så valgte de at sende os hjem - de tog dog en blodprøve S-paracetamol som de ville ringe med svar på. De ringede 2 timer efter, og den viste heldigvis 0. Så lægen sagde vi ku ånde letttet op - men den første læge vi havde sagde at man ikke kunne være sikker på han ikke var forgiftet selvom den viste 0 ???!! Jeg har søgt på netttet som også gir mig blandet information.

Paracetamolforgiftning kan vise sig op til 3 dage efter indtagelse, og det er så 1 døgn siden nu, og jeg skal ud at sejle fredag eftermiddag (altså 2,5 ¨døgn ca. efter evt. indtagelse af pillerne) Og jeg er DRØNNERVØS! Tænk hvis der sker noget mens jeg er væk???!! (SKal til Norge i 2 dAGE).

Men alle omkring mig siger jeg skal ta det roligt, stole på lægen osv. Og det prøver jeg virkelig - og heldigvis er min dreng på 2 år indtil videre fuldstændig upåvirket, ingen kvalme/madlede/opkastninger som der står der kan komme efter 10-20 timer.....

Faren til Noah er helt rolig og tror VIRKELIG IKKE på at han har taget nogle piller. Inderst inde tror jeg det heller ikke (gør DP moren heller ikke), for tror på at hvis han havde tygget på én ville han spytte det ud og man ville kunne se det hvide pulver i hans savl.. og DP-moren sagde der ingenting var at se.... Spørgsmålet lurer bare OM der har været flere piller, HVOR de piller kommer fra??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

2721

Puha en væmmelig oplevelse. Kan godt forstå din frygt, men samtidig lyder det til at lægerne har helt styr på det.
Men det er godt nok mærkeligt med de piller
Stort kram

Anmeld

6. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

åh, jeg kan godt forstå at du er nervøs.. men synes også du skal lytte efter længere, vis han virkelig havde spist nogen tror jeg han ville have reageret på det.. tror du ikke evt din dagplejemor kan spørge det andet barns forældre om det kunne have været der hjemme fra?

Anmeld

6. oktober 2011

Ni-ko-li-ne

MinNoah skriver:

Dagplejen ringede igår formiddag og sagde at Noah var kommet gående ud fra legeværelset sammen med et andet barn, Noah holdt 2 pinex/pamoler i hånden og kom og sagde "piller" og gav dem til dagplejemoren.

DP-mor aner ikke hvor disse piller kommer fra, og jeg undersøgte selvfølgelig hjemmet og det er usandsynligt at han har haft nogen med her hjemme fra da vi udelukkende har pamol - og på de piller han havde fundet stod der pinex. DP-mor siger at hendes piller står så højt at ingen børn kan nå dem, men hvor pokker sku han ha fået fat i dem så?? Eneste mistanke jeg så har er at det andet barn så sku ha haft nogen i lommen fx?

Nåå men jeg ringede til lægen for lige at høre hvad vi sku gøre. Og så blev himmel og hav ellers sat i gang, vi blev henvist til skadestuen. Proceduren er at alle med mistanke om forgiftning bliver sat i gang med noget anti halløj i 48 timer (men denne behandling er på ingen måde sund og kan give allergiske reaktioner)

Så på baggrund af vores fortælling - og at vi VIKRELIG IKKE tror at vores søn skulle ha spist 3-4 tabletter (som er den mængde før det bliver giftigt) så valgte de at sende os hjem - de tog dog en blodprøve S-paracetamol som de ville ringe med svar på. De ringede 2 timer efter, og den viste heldigvis 0. Så lægen sagde vi ku ånde letttet op - men den første læge vi havde sagde at man ikke kunne være sikker på han ikke var forgiftet selvom den viste 0 ???!! Jeg har søgt på netttet som også gir mig blandet information.

Paracetamolforgiftning kan vise sig op til 3 dage efter indtagelse, og det er så 1 døgn siden nu, og jeg skal ud at sejle fredag eftermiddag (altså 2,5 ¨døgn ca. efter evt. indtagelse af pillerne) Og jeg er DRØNNERVØS! Tænk hvis der sker noget mens jeg er væk???!! (SKal til Norge i 2 dAGE).

Men alle omkring mig siger jeg skal ta det roligt, stole på lægen osv. Og det prøver jeg virkelig - og heldigvis er min dreng på 2 år indtil videre fuldstændig upåvirket, ingen kvalme/madlede/opkastninger som der står der kan komme efter 10-20 timer.....

Faren til Noah er helt rolig og tror VIRKELIG IKKE på at han har taget nogle piller. Inderst inde tror jeg det heller ikke (gør DP moren heller ikke), for tror på at hvis han havde tygget på én ville han spytte det ud og man ville kunne se det hvide pulver i hans savl.. og DP-moren sagde der ingenting var at se.... Spørgsmålet lurer bare OM der har været flere piller, HVOR de piller kommer fra??

ej ej ej, hvor forfærdeligt!!! Jeg kan godt forstå at du er nervøs.... krydser fingre for dig...

jeg tænker også, at de smager ikke spor godt de piller, så hvis det var han evt har spist een, har han fundet ud af at den ikke smagte godt... og så afleveret resten til DP moderen...

jeg er dog mest tilbøjelig til at tro at han bare har afleveret dem alle med det samme

Anmeld

6. oktober 2011

Janni.

Puha håber ikke han har spist dem 

Stort skal i have,  for jer

Anmeld

6. oktober 2011

MinNoah

Præcis... de smager nemlig grimt! Og han plejer virkelig ikke tage ting i munden før han har spurgt først, men omvendt har han jo set mig sluge piller indimellem.

Men tror ikke på han kan have SLUGT de store piller, hvis det var ville han have tygget dem, og så ville man jo ku ha set det i hans savl/spyt og han ville nok ha sagt AD og taget tungen ud af munden..

Kom egentlig i tanke om at alle børnene i dagplejen jo egentlig burde få taget den blodprøve, bare fordi det var Noah der viste pillerne, kan det jo ligeså godt ha været én af de andre der kunne have spist nogen (specielt de yngre børn)... Håber selvfølgelig at INGEN har spist de piller!

Og ja det er MEGET mystisk hvor de kommer fra de piller! Og har der kun værte de 2 som der evt er blevet suttet på er jeg ikke nervøs, men man kan jo ikke vide om der har været flere... Men tvivler på et 2-årigt barn kan rende rundt med bukselommen fuld af pinex uden det ville blive opdaget?

Det undrer mig meget! Og det værste er at jeg jo ikke selv var der da det skete så ved jo ikk 100 procent hvad der er foregået, men ku forestille mig de ikk havde været ret længe uden opsyn inde i legeværelset før Noah så fandt de her piller....?

Når jeg spørger ham siger han at han lagde pillerne i kurven.?. spørger jeg ham om han puttede dem i munden siger han "neeeej...".... Men man kan selvfølgelig ikk helt stole på en 2-årig.

Tak for jeres krydsede fingre, jeg lever i den tro, at hvis han i morgen tidlig (ca. 2 døgn efter evt. indtagelse af pillerne) stadig er fuldstændig symptomfri og frisk - så tror jeg ikke på han har taget dem!

Men ja kryds lige jeres fingre!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.