depression??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. januar 2009

Anonym trådstarter

hej I skønne baby piger...

jeg vil høre jer om hvad en depression er?? jeg spørger fordi jeg er i tvivl om det er det jeg har lige nu...

jeg er led og ked af det hele
syntes det hele er noget rod, ( hjemme, ude, parforholdet osv osv )
kan ikke overskue at gå på arbejde ( har været sygmeldt siden i mandags)

min mor siger jeg skal gå til lægen i morgen, men hvad er jeres meninger??

Hvad er tegnene på depression??

håber I vil hjælpe mig, med jeres meninger / synspunkter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2009

Bastian

Her er et link til en test: http://www.psykiatrifonden.dk/DepressionsForum/Indhold/LMD/testomduharendepression.html
Min læge spurgte mig da jeg til samtale med hende om stress/depression, om jeg overhovedet kunne glædes over noget. Det kunne jeg, og så udelukkede hun depression...

Anmeld

29. januar 2009

Maria9990

Anonym skriver:

hej I skønne baby piger...

jeg vil høre jer om hvad en depression er?? jeg spørger fordi jeg er i tvivl om det er det jeg har lige nu...

jeg er led og ked af det hele
syntes det hele er noget rod, ( hjemme, ude, parforholdet osv osv )
kan ikke overskue at gå på arbejde ( har været sygmeldt siden i mandags)

min mor siger jeg skal gå til lægen i morgen, men hvad er jeres meninger??

Hvad er tegnene på depression??

håber I vil hjælpe mig, med jeres meninger / synspunkter.

Har det på samme måde pt., og når jeg så har været på arbejde er jeg så udmattet når jeg kommer hjem, at jeg hverken kan overskue det ene eller det andet.

Jeg skal have målt min blodprocent da den flere gange har været for lav, og det gør nemlig at man er utroligt træt og alt virker uoverskueligt + jeg har ondt i hovedet stort set hver dag.

Anmeld

29. januar 2009

EliasNoah

Bastian skriver:

Her er et link til en test: http://www.psykiatrifonden.dk/DepressionsForum/Indhold/LMD/testomduharendepression.html
Min læge spurgte mig da jeg til samtale med hende om stress/depression, om jeg overhovedet kunne glædes over noget. Det kunne jeg, og så udelukkede hun depression...

Jeg tror ikke at man sådan kan skære alle over én kam mht depression på den måde som din læge har gjort. Der er mange forskellige variationer af depression og derefter varierer det jo yder mere fra person til person.

Maria 9990: Jeg er ikke læge men jeg kender præcis til hvordan du har det. Jeg var ved lægen og han fortalte jeg havde en depression. Jeg fik en pakke piller, som jeg kun tog et par dage, da jeg syntes det hele blev meget værre.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil tale mere.

Anmeld

29. januar 2009

malou

EliasNoah skriver:

Jeg tror ikke at man sådan kan skære alle over én kam mht depression på den måde som din læge har gjort. Der er mange forskellige variationer af depression og derefter varierer det jo yder mere fra person til person.

Maria 9990: Jeg er ikke læge men jeg kender præcis til hvordan du har det. Jeg var ved lægen og han fortalte jeg havde en depression. Jeg fik en pakke piller, som jeg kun tog et par dage, da jeg syntes det hele blev meget værre.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil tale mere.

Det meste medicin for depresson er depot medicin... dvs at der går ihvertfald 14 dage før en virkning træder i kraft... - men du har ret der er mange niveauer af depres. Jeg havde det sådan at jeg bare græd og græd... hele tiden, spiste intet og var ligeglad med mig selv. Det var en kamp for mig bare at skulle overskue at gå i bad!!! til trådstarter: snak med din læge og om ikke andet så er søvn.. masser af søvn altid godt mod en depression.

knus og god bedring malou

Anmeld

29. januar 2009

EliasNoah

Maria9990 skriver:

Har det på samme måde pt., og når jeg så har været på arbejde er jeg så udmattet når jeg kommer hjem, at jeg hverken kan overskue det ene eller det andet.

Jeg skal have målt min blodprocent da den flere gange har været for lav, og det gør nemlig at man er utroligt træt og alt virker uoverskueligt + jeg har ondt i hovedet stort set hver dag.

Maria9990: Sorry.. jeg kom til at skrive det som om de var dig der havde oprettet indlægget. Det er jeg virkelig ked af.

Anmeld

29. januar 2009

Lonix

malou skriver:

Det meste medicin for depresson er depot medicin... dvs at der går ihvertfald 14 dage før en virkning træder i kraft... - men du har ret der er mange niveauer af depres. Jeg havde det sådan at jeg bare græd og græd... hele tiden, spiste intet og var ligeglad med mig selv. Det var en kamp for mig bare at skulle overskue at gå i bad!!! til trådstarter: snak med din læge og om ikke andet så er søvn.. masser af søvn altid godt mod en depression.

knus og god bedring malou

Som Malou skriver findes der mang niveauer af depression.

Det er vigtig at gå til sin læge og fortælle præcist hvordan man har det.

Jeg har også en depession, den varierrer meget hvordan den påvirker mig, men da jeg opdagede det var det følgende symptomer jeg havde.

Lige pludselig uden nogen egenltlig grund brød jeg ud i gråd og græd og græd, og var bare så trist at, ligge i sengen var det eneste jeg kunne. Alt virkede mørkt og trist, selv på en fantastisk flot solskinsdag.
Jeg kunne ikke stå op, børste tænder, gå i bad, lave mad (eller bare smøre en rugbrødsmad det var for uoverskueligt) Det var som om, jeg havde glemt hvordan disse ting skulle gøres. og jeg var meget forvirret, jeg kunne ikke tage beslutninger. Intet hvad min dejlige kæreste gjorde var godt nok, jeg skældte og smeldte ham ud.
Det var det der fik mig til at slå alarmklokkerne ud, for min mor har hele min barndom haft depression og nu kunne jeg lige pludselig se mig selv i hende.
Så jeg skyndte mig til lægn og begyndte på behandlig, jeg fik lykkepiller først, men de hjælp mig ikke, jeg skiftede til anden læge og fik, så nogle antideprasiva piller som efter kun en uge, havde hjulpet en del. Men det skal siges, min depression er ret slem, man kan sagtens have en depresion, selvom man ikke har det som mig.
Det kunne godt lyde som om du har en mild depression, som du måske skal have nogle piller for, og her er lykkepiller faktisk gode, så bliv ikke nervøs, hvis lægen vil give dig nogen. og tro ikke at efter 1- 2- 3 uger at så er alt i tip top, det kan godt længere, netop som Malou skriver, så er medicinen depot medicin, det tager tid før det begynder at virke.

Når jeg får det skidt, så ender jeg altid inde i sengen og sover meget og bliver der nok hele dagen. og så plejer jeg at får det bedre lidt efter lidt.
Men det skal også siges at min kæreste(nu mand) også er en fantastisk støtte, det er rart at have en der kan gi knuser og som siger til "bare rolig det hele skal nok" og det gør det også.
Håber der er noget i mit mega indlæg du kan bruge til noget.
Så tag op til din læge hurtigts muligt, se hvad han/hun siger.
hilsen Lonix

Anmeld

29. januar 2009

Maria9990

EliasNoah skriver:

Maria9990: Sorry.. jeg kom til at skrive det som om de var dig der havde oprettet indlægget. Det er jeg virkelig ked af.

Det skal du ikke tænke på..

Anmeld

29. januar 2009

Kristina V

Min veninde har en slem depression.. Hendes søn på nu 6 år måtte hun "give op" til hendes forældre, da hun ikke kunne pase ham til sidst.
Nu er hun ved at være oppe på 10 selvmords forsøg, og bor på en "indstution" for psykisk syge..

Hendes startede som en fødsels dep. men fik aldrig hjælp med det, da ingen så signalerne, og hun ikke selv sagde noget..
Så absolut tal med din læge.. Når du nu er i tvivl så skader det jo ikk.

Kunne fortælle dig om en masse ting omkring det, men som der blevet skrevet, så er dep. så forskellige, og ikke alle håndtere det ens.

Anmeld

29. januar 2009

MorCamilla

Jeg kan se at du allerede har fået mange gode svar på dit spørgsmål, så jeg vil bare ønske dig go bedring og helt og lykke ved lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.