Hvad leger jeres børn på 2 1/2 år med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

Silja&Noam

NLME<3 skriver:

hvad for nogle film ser hun? ja det bliver så fint, det bliver et rigtig drenge køkken

Hun ser bamse og kylling og pippi Morten skildpadde er os et hit. Hun er begyndt at ku se rigtige Disney film, og hun græd rent faktisk under bambi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Legetøjsnørden

Cool at din far laver et køkken til ham, det er jeg sikker på han bliver glad for. Legekøkkener er jo som regl et hit længe

I to års alderen begynder de jo virkeligt at efterabe os voksne, og derfor vil de også gerne have noget legetøj som ligner "virkeligheden". Så et andet bud kunne være at købe noget værktøj. Altså ikke rigtigt, men sådan noget med træskruer og træhammer eller måske det i naturgummi fra Rubbabu, hvis du kender det.

Hammerbrætet fra HABA som en anden nævner er super herligt og klassisk legetøj (jeg havde det også selv som barn ), men det kræver en del af finmotorikken, hvis man kun er 2-2½ år. Og han skal jo heller ikke spise sømmene :-)

Biler, begynderspil og lette puslespil plejer også gerne at blive interessante i 2-2½ års alderen, så det kunne også være et godt bud. Her har HABA også nogle skønne spil som er meget velegnede som " begynderspil" med enkle regler, men som kan gøres sværre efterhånden som de bliver ældre.

Hvis du kunne tænke dig at læse lidt mere om hvad der er sjovt for børn på 2-3 år at lege med, har jeg skrevet en legeguide om barnet leg og udvikling fra 1-9 år. Hvis du tilmelder dig mit nyhedsbrev kommer der et link til den. Du kan altid framelde dig igen hvis du ikke kan lide hvad jeg skriver

Held og lykke med det

Karen

- mor til to søde og frække piger og ejer af legetøjsbutikken Monito

Anmeld

9. oktober 2011

eElak

Min knægt er 2,5 år og der er forskellige ting der hitter. 

Bl.a. Brio/IKEA/Kids Wood togbane (de 3 kan godt gå sammen). Samt Thomas tog til dette. Det har han faktisk leget med siden sidste jul, da han fik det første del af det - og ja, det hitter stadigvæk. ;-)

Bærbar DVDafspiller - den fik han i sommers/foråret, og han har lært at sætte DVDer i, og sætte den i gang. Den bruger han til at se Kaj & Andrea, Bamse & Kylling, Thomas tog, og alle mulige DVDer på

Han fik et legekøkken sidste år i julegave - dvs. lidt inden han blev 2. og det skal nok komme til at hitte. Det har hittet i perioder, og lige nu - så funger det igen :-) 

Værktøjet er et kæmpehit for tiden - og det larmer når han hamrer ;-) Men han har sådan et lille sæt fra Bosch, hvor der bl.a. er en boremaskine ;-) 

Han har også en guitar, som bliver brugt flittigt... og til jul får han et keyboard/DJ ting

Bilerne bliver brugt indimellem. 

Hans staffeli (fra IKEA) bliver også brugt i perioder. Jeg har kun taget kridtet frem, så det er tavledelen som bliver brugt = mindre ting på væggene. ;-) 

Til sidst vil jeg nævne et telt han lige har fået - det er ligesom et legehus, bare indendørs.. Den er han rigtigt glad for ;-) 

Nå ja og så løbecykel - Wheelyen vil jeg sige at han er for stor til. knægten havde en allerede da han var 9 måneder, og.. ja den har aldrig rigtigt hittet, så jeg tænkte at den var alle pengene værd ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.