Kort / stramt læbebånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.619 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. oktober 2011

Karo

Jeg har en datter på 1 år og 7 måneder. Når hun skal have børstet tænder åbner hun selv munden, lige indtil jeg når til fortænderne i overmunden. Hun bliver hysterisk og lukker munden og køre hovedet fra side til side.

I weekenden falder hun så og slå sig og bløder en lille smule fra munden. Min mand og jeg tjekker at alt er okay, men opdager at læbebåndet i overmunden ser mærkeligt ud. Nu er der gået nogle dage og det ser stadig spøjst ud og jeg har derfor søgt lidt rundt på nettet, hvor jeg er kommet frem til at hun nok har kort/stramt læbebånd.

Jeg har en tid hos lægen i dag da hun skal vaccineres (15 mdr.) og tænker jeg vil få hende til at kigge på det når nu vi er der.

Men er der andre der har prøvet det? Så vidt jeg kan læse mig frem til gør man ikke noget ved det nu, men venter og ser om hun ikke selv skulle falde og få revet det over og hvis ikke, så klipper de det når hun bliver ældre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

Sara.

hvordan ser det ud?

min søn hader at få børstet tænder (som så mange andre) Men ved ikke hvad det hedder, men mellem hans fortænder er der sådan en tråd op til læben... min går slet ikke ned mellem mine tænder......

Anmeld

5. oktober 2011

Mette.

Karo skriver:

Jeg har en datter på 1 år og 7 måneder. Når hun skal have børstet tænder åbner hun selv munden, lige indtil jeg når til fortænderne i overmunden. Hun bliver hysterisk og lukker munden og køre hovedet fra side til side.

I weekenden falder hun så og slå sig og bløder en lille smule fra munden. Min mand og jeg tjekker at alt er okay, men opdager at læbebåndet i overmunden ser mærkeligt ud. Nu er der gået nogle dage og det ser stadig spøjst ud og jeg har derfor søgt lidt rundt på nettet, hvor jeg er kommet frem til at hun nok har kort/stramt læbebånd.

Jeg har en tid hos lægen i dag da hun skal vaccineres (15 mdr.) og tænker jeg vil få hende til at kigge på det når nu vi er der.

Men er der andre der har prøvet det? Så vidt jeg kan læse mig frem til gør man ikke noget ved det nu, men venter og ser om hun ikke selv skulle falde og få revet det over og hvis ikke, så klipper de det når hun bliver ældre.

Jeg ved ikke om min datters var kort/stramt, men for nogle måneder siden faldt hun hvor hun også slog munden og vi opdagede at strengen var sprunget, så nu er den der nærmest ikke mere, hvertfald ikke på samme måde som før.

Hendes så også mærkelig og lidt stram ud før, og jeg tror faktisk det har hjulpet lidt på tandbørstningen efter det er sket. Dog er hun stadig meget sur over det. 

Jeg håber i fandt svar ved lægen idag, og i finder en løsning på det.

Anmeld

5. oktober 2011

Klumpe-dumpe

Karo skriver:

Ja Malucca har meget stramt læbebånde, og det er endnu ikke sprunget (hun har ellers har styrt nok til det ;)

Malucca kunne heller ikke lige at få børstet fortænderne, men da hun var ved tandlægen for at få det tjekket, der fik jeg en solotandbørste til at børste dem med, det hjalp SÅ meget på det børstning. Så nu kan jeg igen bruge den almindelige tandbørste, ude hun siger noget til det. (jow hun siger: mor gør det forsigt der ;)

Selvom Idapigen har (??) stort mellemrum mellem bisserne nu, er det ikke ensbetynet med, at hun også vil få det ved de blivende tænder pga det :)

Anmeld

6. oktober 2011

Karo

lærkes_mor skriver:

hvordan ser det ud?

min søn hader at få børstet tænder (som så mange andre) Men ved ikke hvad det hedder, men mellem hans fortænder er der sådan en tråd op til læben... min går slet ikke ned mellem mine tænder......

Det er præcist som du skriver, med at læbebåndet fortsætter ind mellem tænderne.

Anmeld

6. oktober 2011

Karo

Mette. skriver:

Jeg ved ikke om min datters var kort/stramt, men for nogle måneder siden faldt hun hvor hun også slog munden og vi opdagede at strengen var sprunget, så nu er den der nærmest ikke mere, hvertfald ikke på samme måde som før.

Hendes så også mærkelig og lidt stram ud før, og jeg tror faktisk det har hjulpet lidt på tandbørstningen efter det er sket. Dog er hun stadig meget sur over det. 

Jeg håber i fandt svar ved lægen idag, og i finder en løsning på det.

Det kunne da godt tyde på at hun har haft for kort læbebånd.

Ida har for kort læbebånd fik vi konstateret igår. Der er ikke rigtigt noget at gøre ved det nu. Enten så falder hun og river det over eller også skal det evt. klippes når de blivende tænder kommer. Men det er tandlægen vi skal tale med, så det vil jeg gøre

Anmeld

6. oktober 2011

Karo

Rose <3 skriver:

Ja Malucca har meget stramt læbebånde, og det er endnu ikke sprunget (hun har ellers har styrt nok til det

Malucca kunne heller ikke lige at få børstet fortænderne, men da hun var ved tandlægen for at få det tjekket, der fik jeg en solotandbørste til at børste dem med, det hjalp SÅ meget på det børstning. Så nu kan jeg igen bruge den almindelige tandbørste, ude hun siger noget til det. (jow hun siger: mor gør det forsigt der

Selvom Idapigen har (??) stort mellemrum mellem bisserne nu, er det ikke ensbetynet med, at hun også vil få det ved de blivende tænder pga det

Hej Søde

Ida fik konstateret at læbebåndet er for stramt. Sygeplejesken hos lægen var meget rolig omkring det.  Hun sagde at nogen gange retter det sig, andre gange springer den og hvis ikke jamen så klipper man den.

Men jeg må ærligt indrømme, at jeg er 100 % sikker på at hun nok skal få revet det over. Ida kaster sig jo ud i alt uden hensyn til at tingene kunne gøre ondt. Bla. rucher vi ikke på numsen harhjemme, nej vi ligger os på maven med hovedet først  . Så jeg er begyndt at instruere famillien i at hvis hun falder og det springer at så vil det bløde kraftigt, mere så de ikke bliver forskræket.

Er det en speciel tandbørste du bruger til fortænerne eller en almindelig en ? For det var da en ide at prøve det af.

Anmeld

6. oktober 2011

Sara.

Karo skriver:

Det er præcist som du skriver, med at læbebåndet fortsætter ind mellem tænderne.

Så har jeg også været ved tandlæge med min søn.

Det er det han har... og derfor der gør så f.... ondt når han får børstet tænder og muligvis også derfor han havde meget svært ved at amme.....

Anmeld

7. oktober 2011

Karo

lærkes_mor skriver:

Så har jeg også været ved tandlæge med min søn.

Det er det han har... og derfor der gør så f.... ondt når han får børstet tænder og muligvis også derfor han havde meget svært ved at amme.....

Ja, det er jo lidt øv

Men på den anden side så er det også rat at vide hvad årsagen er til at han har ondt ikke ?

Jeg har jo bare børstet til på min datter når jeg er nået til fortænderne, men nu når jeg ved at det ikke bare er hysteri, er jeg meget mere forsigtig. Jeg fik i øvrigt et tip om at børste den modsatte vej, så istedet for at børste fra side til side børster frem og tilbage, da dette skulle være mere skånsomt for læbebåndet.

Anmeld

7. oktober 2011

Sara.

Karo skriver:

Ja, det er jo lidt øv

Men på den anden side så er det også rat at vide hvad årsagen er til at han har ondt ikke ?

Jeg har jo bare børstet til på min datter når jeg er nået til fortænderne, men nu når jeg ved at det ikke bare er hysteri, er jeg meget mere forsigtig. Jeg fik i øvrigt et tip om at børste den modsatte vej, så istedet for at børste fra side til side børster frem og tilbage, da dette skulle være mere skånsomt for læbebåndet.

Jo helt bestemt... Nemlig også det at det ikke bare er hysteri, men at det rent faktisk gør ondt.

Ja min tandlæge sagde også vi skulle være meget forsigtige og evt. børste op og ned...

Håber han falder og det snart sprænger, selvom det selvfølgelig vil gøre ondt, men så bliver det hele bedre bagefter....

Har du sagt det til vuggestuen? Tænker hvis det er der det sprænger, det kan nok godt se lidt voldsomt ud?

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.